http://www.xpmetaldetectors.com/uk_detecteurs_DEUS.php
Tuosta muotoilusta tulee jotenkin mieleen minelabin laitteet,minä ainakin odotan tuon laitteen kenttäkoetta suurella mielenkiinnolla .
Kyllähän numeronäyttö saattaa hieman hidastua alhaisessa lämpötilassa,mutta jos ilma menee pahasti pakkasen puolelle,niin ei varmaan lcd näytölle tee kovin hyvää,jos laitteen kanssa heiluu pakkasessa pitempään.Leijona kirjoitti:Kuinkas tuollaiset numeronäyttöiset pelittävät, kun ilman lämpötila menee pakkasen puolelle, eli hidastuuko numeronäyttö?
Kuitenkin tulee etsittyä vielä niin pitkään, kunnes maa routautuu.
Hieno peli. Tulee tosiaan muotoilun osalta mieleen etsijän mainitsema laite. Ei pakkanen ole ongelma lcd näytölle, ainakaan omien kokemuksieni perusteella. esim. -20c aiheuttaa hieman näytön hidastumista, mutta äänet toimii aivan normaalisti. Eikös tuo taajuus juttu ole jo käytössä Minelabin laitteissa?! Tuo langattomuus on toisaalta huippu juttu, mutta liekkö miten häiriöaltis?Leijona kirjoitti:Kuinkas tuollaiset numeronäyttöiset pelittävät, kun ilman lämpötila menee pakkasen puolelle, eli hidastuuko numeronäyttö?
Kuitenkin tulee etsittyä vielä niin pitkään, kunnes maa routautuu.
Eiköhän tuo laite ole tehoiltaan siellä muitten huippulaitteiden tasolla tai enemmän,tuskin xp on mitään mopoa markkinoille työntämässä,aika tosin näyttää,mutta tehoja laitteessa varmasti piisaa,kun noita muita xp laitteita olen katsellut,eli ollos huoleti.ihis81 kirjoitti: Onkohan tehoihin myös panstettu yhtä paljon kuin ulkonäköön. Odotellaan mielenkiinnolla testejä.
Minelabin laitteessa on tuo yhtäaikainen monitaajuus pommitus,tuossa laitteessa on 4 eri taajuutta,josta valitaan 1 taajuus,joka on sitten soveliain vallitsevaan maaperään/etsittäviin kohteisiin,eli vähän niinkuin x-terrassa vaihtaisi kelaa,jolloin taajuuskin vaihtuu.Ekomasteri kirjoitti:Leijona kirjoitti:Eikös tuo taajuus juttu ole jo käytössä Minelabin laitteissa?! Tuo langattomuus on toisaalta huippu juttu, mutta liekkö miten häiriöaltis?
Jep jepEtsijä82 kirjoitti:Ekomasteri kirjoitti:Minelabin laitteessa on tuo yhtäaikainen monitaajuus pommitus,tuossa laitteessa on 4 eri taajuutta,josta valitaan 1 taajuus,joka on sitten soveliain vallitsevaan maaperään/etsittäviin kohteisiin,eli vähän niinkuin x-terrassa vaihtaisi kelaa,jolloin taajuuskin vaihtuu.Leijona kirjoitti:Eikös tuo taajuus juttu ole jo käytössä Minelabin laitteissa?! Tuo langattomuus on toisaalta huippu juttu, mutta liekkö miten häiriöaltis?
Tuo laite valitsee automaattisesti 36 eri radiosignaalista sen häiriöttömimmän kanavan,joten eiköhän nuo langattomat pelaa ihan mainiosti.
Onneksi olkoon, kylläpä on mielenkiintoista kuulla sitten kokemuksiasi laitteesta.Keseppa kirjoitti:Sen verran minusta tuli mainonnan uhri että päätin tilata tämän laitteen. Olin alunperin varautunut ostamaan Whites Spectra V3:en mutta tämä vei voiton. Voi olla että Ranskalaiset on keskittyny enemmän uuden tekniikan tuomiin hyötyihin ja tehoihin. Jenkkien laitteessa on kyllä paljon bling blingiä mutta tehoissa on toivomisen varaan. Lopullisesti mun kohdalla asian ratkaisi se kun luin monen V3 käyttökokemuksista että käytettäessä kolmea taajuutta samanaikaisesti niin häviää etsintäsyvyydessä. Tässä XP:n laitteessahan on neljä taajuutta mutta vain yhtä käytetään kerralla.
Hienon hi-tech laitteen tilasit,kyllä nyt passaa etsiä.Keseppa kirjoitti:Finndetectorilta tilasin. Jos olen oikein ymmärtänyt niin laitteiden toimitus tehtaalta alkaa tässä kuussa. Myyjä ilmoitti että noin 4 viikkoa ois toimitusaika. Harmittavasti taitaa tulla lumi maahan ennen sitä tai sit ei. Pidetään peukkuja.
Varmasti teit oikean valinnan,kun valitsit tuon xp deus etsimen,onhan se kuitenkin tehty euroopassa euroopan olosuhteisiin sopivammaksi ja onhan tuossakin laitteessa ihan riittävästi sitä blingblingiä,ei värinäyttöä joka paikkaan tarvitse työntää,virtaahan se vaan enemmän kuluttaa.Keseppa kirjoitti:Allekirjoitan kyllä ihan täysin tuon RJR:n lausunnon. En odottakkaan mitään roimaa etsintäsyvyyden parantumista. Se ei enään paljoa parane VLF tekniikalla vaikka kuinka paljon laittais euroja jonoon. Fysiikan lait tulevat vastaan.
Kun lähdin hakemaan uutta laitetta niin mulla olikin vähän eri tavoitteet. Erottelutarkkuus syvältäkin, tarkka riskriminointi, nopea erottelu ja ergonomia. Näiden perusteella meinasin jo tilata Spectra V3:sen mutta onneks Etsijä82 laitto tänne jutun tästä uudesta XP:stä. Itsellä on ainakin vielä vakaa usko että XP tulee olemaan parempi, luonnollisesti. XP on halvempikin ja tehty euroopassa eli takuuasiat toimii ehkä helpommin. V3:ssa ois ollu enemmän blingblingiä (värinäyttö) mut se ei jaksa sytyttää.