Ensimmäinen piipperi garret vs goldmask/ X-Terra?

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
hjukk
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Huhti 2013, 17:36

Ensimmäinen piipperi garret vs goldmask/ X-Terra?

Viesti Kirjoittaja hjukk »

Moi, tässä ekaa piipperiä hakemassa ja pari-kolme vaihtoehtoa:


Garret AT Gold 545,- metallidetektor.ee

Golden mask 4, 439,- suomesta

X-Terra 705 Gold Pack 10" 18.75kHz DD Coil 505,- metallidetektor.ee - Ei ilmeisesti vesitiivis kela?



Tuo AT Gold kiinnostais eniten(vesitiivis), lähinnä metsiä,peltoja ja kivikkoisia/sekamaa rantoja saarista koluaisin, Golden maskin kestävyys ja takuu suomeen vois olla joku etu myös?
Viimeksi muokannut hjukk, 29 Huhti 2013, 21:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vzk
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 13:53

Viesti Kirjoittaja Vzk »

Minelabbia et taida saada Suomeen Eestistä ku hakemalla, 635 näyttäs olevan Finndetectorilla.
Avatar
Akke65
Raavas Tonkija
Viestit: 605
Liittynyt: 29 Elo 2007, 20:35
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Akke65 »

GoldenMask 4:sta uskallan kokemuksestani suositella.
GoldenMask 4
Tesoro Vaquero


* Kaikki saa mutta komiat ensin*
Kristoffer
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Touko 2010, 23:01
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kristoffer »

Ymmärsin itse joskus että X-terra kela olisi vesitiivis ja on se minulla kestänytkin suolavedessä.
Minulla valinta osui X-terraan koska haaveilen pääseväni lappiin etsimään kultaa joskus :)
X-terra 705
Avatar
esso
Metallinetsijä
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Loviisa / SverigePyttis

Viesti Kirjoittaja esso »

X-Terra on hyvä valinta.
MineLab E-Trac __________ Minelab Pro-Find 25
MineLab X-Terra 705 ______ Garrett ProPointer
XP Deus v.3.2 ____________ Whites Bullseye TRX
Avatar
Bansku81
Innostunut Etsijä
Viestit: 58
Liittynyt: 28 Maalis 2013, 07:19
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

GM4 :ssa on myös vedenkestävä kela, eli pitäisi silläkin ainakin polvisyvyiseen veteen uskaltaa mennä.
- Golden Mask 4
- DetectorPro Gray Ghost Deep Woods
- Garrett Pro-Pointer
- Fiskars kenttälapio
- Black ADA Invader, pitkällä varrella
- Tuunattu Garrett Steel Sand Scoop
hjukk
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Huhti 2013, 17:36

Viesti Kirjoittaja hjukk »

Valitsin itse AT Gold ja Minelab X-terra 705 Gold Pack jatkoon, näistä kahdesta pitää sit verrata. Onko jollain kokemusta kummalla mahdollisesti voisi löytää syvemmältä?
Helppokäyttöisyys?
Säädöt?
Laajennusmahdollisuudet keloilla?
Sopivuus erilaisiin maaperiin?
All-around finderi jolla pärjäis tovin?

--Tietty jos mä nyt noita rantoja alan etsimään niin ehdottomasti toi Garrett AT Gold, tuonhan voi upottaa vaikka metrin veteen.

Liikaa kysymyksiä?
Avatar
jalkku
Metallinetsijä
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Loka 2011, 19:54
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja jalkku »

hjukk kirjoitti:Valitsin itse AT Gold ja Minelab X-terra 705 Gold Pack jatkoon, näistä kahdesta pitää sit verrata. Onko jollain kokemusta kummalla mahdollisesti voisi löytää syvemmältä?
Helppokäyttöisyys?
Säädöt?
Laajennusmahdollisuudet keloilla?
Sopivuus erilaisiin maaperiin?
All-around finderi jolla pärjäis tovin?

--Tietty jos mä nyt noita rantoja alan etsimään niin ehdottomasti toi Garrett AT Gold, tuonhan voi upottaa vaikka metrin veteen.

