Lieneekö tuo sarjanumero?
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... asunaamari
Tuohon malliin taitaa kuulua se meidän löytämä hiilisuodatin.Rover kirjoitti:Löytyipä taas venäläinen kaasunaamari, hyvin ikäisekseen maassa säilynyt. Suomussalmelta löytyi.
Lieneekö tuo sarjanumero?
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... asunaamari
Niinpä, Raatteen tien varressa on käsittääkseni jollain paikallisella ihan oma "museo/näyttely", vuosikausia keränny kypäriä ja muuta sota-ajan roinaa raatteen maastosta, itse en oo kysesessä paikassa käyny (ohi kyllä ajanu), mutta työkaveri oli kesällä käyny, oli ostanu matkamuistoksi yhden patruunan 10:llä egellä, kypärä olis muistaakseni maksanu 200€P.Aholainen kirjoitti:Niin ja muistakaa että ne taistelupaikat on rauhoitettuja.![]()
Itseppähän tuo kyseinen kaveri mulle paikan neuvoi, kun itsekkin harrastaa siellä tonkimista. Kas kun kukaan ei hänelle ole kertonut että taistelupaikat on rauhoitettuja, ja navetta täynnä kranaatteja pommeja ties mitä. Ja en tuota nassea nyt päähän sovittelehylsy kirjoitti:Niinpä, Raatteen tien varressa on käsittääkseni jollain paikallisella ihan oma "museo/näyttely", vuosikausia keränny kypäriä ja muuta sota-ajan roinaa raatteen maastosta, itse en oo kysesessä paikassa käyny (ohi kyllä ajanu), mutta työkaveri oli kesällä käyny, oli ostanu matkamuistoksi yhden patruunan 10:llä egellä, kypärä olis muistaakseni maksanu 200€P.Aholainen kirjoitti:Niin ja muistakaa että ne taistelupaikat on rauhoitettuja.![]()
Niinhän tuo alkaa tuntua että ois isoki rikollinen, mut 2010 käytiin eka kerran piiparin kera raatteen tiellä, löydettiin mm. 4 käsikranattia joista ilmoitettiin eteenpäin, rajavartijat eristi/merkkas paikat ja puolustusvoimat hoiti lopun. ei ne rajavartiat täysin kieltäny, mut ei myöskään suositellu kyseistä toimintaa ja selvähän se ku arvaamattomista räjähteistä kuiteski kyse. No, lopuks ne totes että hyvä vaan että nämäki löyty ja saadaan korjattua pois... kuopista päätellen ei oltu (silloinkaan) ensimmäiset piipparoijat alueella. Joo, täytyy vaan jatkossa työntyä syvemmälle korpeen, pois silmistä.Rover kirjoitti:Mutta en kyllä tiedä, taitaa olla parempi että heittää pyyhkeen kehään tämän militaria piipparoinnin osalta. Kun tästä on alkanut tällainen vääntö näistä taistelupaikoista yms, ja niinhän se on että siellä ei saa kaivaa kun ovat rauhoitettuja paikkoja. Parempi ehkä että siirtyy kolikkolinjalle pellolle...
No jos kerran on selvät pelisäännöt että taistelupaikat on kiellettyjä niin miksi työntyä sinne syvemmälle korpeen niitä tonkimaan.hylsy kirjoitti:Niinhän tuo alkaa tuntua että ois isoki rikollinen, mut 2010 käytiin eka kerran piiparin kera raatteen tiellä, löydettiin mm. 4 käsikranattia joista ilmoitettiin eteenpäin, rajavartijat eristi/merkkas paikat ja puolustusvoimat hoiti lopun. ei ne rajavartiat täysin kieltäny, mut ei myöskään suositellu kyseistä toimintaa ja selvähän se ku arvaamattomista räjähteistä kuiteski kyse. No, lopuks ne totes että hyvä vaan että nämäki löyty ja saadaan korjattua pois... kuopista päätellen ei oltu (silloinkaan) ensimmäiset piipparoijat alueella. Joo, täytyy vaan jatkossa työntyä syvemmälle korpeen, pois silmistä.
Luepa tuolta Kesepan selvennys vielä kertaalleen.rocky86 kirjoitti:ei ole kaikki taistelu paikat rauhotettuja itse asiassa hyvin harvat ovat ja nekin yleensä muistomerkkien lähellä.
toki tarvitsee maan omistajan luvan nuihinkin hommiin.
Itse menisin tuohon paikkaan piipparoimaan kun siellä ei ole mitään varmudella todennettua taistelupaikkaa.Itärajan ihme kirjoitti:Sain alkuviikosta luvat yksityisen omistamalle metsäpalstalle. On mahdollista että siellä on sodittu mutta mitään varmuutta asiasta ei ole. Alueella ei ole yhtään juoksuhautaa, poteroa, sodan aikaista rakennelmaa tai vastaavaa. Kysymys siis kuuluu että saako siellä piipparoida? Mitä arvelet tähän asiaan P. Aholainen?