Uusi Xp etsin

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Uusi Xp etsin

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Kattokaapa poijjaat tästä uutta Xp etsintä,ainakin näyttää tyylikkäältä:
http://www.xpmetaldetectors.com/uk_detecteurs_DEUS.php

Tuosta muotoilusta tulee jotenkin mieleen minelabin laitteet,minä ainakin odotan tuon laitteen kenttäkoetta suurella mielenkiinnolla . :)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Erittäin mielenkiintoinen tapaus. Onko tuo ymmärrettävissä, että siinä saa säädettyä eri khz määrät , eli olisi useampi kone yhdessä.
On kyllä tyylikäs, mutta mahtaa olla melko kova hintainen.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Niin minä olin myös ymmärtävinäni,että laitteessa on 4 eri taajuutta valittavissa erikseen,eli säätää taajuuden sen mukaan mitä kulloinkin etsii,aika hieno ominaisuus ja laite ei paina kaiken hyvän lisäksi paljon mitään.


Laitteen huhuttu hinta on n. 1500e,ainahan uusi uber hieno laite maksaa alussa maltaita,mutta hintahan tuppaa aina tippumaan jossain vaiheessa. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Kuinkas tuollaiset numeronäyttöiset pelittävät, kun ilman lämpötila menee pakkasen puolelle, eli hidastuuko numeronäyttö?
Kuitenkin tulee etsittyä vielä niin pitkään, kunnes maa routautuu.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Leijona kirjoitti:Kuinkas tuollaiset numeronäyttöiset pelittävät, kun ilman lämpötila menee pakkasen puolelle, eli hidastuuko numeronäyttö?
Kuitenkin tulee etsittyä vielä niin pitkään, kunnes maa routautuu.
Kyllähän numeronäyttö saattaa hieman hidastua alhaisessa lämpötilassa,mutta jos ilma menee pahasti pakkasen puolelle,niin ei varmaan lcd näytölle tee kovin hyvää,jos laitteen kanssa heiluu pakkasessa pitempään. :?

Tuo uusi xp näkyisi pelaavan myös hyvin rannallakin toisin kuin muut xp laitteet,eli semmonen hieno yleislaite tuntuisi olevan kyseessä ja todella hieno ominaisuus on myös että laitteessa ei näkyisi olevan noita johtoja mitkä voisi mihinkään takertua. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Pauli
Metallinetsijä
Viestit: 220
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 16:16
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Kaikkea ne keksii! :shock:

Näyttää ihan star trekin enterpiselta kokoon laitettuna :lol:
Minelab E-Trac / Garrett ACE250 / Garrett Pro-Pointer
Ekomasteri
Kunniajäsen
Viestit: 1606
Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29

Näyttö

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

Leijona kirjoitti:Kuinkas tuollaiset numeronäyttöiset pelittävät, kun ilman lämpötila menee pakkasen puolelle, eli hidastuuko numeronäyttö?
Kuitenkin tulee etsittyä vielä niin pitkään, kunnes maa routautuu.
Hieno peli. Tulee tosiaan muotoilun osalta mieleen etsijän mainitsema laite. Ei pakkanen ole ongelma lcd näytölle, ainakaan omien kokemuksieni perusteella. esim. -20c aiheuttaa hieman näytön hidastumista, mutta äänet toimii aivan normaalisti. Eikös tuo taajuus juttu ole jo käytössä Minelabin laitteissa?! Tuo langattomuus on toisaalta huippu juttu, mutta liekkö miten häiriöaltis?
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1230
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Lelumaiseksi menee kaikki, plaaah :x

Okei okei, onhan tuo hemmetin hieno :D
Onkohan tehoihin myös panstettu yhtä paljon kuin ulkonäköön. Odotellaan mielenkiinnolla testejä.
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

ihis81 kirjoitti: Onkohan tehoihin myös panstettu yhtä paljon kuin ulkonäköön. Odotellaan mielenkiinnolla testejä.
Eiköhän tuo laite ole tehoiltaan siellä muitten huippulaitteiden tasolla tai enemmän,tuskin xp on mitään mopoa markkinoille työntämässä,aika tosin näyttää,mutta tehoja laitteessa varmasti piisaa,kun noita muita xp laitteita olen katsellut,eli ollos huoleti. :twisted:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Näyttö

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Ekomasteri kirjoitti:
Leijona kirjoitti:Eikös tuo taajuus juttu ole jo käytössä Minelabin laitteissa?! Tuo langattomuus on toisaalta huippu juttu, mutta liekkö miten häiriöaltis?
Minelabin laitteessa on tuo yhtäaikainen monitaajuus pommitus,tuossa laitteessa on 4 eri taajuutta,josta valitaan 1 taajuus,joka on sitten soveliain vallitsevaan maaperään/etsittäviin kohteisiin,eli vähän niinkuin x-terrassa vaihtaisi kelaa,jolloin taajuuskin vaihtuu.