Liikaa kysymyksiä?
eikös se johonkin 3metriin oo vesitiivis..
siinä tapauksessa myös pro olis oiva valinta.. ja kelavaihtoehtoja löytyy.

ole kerrankin erillainen ja osta Fisher. :wink: :wink: :lol:
hjukk
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Huhti 2013, 17:36

Viesti Kirjoittaja hjukk »

jalkku kirjoitti:
hjukk kirjoitti:Valitsin itse AT Gold ja Minelab X-terra 705 Gold Pack jatkoon, näistä kahdesta pitää sit verrata. Onko jollain kokemusta kummalla mahdollisesti voisi löytää syvemmältä?
Helppokäyttöisyys?
Säädöt?
Laajennusmahdollisuudet keloilla?
Sopivuus erilaisiin maaperiin?
All-around finderi jolla pärjäis tovin?

--Tietty jos mä nyt noita rantoja alan etsimään niin ehdottomasti toi Garrett AT Gold, tuonhan voi upottaa vaikka metrin veteen.

Liikaa kysymyksiä?
eikös se johonkin 3metriin oo vesitiivis..
siinä tapauksessa myös pro olis oiva valinta.. ja kelavaihtoehtoja löytyy.

ole kerrankin erillainen ja osta Fisher. :wink: :wink: :lol:
At Pro'ssa vakiona isompi kela 11"?hyötyä? samoin taitaa myös kyllä olla Terra 705 10" vs
AT gold 8"?
villi veikkaus isompi kela - syvemmältä hakee, mutta enempi myös häiriötä, tosin jos et nyt 24\7 kultahippuja etsi( jo kaivetuista montuista) niin mieluummim isompi kela etsintätehokkuutta parantamaan. Voin tietty olla väärässä mutta mieluummin isompi kela peltoon ja mehtään ku 8" at goldin?
Viimeksi muokannut hjukk, 30 Huhti 2013, 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja iipe »

Tirehtoorihan oli just näitä kahta, At goldia ja proota keskenään vertaillut. Goldi menee yli 2 tuumaa syvemmälle, riippumatta kelan koosta...
Itse sattumien johdosta sain Goldin ja pidin kelaa turhan pienenä, joten vaihdoin tämän foorumin kautta päittäin kelan isompaan. Tämäkään ei kuulemma syvyysetua goldin puolesta muuttanut.
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
hjukk
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Huhti 2013, 17:36

Viesti Kirjoittaja hjukk »

iipe kirjoitti:Tirehtoorihan oli just näitä kahta, At goldia ja proota keskenään vertaillut. Goldi menee yli 2 tuumaa syvemmälle, riippumatta kelan koosta...
Itse sattumien johdosta sain Goldin ja pidin kelaa turhan pienenä, joten vaihdoin tämän foorumin kautta päittäin kelan isompaan. Tämäkään ei kuulemma syvyysetua goldin puolesta muuttanut.
Jostain lukenut, että tuossa laitteessa gold on uudempaa teknologiaa vs pro voipi vaikuttaa asiaan, pitää vielä miettiä AT GOLD vs Terra 705, taitaa olla hyvin saman tasosia laitteita


"Smaller coil the better"

http://www.youtube.com/watch?v=cxKp6BwYa9s
_ hyvä opasvideo kultajanttereille- vaikka eri laite, niin kyllä tuosta jotain irti saa -- vähän näpäytti tajuntaani miten pientä paskaa tuolla voi oikeasti löytää, oikealla kelalla(sniper tuossa hiekalla)... hmm niin ja tuo birdshot o haulikon hauli.

Jospa tua AT Gold ois nyt se ekalaite löytää kyllä pirun pienetkin hippuset miksei suurempiakin koruja tai rauta/pronssi-esineitä eihän tämä laite vua kullanetsintää ole suuniteltu =)
Ja tuo vesitiiviys(huom täysin paineen alla) voi olla oikeasti hyödyksi ei vaan vesitiiveytenä, myös kestävyydessä muutenkin, = pöly, muut töhnä hiukkaset elektroniikassa ei ole hyväksi ikinä.
Vastaa Viestiin