MrHubaLuxus+vaimon kausi 2012

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
MrHubaLuxus
Viestit: 44
Liittynyt: 31 Loka 2009, 15:53
Paikkakunta: Vantaa

MrHubaLuxus+vaimon kausi 2012

Viesti Kirjoittaja MrHubaLuxus »

Tästä se sitten lähti, mökin pihassa oli pieni kaistale josta pystyi edes jonkin verran kaivamaan. Löytöinä vanhoja Koffin repäisykorkkeja, pari pullonkaulaa,hyvä että sai ylös ei ainakaan jatkossa kenenkään jalat hajoo niihin. Viimeisenä 5 penniä vuodelta 1964 :D
Positiivista oli myös se että vaimo jäi heti koukkuun tähän harrastukseen kun ekaa kertaa koski laitteeseen.
Tänne tulee jatkossa sitten kuvia kun alkaa löytymään jotain fiksumpaa.
Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Re: MrHubaLuxus+vaimon kausi 2012

Viesti Kirjoittaja patti »

Onneksi olkoon löydöistä ja onnea myös vaimon käännyttämisestä :) Nyt on helpompaa löytää piippailuaikaa ;)
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
VeeVee
Raavas Tonkija
Viestit: 505
Liittynyt: 29 Joulu 2011, 01:37
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa, Oulu & ympäristö

Viesti Kirjoittaja VeeVee »

Täällä on kuule kohtalotoveri.

Oli nätti ilma päivällä ja päätettiin vaimon kans lähteä ulkoilemaan. Koukkasin piipparin mukaan ja heiluin sulaneilla nurmilänteillä reilun tunnin, kunnes eukko alkoi kinuamaan, että hänkin haluaa kokeilla. Annoin piipparin hänelle naureskellen ja kuinka ollakkaan, 5 metrin päässä vinkasi.
1 markka vuodelta 1930 oli parin sentin syvyydessä ja vaimo kaivoi sen talteen...

Äsken hyppäsin autoon ja olin lähdössä paikallisen tanssiparketin pihamaata testailemaan, niin vaimo juoksee kyytiin ja vaati päästä mukaan. Koukkuun jäi näköjään heti ensimarkkansa jälkeen... :D
Tanssipaikalta ei kuitenkaan löytyny mitään muuta ku pullonkorkkeja...
Varusteet:
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti

Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668
Jani.T
Metallinetsijä
Viestit: 492
Liittynyt: 12 Heinä 2011, 01:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jani.T »

Nyt vaan mamman kanssa piipparit tilaukseen :D
GM 4
Kenttälapio
Puutarhalapio
VW Transporter


Paras kolikko: 25p 1868
Vanhin : Hopeinen 1 fyrk , 1575-1592
Avatar
ripit
Innostunut Etsijä
Viestit: 91
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 20:34
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ripit »

Hienoo !

Mä en ole ehtinyt käydä ollenkaan piipparoimassa ja sun löytösihän ovat suorastaan LUxusta:)
" Sitä mitä minä en löydä? Löytäköön sitten joku muu!"
Avatar
jalkku
Metallinetsijä
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Loka 2011, 19:54
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja jalkku »

taas yksi innostunut lisää! hienoa!

Ei aina tarvii tuhkaa ja timantteja...kelpaa myös salaperäinen laite joka "piippaa". :lol:
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

Se on sitten lisäkoneiden tilausta :D ja voi muistella :silloin ennen vanhaan kun sai yksin rauhassa....... :roll:
piippori
Metallinetsijä
Viestit: 181
Liittynyt: 09 Loka 2011, 21:48
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja piippori »

Ja vaimokkeille kannattaa tilata pro pointteri myös,
ne ihastuu siihen värinään :P
Garret 250,Garret propointter, Fiskarssin kaivuuvälineet
ja kauheesti intoa
Avatar
MrHubaLuxus
Viestit: 44
Liittynyt: 31 Loka 2009, 15:53
Paikkakunta: Vantaa

Hiekkakentältä

Viesti Kirjoittaja MrHubaLuxus »

Viime viikonloppuna vaimon kanssa kaiveltiin hieman kolikoita+ muuta sälää :D
Kuva
Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Avatar
MrHubaLuxus
Viestit: 44
Liittynyt: 31 Loka 2009, 15:53
Paikkakunta: Vantaa

Tänään pellon reunasta löydettyä

Viesti Kirjoittaja MrHubaLuxus »

ONNEKSI oli pehmeä maa, osaa sai tosissaan kaivella.

