ZyrTech kirjoitti:Kuka on A? Alkaa mennä jo niin salaiseksi salaliittoteoriaksi, että alan syömään satiaisiani jotka sain naapurin Ullalta uutena vuotena.
Minä olen A, enkä ole kyllä koskaan sanonut olevani asiantuntija. Otin yhteyttä Kollikkoon koska olen ko saaresta kotoisin ja käyn siellä välillä. IlkkaP:lle se olisi kesämökkimatkan varrella ja siksi hän otti yhteyttä Kollikkoon. En tiedä onko joku muukin ollut häneen yhteydessä.
1. En ole asiantuntija tai väittänyt olevani. Halusin vain auttaa ko kaveria jos siellä nyt jotain upeaa on piilossa. Lisäksi olen henk.koht ollut jonkun verran mukana MV:n jutuissa ja tunnen siellä henkilöitä jotka voivat vaikuttaa siihen että löytäjää ei rangaista siitä että toimittaa 30 vuotta löytämiään esineitä museolle. Uskon voivani tunnistaa jos esineiden joukossa on edes yksi joka saattaa vaatia jatkotoimenpiteitä jos siellä selkeästi sellaista on. Ymmärsin että häneen ole muita ollut yhteydessä mutta olkaa ihmeessä jos uskotte että saatte aikataulut sopimaan nopeammin ja haluatte myös järkätä jutun MVn kanssa niin ettei siitä koidu mitään harmia kellekään.
2. Kollikko ei ole löytäjä, vaan henkilö johon esineiden oikea löytäjä luottaa ja on antanut luvan käydä esineet läpi. Kollikko ei osaa kaikkia esineitä tunnistaa ja siksi pyysi apua täältä.
3. Aikataulut ei yksinkertaisesti ole natsannut. On perhe-elämä ja todella paljon työkiireitä. Työaikana en voi sinne ajaa edes takaisin. Ensi kerralla tulen olemaan sillä seudulla 3.2. Tapaamista pitää sopia Kollikon kanssa joka saattaa olla tai ei ole seudulla samaan aikaan. Sen jälkeen hän sopii oikean löytäjän kanssa jolle ko aika sopii tai ei sovi. Itse en tunne löytäjää tai tiedä edes etunimeä.
4. Oikea löytäjä ei halua ottaa itse yhteyttä MVhen vaikka se olisi ehkä nopein reitti.
5. Kuvia olen saanut muutaman, joissa ei kyllä ollut aarteiksi lukeutuvia esineitä. Ei ole minun asiani postata muiden esineitä. Jos joku on harrastanut parhaimmalla viikinkiseudulla 30 v piippailua, niin on hyvin todennäköistä että varastossa on jotain vanhempaa esinettä. Googlatkaa vaikka Dragsfjärd, Rosala, Hiittinen..