Tuo laite valitsee automaattisesti 36 eri radiosignaalista sen häiriöttömimmän kanavan,joten eiköhän nuo langattomat pelaa ihan mainiosti. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Ekomasteri
Kunniajäsen
Viestit: 1606
Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29

Re: Näyttö

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

Etsijä82 kirjoitti:
Ekomasteri kirjoitti:
Leijona kirjoitti:Eikös tuo taajuus juttu ole jo käytössä Minelabin laitteissa?! Tuo langattomuus on toisaalta huippu juttu, mutta liekkö miten häiriöaltis?
Minelabin laitteessa on tuo yhtäaikainen monitaajuus pommitus,tuossa laitteessa on 4 eri taajuutta,josta valitaan 1 taajuus,joka on sitten soveliain vallitsevaan maaperään/etsittäviin kohteisiin,eli vähän niinkuin x-terrassa vaihtaisi kelaa,jolloin taajuuskin vaihtuu.

Tuo laite valitsee automaattisesti 36 eri radiosignaalista sen häiriöttömimmän kanavan,joten eiköhän nuo langattomat pelaa ihan mainiosti. 8)
Jep jep 8) Aika näyttää ja käyttäjät kertoo toimiiko vai ei :roll:
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Avatar
männer
Metallinetsijä
Viestit: 287
Liittynyt: 29 Tammi 2009, 17:54
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja männer »

Nyt vaan pitää odottaa, että Wolfin Norfolkki sitä testailee ja hokeilee videossa: "incredible, it's like peas in a pot" ja händyssä lepäilee jotain kelttikultakimpaleita! :lol:
Fisher F4
C. Scope CS1MX
Vanhin kolikko: 5mk 1937
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Tähän pitää vielä lisätä,että xp deus on säädöistä riippuen 3-5 kertaa nopeampi kuin xp goldmaxx power. En tiedä miten se on mahdollista,mutta ilmeisesti nykytekniikalla saa ihmeistä aikaiseksi,varmaan aika kone rautaisessa/roskaisessa ympäristössä. :)
Viimeksi muokannut Etsijä82, 04 Loka 2009, 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Leijona tässä vaan odottelee lottovoittoa, niin pääsee testailemaan :wink:
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Sen verran minusta tuli mainonnan uhri että päätin tilata tämän laitteen. Olin alunperin varautunut ostamaan Whites Spectra V3:en mutta tämä vei voiton. Voi olla että Ranskalaiset on keskittyny enemmän uuden tekniikan tuomiin hyötyihin ja tehoihin. Jenkkien laitteessa on kyllä paljon bling blingiä mutta tehoissa on toivomisen varaan. Lopullisesti mun kohdalla asian ratkaisi se kun luin monen V3 käyttökokemuksista että käytettäessä kolmea taajuutta samanaikaisesti niin häviää etsintäsyvyydessä. Tässä XP:n laitteessahan on neljä taajuutta mutta vain yhtä käytetään kerralla.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Keseppa kirjoitti:Sen verran minusta tuli mainonnan uhri että päätin tilata tämän laitteen. Olin alunperin varautunut ostamaan Whites Spectra V3:en mutta tämä vei voiton. Voi olla että Ranskalaiset on keskittyny enemmän uuden tekniikan tuomiin hyötyihin ja tehoihin. Jenkkien laitteessa on kyllä paljon bling blingiä mutta tehoissa on toivomisen varaan. Lopullisesti mun kohdalla asian ratkaisi se kun luin monen V3 käyttökokemuksista että käytettäessä kolmea taajuutta samanaikaisesti niin häviää etsintäsyvyydessä. Tässä XP:n laitteessahan on neljä taajuutta mutta vain yhtä käytetään kerralla.
Onneksi olkoon, kylläpä on mielenkiintoista kuulla sitten kokemuksiasi laitteesta.
Mistä tilasit, ja milloin olisi tarkoitus saapua uuteen kotiin?
Toivottavasti teet hyviä löytöjä :)
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Finndetectorilta tilasin. Jos olen oikein ymmärtänyt niin laitteiden toimitus tehtaalta alkaa tässä kuussa. Myyjä ilmoitti että noin 4 viikkoa ois toimitusaika. Harmittavasti taitaa tulla lumi maahan ennen sitä tai sit ei. Pidetään peukkuja.