Kuva

Viikonloppuna joutuu mennä hakemaan kolikot+muut aarteet pois
:D
Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Avatar
MrHubaLuxus
Viestit: 44
Liittynyt: 31 Loka 2009, 15:53
Paikkakunta: Vantaa

Semmosta

Viesti Kirjoittaja MrHubaLuxus »

Nonnii, taas haettu rautaa pellolta, lyöty nyt sentään 1 penni v. 1899, luoti, hepankenkä ja muuta sälää.
Kuva
Mikä toi "vasen silmä" on, tutun näkönen, kupera ja säännöllisen röpelöinen sisäpuolelta, jonkun purkin pohja?
Nuo ylimmät taas on mielettömän kevyitä, ei tod. rautaa, kuvat paranee jatkossa kun tulee uus kamera.
Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Avatar
MrHubaLuxus
Viestit: 44
Liittynyt: 31 Loka 2009, 15:53
Paikkakunta: Vantaa

Jaahas

Viesti Kirjoittaja MrHubaLuxus »

Toissapäivänä pellolla tovin ja löytöinä kasa metalliroskaa, yksi sinetti ja 10 penniä v. 1924.

Tänään kävin pojan kanssa tutkimassa lähi päiväkodinpihan,löytöinä mieletön määrä roskia ja muita teräviä esineitä. Vaikka ei mitään ihmeempää löytyny niin on ainakin lapsilla taas astetta turvallisempaa leikkiä siellä. Hyvä fiilis.
Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Avatar
MrHubaLuxus
Viestit: 44
Liittynyt: 31 Loka 2009, 15:53
Paikkakunta: Vantaa

jepajee

Viesti Kirjoittaja MrHubaLuxus »

Hieman pellolta nostettua.

Kuva

Tuo lasijuttu harmittaa hieman kun tein montulle reunaa niin vetelin siltä lapiolla kaulan poikki.
Lisäksi oli pari pennin kolikkoa ja 10 penniä v. 1924.
Tuosta oikeassa laidassa olevasta "kärjestä"en tiedä mikä se on.
Tuossa toisessa napissa on kummassakin laidassa selkeet ankkurit ja keskellä ylhäällä teksti ,FAA. Mihinkähän se liittyy?




Kuva
[/img]
Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Avatar
MrHubaLuxus
Viestit: 44
Liittynyt: 31 Loka 2009, 15:53
Paikkakunta: Vantaa

niin.

Viesti Kirjoittaja MrHubaLuxus »

Kuva
Noi kaksi edessä olevaa on mun mielestä selkeesti ihmishahmoja, vasemmalla puolella nainen joka istuu sillee polvet koukussa sivussa, tai sit mun mielikuvitus taas lentää kun oon tarpeeks pyöritelly käsissä.
Tuo takana oleva taas näyttää mun mielestä esim. joltain kukalta joka on ollut jossain kiinni, eikö?
Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Olen löytänyt samanlaisen ankkurinapin, tosin huonommassa kunnossa. Kirjaimet ovat FÅA (Finska Ångfartygs Aktiebolag). Eli
http://fi.wikipedia.org/wiki/Effoa

Kuva
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
MrHubaLuxus
Viestit: 44
Liittynyt: 31 Loka 2009, 15:53
Paikkakunta: Vantaa

Pelto / metsä

Viesti Kirjoittaja MrHubaLuxus »

Olipas ankeutta ja kummallisuutta. Olin hetken aikaa pellolla ja nousi vain mieletön määrä roskaa. Siirryin metsän puolelle ja kas kummaa, sinne oli ilmestynyt eilisen jälkeen Romanialaisten leiri, kolma telttaa. Päättäväisesti hämmennystä herättäen tetsarit päällä ja piippari kädessä suunta sinne, kolikoitatahan sieltä pitäis löytyy pilvin pimein, ei löytynyt, ei oo vissiin pisnekset sujunut.Ei löytynyt kuin roskaa ja pari huivipäistä kummissaan olevaa muinaisjäännöstä.

Takaisin pellolle vielä hetkeks josko sais vielä jotain ylös. Nousi sieltä vielä muutama kumma juttu, 1 penni, jotain sälää ja mieltä kaiken tämän jälkeen erityisesti lämmitti leijona nappi. Pitää olla vähäänkin tyytyväinen.

Soitin vielä maan omistajalle lopuks että kyseinen ryhmä pitää majaa kallion takana, 100 metriä sen talosta ja on roskannut jo vuorokaudessa kiitettävästi, isäntä oli varsin kiitollinen.
Mä oon aina ihmetellyt että noi Romanialaiset on kyllä ihme jengii, tuolla ne istuu kadulla ja ojentaa mulle kupista bussirahoja, sitten kun yrität ottaa niin ne suuttuu....


Kuva
Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Avatar
Taurus
Kunniajäsen
Viestit: 4686
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 14:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Taurus »

Pistä seuraavan kerran sinne kuppiin muutama hapokas 1600-luvun äyri. Voisi mafiaukkelit vähän ihmetellä "kerjäläisen" luovuttaessa saalistaan :D
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Vastaa Viestiin