En rajoita voitte jatkaa mutta välillä jäitä hattuun.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Antaa palaa.
Museovirasto on tutkinut alueet, joista ovat saaneet vihiä...Eikä kaikkia niistäkään. Kenkäveron tutkimustulos oli seuraava: muutamia kolikoita 1500-1700-luvuilta ja muuta saman aikakauden jäämistöä. No Mikkelistä nyt sattuu löytymään tuon ajan kamaa lähes kaikkialta, joten parempi olisi rauhoittaa koko alueMikap kirjoitti:Museovirasto on tutkinut alueet joilla on vaikutusta.
Wilhart kirjoitti:Museovirasto on tutkinut alueet, joista ovat saaneet vihiä...Eikä kaikkia niistäkään. Kenkäveron tutkimustulos oli seuraava: muutamia kolikoita 1500-1700-luvuilta ja muuta saman aikakauden jäämistöä. No Mikkelistä nyt sattuu löytymään tuon ajan kamaa lähes kaikkialta, joten parempi olisi rauhoittaa koko alueMikap kirjoitti:Museovirasto on tutkinut alueet joilla on vaikutusta.Kenkävero ei edes ole mitenkään mullistavan merkittävä alue...Se sattui olemaan aikajärjestyksessään toinen pappila seudulla...Sitä ennen pappila oli Rokkalan suunnalla, jossa ei muuten ole mitään hysteriaa suojelun suhteen...Rokkalaa aiemmin oli kivisakasti ja mahdollisesti purettu / tuhoutunut Visulahden kappeli. Sairilassakin puhuttiin kirkon olleen. Ei kuule kaikkea merkittävää ole tutkittu, ei alkuunkaan
Kysy museovirastolta. Olethan sinne suhteet luonut? Turha kiskoa koko Mikkeliä mukaan. Saati sitten lähipitäjiä. Puhutaan Kenkäveron pellosta.Wilhart kirjoitti:Jos sulla on faktaa laittaa minua paremmin, niin otan sitä vastaan nöyränä ja kuuliaisena. Tuommoiset "söpösöpöt" ei mulle riitäMikkelissä on rakennettu täysin sattumanvaraisesti vielä 50- ja 60-luvuilla ja mm. Visulahden kalmisto esimerkiksi on ihan sattumalöytö. Sen jälkeen erilaisia irtolöytöjä on tehty kalmiston lähialueilta hyvinkin runsaasti. Esimerkiksi nykyisiltä pelloilta, koska pihoille ei ole menemistä
.
Eipä mitään uutta auringon alla.mrk42 kirjoitti:https://satunnainenraportoija.files.wor ... -muhii.jpg
Ei kai tuo liene ainoa tapausMeinaan että varmasti ei ole joka aluetta tutkittu tarkkaan mitä on rakennettu.
Sinun pitäisi siis piipparoida niitä rakennettuja ja jo tutkittuja alueita. Kukapa sinua vahtii että sinä siellä pysyt? Onhan Mikkelissä paljon sorateitäkin mitkä ovat vielä piipparoimatta. Kolikon kilinää.Wilhart kirjoitti:Palaamme Kenkäveroon. Kun museovirasto on tutkinut alueet, joilla on merkitystä, niin silloin luulisi olevan ok suorittaa teknistä roskan keräystä niillä alueilla, joilla saa mm. leiriytyä ja rakentaa... Mitä haittaa MikaP toiminnastani voisi olla? Sinua selkeästi haittaa se periaatteellinen syy, että suojelualueilla ei vaan etsitä, vaikka kaivurilla siellä ajettaisi...Mistä tämä tämmöinen juontaa?
Wilhart kirjoitti:Kukapa minua vahtii muutenkaan? Tässä hommassa on etiikalla suuri merkitys. Valvonta on niin löyhää, että kuka tahansa voi etsia lähes missä tahansa halutessaan...J ajos haluat, niin mie palkkaan sut mua vahtimaan. Saat 30% euroista tekemättä mitään. Vahdit vaan.
Mitähän shaissee mie nyt vahingossa tuohon kirjoitinWilhart kirjoitti:Mie kuule Mikap pyydän aina luvat ensin, siitä ei ole pelkoa. Minua ei kiinnosta Kenkäveron pelloilta mikään vuoden 1999 jälkeen tehty. Onko se jotenkin vaikea ymmärtää?
Ahaa, ilmeisesti minulle on kerrottu muunneltu totuus museon toimesta, epäilen kyllä tätä suuresti.. Olen ilmeisesti käsittänyt väärin myös sen, että kaupungin pelloille pitää kysyä lupa peltojen vuokraajalta. Tämäkin tieto on tullut viralliselta taholta. Jos toimitaan niin, ettei vuokraajilta tarvitse lupia kysellä, niin sehän tarkoittaa sitten sitä, että jokaisella espoolaisella harrastajalla on vapaus marssia mille tahansa kaupungin omistamalle pellolle välittämättä vuokraajan mielipiteestä. Se on kyllä selvä mitä tästä seuraa..ilkkap kirjoitti:
Ei minunkaan mielestäni ollut kirjallisesti ilmoitettu. Mutta oli suullisesti ilmoitettu että pellolle ei saa mennä. Ei vaan pitänyt tuo kielto vaikka oli kaikkien tiedossa.
Tämä varsinkin olisi jokaisen hyvä muistaa. Ja sittenkin se hely ei kuitenkaan ole se tärkein löytö.timpsu kirjoitti:Museovirastolta on kuluneella viikolla ilmestynyt uusi kuvitettu versio metallinetsintäoppaasta:
http://www.nba.fi/fi/File/2529/muinaisj ... netsin.pdf
"Maassa olevat esineet ovat usein hauraita ja
hajoavat esiin kaivettaessa. Kaiva kiireettö
mästi ja käytä apuna lastaa, sivellintä ja palet
tiveitsiä. "
Tietääkseni edelleen "suullisessa kaivuukiellossa". Nämä kaksi plänttiä ovat toistaiseksi säilyneet melko koskemattomana, paria tietä lukuun ottamatta. Ainakin kolmas tie pitäisi mennä tuosta vielä keskeltä läpi. Tuo roomalaisaikainen kaarisolki muuten löytyi siitä toisen tien kaivuukasoistaSeiska kirjoitti:
Taurus, Ihan mielenkiinnosta kysyn miten tämän pellon kanssa kävi? Vuosi on vierähtänyt tästä keskustelusta. Joko siitä maantiet pyyhältää ristiin rastiin halki peltojen?