Ensi kevättä varten tämä kuitenkin on. Sillon ois savottaa neljässä eri paikassa mihin luvat jo kunnossa. Parhaimmassa paikassa ollu asutusta jo 1600 luvulta lähtien. Peltoa, metsää ja tarinoita isonvihan aikasista kätköistä.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Keseppa kirjoitti:Finndetectorilta tilasin. Jos olen oikein ymmärtänyt niin laitteiden toimitus tehtaalta alkaa tässä kuussa. Myyjä ilmoitti että noin 4 viikkoa ois toimitusaika. Harmittavasti taitaa tulla lumi maahan ennen sitä tai sit ei. Pidetään peukkuja.
Hienon hi-tech laitteen tilasit,kyllä nyt passaa etsiä.

Jos maa kerkeää jäätymään,niin ehkä uimarannalla pystyy vielä kaivamaan ja jos mahdollista,niin pistä laitteesta testivideoita youtubeen.. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Pitää pitää peukkuja pystyssä ettei ihan talvi vielä tuu päälle. Toisaalta oli keli mikä tahansa niin pakkohan sitä on vähän päästä tyypittään kun se tulee. Otetaan sit vaikka rautakanki mukaan että saa maan auki :twisted:

Pitää koittaa jos tolla still kameralla sais jonkimoista videota aikaseks. Kuvia laitan ainakin.


Miten mulle tuli nyt jotenki sellanen olo että taitaa tulla pitkä talvi :shock:
Avatar
Maverick
Raavas Tonkija
Viestit: 988
Liittynyt: 02 Heinä 2009, 14:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maverick »

Toivottavasti osoittautuu hyväksi koneeksi.

Hieman ihmetystä herättää se, että jos kyseessä on näin "uber" kone, niin miksi sitä markkinarummutetaan sinänsä toisarvoisen ominaisuuden eli langattomuuden avulla. No, ehkä se on se viimeinen niitti joka tekee eron muihin.
Vitae pars historia est.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

XP'n laitteisiin mulle on tullut tämän kesän aikana aikamoinen kunnioitus. GoldMaxx -kaverin kanssa ollaan pörrätty samoja nurkkia ja joitain suht pieniä pronssiesineitä se on kyllä löytänyt hirveän syvältä. ja hopeakolikko halk. 18mm - 26 cm.
Ulkonäön suhteen on ehkä niin kuin ranskalaisilla usein autojen suhteen että ne rakennetaan ikäänkuin sisältä ulospäin ja joskus tulos on 'erilainen' ja joskus 'uraauurtava'. Tehoista olen kyllä joskus ajatellut että olsi pitänyt pistää hiukan lisää hintaa ja ostaa tuo GoldMaxx .
Deusin suhteen sillä on kuitenkin monitaajuudesta huolimatta ne samat rajoitukset kuin millä tahansa tämän päivän 'superetsimellä'. Eli karkeasti ottaen tuplaamalla hinnan saa neljänneksen lisää etsintäsyvyyttä.
:shock: tosta 500Eurosta ylöspäin. Ja siellä tulee sitten mukaan maahäiriöt ja lopullinen raja tulee vastaan jossain 25-35 sentin välissä ison kolikon kokoiselle löydölle.
Halvemmissa hintaluokissa taas on testien mukaan jopa semmoinen paradoksi että puolittamalla hinnan tuplaa etsintäsyvyyden. :D .
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
männer
Metallinetsijä
Viestit: 287
Liittynyt: 29 Tammi 2009, 17:54
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja männer »

Hieno homma että tästä uutuudesta kuullaan sitten Keseppan koeajamana. Mainiota!
Mä lisään sen sitten listaan kuhan koneesta saadaan ensi raportti.

Joka tapauksessa onnea hankintaan! Ja kärsivällisyyttä pitkän talven viettoon :lol:
Fisher F4
C. Scope CS1MX
Vanhin kolikko: 5mk 1937
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Allekirjoitan kyllä ihan täysin tuon RJR:n lausunnon. En odottakkaan mitään roimaa etsintäsyvyyden parantumista. Se ei enään paljoa parane VLF tekniikalla vaikka kuinka paljon laittais euroja jonoon. Fysiikan lait tulevat vastaan.

