Villimies pellolla

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
villimies
Raavas Tonkija

Villimies pellolla

Viesti Kirjoittaja villimies »

Olipa mahtava ilma ja senpä takia oli ihan pakko lähteä ex tempore vähän ajelemaan tuonne matkojen taa. Onneksi tavoitin määränpäästäni pellon omistajan edustajan joka oli joskus itsekin ollut jollain metallinestintäreissulla ja suhtautui hyvin suopeasti ko. harrastukseen. Lupa heltisi, ja eikun pellolle!

Tällainenkin suhteellisen komea keko sattui matkan varrelle. Korkeutta n. 1,5m.

Kuva

Ja tässä maisemaa piippailumaastosta. Tai osa alueesta johon luvan sain. Tuolta taka-alalla olevalta kumpareelta aloitin.

Kuva

Nämä rautaromut jätin tuohon kivelle kun en jaksanut poiskaan kuskata.

Kuva

Pienemmät rojut kannoin kotiin asti.

Kuva

Mukavasti päivä alkoi noilla kahdella viisipennisellä v. 1934 ja 1928, sekä päättyi sitten illan hämärtyessä ja vesikuuron alkaessa tuohon markkaan vuodelta 194?.
Kuva

Kaikenkaikkiaan oikein mukava kolmetuntinen vaikka löydöt eivät tuon kummempia olleetkaan. Tärkeämpää ehkä itselleni oli kuitenkin päänavaus tuon kylän peltoihin. Olen kuulemma tervetullut ko. maanomistajan maille piippailemaan ihan milloin vain. Koskee siis sekä peltoja että metsiä :)
Jos tämän vuoden viimeinen reissu oli tässä niin ainakin jäi ihan mukava maku ja palava into ensi kevääseen.

sormet syyhyten villimies
GM3 + Garrett Pro-Pointer + Magellan Triton 200
vanhimmat löydöt: rapusolki n. 700-luvulta (Hämeenlinna), rautakaut. eläimenpäänmuot. hihnanjakajan hela (Rautjärvi)
vanhin kolikko: Juhana III: 1/2 äyriä v. 1580 (Rautjärvi)
SME:n jäsen nro 0008, lupa etsiä
ZyrTech
Kunniajäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Hienoja löytöjä. Mulla on kans yleensä sama taktiikka noiden rautalöytöjen kanssa, että jättää lähimmän kivenlohkareen päälle. Ehkä joku keräilijä ne siitä löytää. Joskus.
Kuva
Kätkäläinen
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

ZyrTech kirjoitti:Hienoja löytöjä. Mulla on kans yleensä sama taktiikka noiden rautalöytöjen kanssa, että jättää lähimmän kivenlohkareen päälle. Ehkä joku keräilijä ne siitä löytää. Joskus.
Teen itse samoin, varsinkin jos pellolla on isompikivi! Niin yleensä siihen on jo keräilty hevosajan tarvikkeita, muuten vien pois.
Vastaa Viestiin