Pelottaako, että uudet harrastajat vievät apajia?
Pelottaako, että uudet harrastajat vievät apajia?
Keväällä varmaan pörrää varsinkin uimarannoilla uusia harrastelijoita etsimien kanssa, pelottaako, että uudet etsijät vievät osan saaliista omiin taskuihin? Olisiko aihetta sopimuksiin koluamottomista paikoista vai tuleeko kiivaita taisteluita?
Kiinnostaisi myös tietää, onko palstan harrastelijat käyneet Kuopion rantoja syksyllä koluamassa vai täytyykö lähteä muualle sompailemaan. Tuskin rannat Suomesta loppuu mutta olisihan se hyvä täällä palstoilla jotain ilmoitella niin ei turhan takia lähde sompailemaan tyhjennetyille rannoille, varsinkaan keväällä. Syksyllä tai kesän mittaa sitten apajat varmaan täydentyy mutta heti talven jälkeen voi olla kova ryysis jos on koskemattomia alueita. Kuopiolla näyttää olevan suht suuri edustus (rekisteröityneisiin verrattuna) tällä foorumilla, ainakin kolme jo nyt. Kuka kolkkaa ja kenet.
Kiinnostaisi myös tietää, onko palstan harrastelijat käyneet Kuopion rantoja syksyllä koluamassa vai täytyykö lähteä muualle sompailemaan. Tuskin rannat Suomesta loppuu mutta olisihan se hyvä täällä palstoilla jotain ilmoitella niin ei turhan takia lähde sompailemaan tyhjennetyille rannoille, varsinkaan keväällä. Syksyllä tai kesän mittaa sitten apajat varmaan täydentyy mutta heti talven jälkeen voi olla kova ryysis jos on koskemattomia alueita. Kuopiolla näyttää olevan suht suuri edustus (rekisteröityneisiin verrattuna) tällä foorumilla, ainakin kolme jo nyt. Kuka kolkkaa ja kenet.
rannoista
Kylla ne Kuopion rannat taitaa olla kohtuullisen hyvin lapi kayty, mutta ainahan sielta voi jotain loytya mika viime kerralla jai huomaamatta. Ja koska etsimissa on eroja niin toinen voi loytaa sen mita toinen ei huomaa. Eikohan kaikille harrastajille riitta paikkoja mita tutkia
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Itse en ole käynyt paikallisilla rannoilla, vaan etsin on ollut mukana noilla hieman pidemmillä reissuilla.
Tosin nyt keväälle on myös lähikohteita plakkarissa. Mutta toki nekin olen jo täällä suurelta osin kertonut, koska paikkoja kyllä tosiaan riittää ja minusta on kuitenkin hauskaa, jos joku muukin tavoittaa tavaroita.
Tosin nyt keväälle on myös lähikohteita plakkarissa. Mutta toki nekin olen jo täällä suurelta osin kertonut, koska paikkoja kyllä tosiaan riittää ja minusta on kuitenkin hauskaa, jos joku muukin tavoittaa tavaroita.
Me tulemme täällä Lahdessa moottoripyörillä porukalla rannoille joten rannat tyhjenee just
No ei todellakaan tulla, erittäin huono vastaus, mutta sopiva aloitukseen vastineeksi mielestäni....heh.
Itse menisin juttusille heti ja perhomiehen tavoin kysyisin "luvan" kokea aluetta myös osaan iloita toistenkin "saaliista" ja jopa hieno olisi jakaa hetki kun hieno löytö ilmenisi, siitäkin oppii paljon aina.(esim. heräämään aikaisemmin, heh) jos ei muuta....
No ei todellakaan tulla, erittäin huono vastaus, mutta sopiva aloitukseen vastineeksi mielestäni....heh.
Itse menisin juttusille heti ja perhomiehen tavoin kysyisin "luvan" kokea aluetta myös osaan iloita toistenkin "saaliista" ja jopa hieno olisi jakaa hetki kun hieno löytö ilmenisi, siitäkin oppii paljon aina.(esim. heräämään aikaisemmin, heh) jos ei muuta....
Re: Pelottaako, että uudet harrastajat vievät apajia?
Se on vaan ajoituksesta kiinni. Tuskin siellä rannoilla joka päivä piippailijoita on. Hietsu esim jonkun isojen pippaloiden jälkeen niin avot, korkkikokoelma kasvaa kummasti Ja kun menee todella aikaisin aamulla kaivelemaan niin ei ole kaikkia aarteitakaan vielä viety.Peke kirjoitti:Keväällä varmaan pörrää varsinkin uimarannoilla uusia harrastelijoita etsimien kanssa, pelottaako, että uudet etsijät vievät osan saaliista omiin taskuihin? Olisiko aihetta sopimuksiin koluamottomista paikoista vai tuleeko kiivaita taisteluita?
Ei yhtään huoleta jos tapaa "kilpailijan". Muutaman kerran olen tavannut aarrekammioni tyhjentäjän itse teossa ja kyseessä on ollut oikein miellyttävä ja antoisa tapaaminen. Se oli Yyterissä kauan sitten.
Täällä ei ole niin kovin helppoa törmätä harrastajiin. Eikä mitään varmoja jälkiäkään ole muista tonkijoista. Taidan olla ainoa 'rekisteröity' 50 km säteellä.
Täällä ei ole niin kovin helppoa törmätä harrastajiin. Eikä mitään varmoja jälkiäkään ole muista tonkijoista. Taidan olla ainoa 'rekisteröity' 50 km säteellä.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Ilomantsissa Patvinsuolla on muistomerkki, jossa lukee: Tällä paikalla kuoli xxxx ja yyyyy vihollisen väijytyksessä jne ..."sudenkolo kirjoitti:Juurikin näin kanssa ajatellaan on niitä paikkoja vielä ja tulee olemaan.Sawo kirjoitti:Kun rupeaa ajattelemaan miten monessa paikassa voi olla AARREMAANALLA , niin ei tarvitse pelätä...
Olen ajatellut, että voisi piipparilla etsiä sen paikan, josta ylläkkö suoritettiin. Sammalen allehan on täytynyt jäädä hylsyjä.
Sitten vaan fiilistelemään, mitä silloin oikein tapahtui...
Joppe
Garrett Ace 250 (4"/6,5"x9"/9"x12")
Garrett Ace 250 (4"/6,5"x9"/9"x12")