Kun lähdin hakemaan uutta laitetta niin mulla olikin vähän eri tavoitteet. Erottelutarkkuus syvältäkin, tarkka riskriminointi, nopea erottelu ja ergonomia. Näiden perusteella meinasin jo tilata Spectra V3:sen mutta onneks Etsijä82 laitto tänne jutun tästä uudesta XP:stä. Itsellä on ainakin vielä vakaa usko että XP tulee olemaan parempi, luonnollisesti :twisted: . XP on halvempikin ja tehty euroopassa eli takuuasiat toimii ehkä helpommin. V3:ssa ois ollu enemmän blingblingiä (värinäyttö) mut se ei jaksa sytyttää.

Raporttia pukkaa kyllä heti kunhan saan laitteen käsiini.

Tuo kommentti noista halvoista laitteista pitää kans täysin paikkansa. Asia minkä huomasin kun hankin DS 23XL:n. Syvyyttä tuli reippaasti lisää. Yhteinen asia edellisissä laitteissa joita olen käyttänyt joka eroa DS 23XL:stä on että niissä oli digitaaliset näytöt ja monet toiminnot (monia ääniä, monipuolisempaa diskriminointia ja notch toimintoja). Uskoisin että nämä syövät turhaan tehoja halvempien laitteiden halvoista (hitaammista) piireistä/suodattimista ja lopputuloksena on huonompi syvyys ja erottelunopeus. Halvoissa laitteissa on paras ohje että Keep it simple.

Kiitoksia Männer. Sen olen päättänyt että ensimmäiset tyypit otan heti kunhan laite saapuu, vaikka sitte joutuis käyttään lumilapiota ja rautakankea :shock:

Maverikille vielä. Se todellakin on vain se viimenen niitti jolla on helppo markkinoida. Kun laitteeseen tutustuu tarkemmin jo nyt netistä löytyvistä lähteistä niin tuo langattomuus jää aika lailla taka-alalle muiden arvojen kanssa. Ehkä parasta mikä tuo langattomuus on tuonut tuohon laitteeseen on että suuri osa signaalin käsittelystä tapahtuu jo kelan elektroniikassa ja viesti kulkee eteenpäin siitä digitaalisessa muodossa. Lopputulos on nopeampi ja häiriöttömämpi signaali.

Tulihan taas melkonen romaani. Yritän opetella kirjoittamaan lyhyemmin mutta kun äidinkieli on ruotsi niin se joskus vähä tökkii. Koittakaa kestää :roll:
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Keseppa kirjoitti:Allekirjoitan kyllä ihan täysin tuon RJR:n lausunnon. En odottakkaan mitään roimaa etsintäsyvyyden parantumista. Se ei enään paljoa parane VLF tekniikalla vaikka kuinka paljon laittais euroja jonoon. Fysiikan lait tulevat vastaan.

Kun lähdin hakemaan uutta laitetta niin mulla olikin vähän eri tavoitteet. Erottelutarkkuus syvältäkin, tarkka riskriminointi, nopea erottelu ja ergonomia. Näiden perusteella meinasin jo tilata Spectra V3:sen mutta onneks Etsijä82 laitto tänne jutun tästä uudesta XP:stä. Itsellä on ainakin vielä vakaa usko että XP tulee olemaan parempi, luonnollisesti :twisted: . XP on halvempikin ja tehty euroopassa eli takuuasiat toimii ehkä helpommin. V3:ssa ois ollu enemmän blingblingiä (värinäyttö) mut se ei jaksa sytyttää.
Varmasti teit oikean valinnan,kun valitsit tuon xp deus etsimen,onhan se kuitenkin tehty euroopassa euroopan olosuhteisiin sopivammaksi ja onhan tuossakin laitteessa ihan riittävästi sitä blingblingiä,ei värinäyttöä joka paikkaan tarvitse työntää,virtaahan se vaan enemmän kuluttaa.

Tuossa näytössäkin on ainakin 3 eri numero jutskaa yhtäaikaa näyttämässä ties mitä kivoja lukemia+muita kivoja säätöjä on varmaan laitteessa vähän joka lähtöön ja eri taajuuden säätäminen kuhunkin olosuhteeseen parhaiten sopivaksi on aika uber juttu.

Tämä lause laitteen ominaisuuksista ainakin itseäni kiinnostaa erityisesti: Extended discrimination range, with even greater precision for iron,eli turha raudan kaivuu voisi olla vähempänä tai ainakin näin sopii toivoa. :)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Tuo extended discrimination range vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Juju on ilmeisesti siinä että asteikon alkupäässä se näyttää ID luvun yhden desimaalin tarkkuudella. Aika näyttää sitte miten käytännöllinen tuo on kun rauta voi iästä, maaperästä ja koosta riippuen antaa hyvinkin vaihtelevia signaaleja.
Vastaa Viestiin