Keväällä varmaan pörrää varsinkin uimarannoilla uusia harrastelijoita etsimien kanssa, pelottaako, että uudet etsijät vievät osan saaliista omiin taskuihin? Olisiko aihetta sopimuksiin koluamottomista paikoista vai tuleeko kiivaita taisteluita?
Kiinnostaisi myös tietää, onko palstan harrastelijat käyneet Kuopion rantoja syksyllä koluamassa vai täytyykö lähteä muualle sompailemaan. Tuskin rannat Suomesta loppuu mutta olisihan se hyvä täällä palstoilla jotain ilmoitella niin ei turhan takia lähde sompailemaan tyhjennetyille rannoille, varsinkaan keväällä. Syksyllä tai kesän mittaa sitten apajat varmaan täydentyy mutta heti talven jälkeen voi olla kova ryysis jos on koskemattomia alueita. Kuopiolla näyttää olevan suht suuri edustus (rekisteröityneisiin verrattuna) tällä foorumilla, ainakin kolme jo nyt. Kuka kolkkaa ja kenet.
Kylla ne Kuopion rannat taitaa olla kohtuullisen hyvin lapi kayty, mutta ainahan sielta voi jotain loytya mika viime kerralla jai huomaamatta. Ja koska etsimissa on eroja niin toinen voi loytaa sen mita toinen ei huomaa. Eikohan kaikille harrastajille riitta paikkoja mita tutkia
Täytyy siis suunnistaa toisiin kaupunkeihin. Kyllähän niitä apajia riittää mutta juuri nuo uimarannat saattaa olla haluttuja etsintäkohteita ensikertalaisille.
Itse en ole käynyt paikallisilla rannoilla, vaan etsin on ollut mukana noilla hieman pidemmillä reissuilla.
Tosin nyt keväälle on myös lähikohteita plakkarissa. Mutta toki nekin olen jo täällä suurelta osin kertonut, koska paikkoja kyllä tosiaan riittää ja minusta on kuitenkin hauskaa, jos joku muukin tavoittaa tavaroita.
Me tulemme täällä Lahdessa moottoripyörillä porukalla rannoille joten rannat tyhjenee just
No ei todellakaan tulla, erittäin huono vastaus, mutta sopiva aloitukseen vastineeksi mielestäni....heh.
Itse menisin juttusille heti ja perhomiehen tavoin kysyisin "luvan" kokea aluetta myös osaan iloita toistenkin "saaliista" ja jopa hieno olisi jakaa hetki kun hieno löytö ilmenisi, siitäkin oppii paljon aina.(esim. heräämään aikaisemmin, heh) jos ei muuta....
Peke kirjoitti:Keväällä varmaan pörrää varsinkin uimarannoilla uusia harrastelijoita etsimien kanssa, pelottaako, että uudet etsijät vievät osan saaliista omiin taskuihin? Olisiko aihetta sopimuksiin koluamottomista paikoista vai tuleeko kiivaita taisteluita?
Se on vaan ajoituksesta kiinni. Tuskin siellä rannoilla joka päivä piippailijoita on. Hietsu esim jonkun isojen pippaloiden jälkeen niin avot, korkkikokoelma kasvaa kummasti Ja kun menee todella aikaisin aamulla kaivelemaan niin ei ole kaikkia aarteitakaan vielä viety.
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.
Ei yhtään huoleta jos tapaa "kilpailijan". Muutaman kerran olen tavannut aarrekammioni tyhjentäjän itse teossa ja kyseessä on ollut oikein miellyttävä ja antoisa tapaaminen. Se oli Yyterissä kauan sitten.
Täällä ei ole niin kovin helppoa törmätä harrastajiin. Eikä mitään varmoja jälkiäkään ole muista tonkijoista. Taidan olla ainoa 'rekisteröity' 50 km säteellä.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.