Lepanovski kirjoitti:Ei mitään, heitin vaan hiukan lisää vaihtoehtoja, josko jollain leikkais
Pronssisuudella kun tupattiin paikkoja suojata ruostumiselta ja toi, jos noi kerran menee sisäkkäin, vois ne tosiaan olla jonkinlaisen (teleskooppimainen) säätö kierretangon suojaputki ja tuossa luokittelemassani männänpäässä on toi panssarikierre/trapetsikierre kenties sitten läpimenevä.
Mut et "männänpäässä" on noi kolme pientä rinkulaa,
on kuin ois merkki siitä et se ois jonkin takia oikeessa asennossa.
Vaiko alapuolella näkyvän sokkatapin reiän takia, en tiedä vaikee kuvista päätellä.
Ehkä se selviää

Kyllä mahdillinen kierretanko on siellä sisällä kovasti omaa asiaansa suorittanut, eli kierre on holkista läpi juuh.
Kolme pientä rinkulaa, oliko OOC tai OCC, ovat ainoat varsinaiset merkinnät mahdollisesta mallista tms., mutta ohuemmassa putkessa huonosti näkyy myös jokin asteikko, joka vois olla...vaikka jokin asteikko
Ja tuo ehdottamasi "sokka" reikä on kyllä mielestäni yksinkertaisesti ruuvin paikka ja pari vastaavaa löytyy, jos kuvan onnistuisi kääntämään 180 astetta.
Ei myöskään minkäännäköistä maalia havaittavissa, vaan aivan kuvien mukainen väritys, ja toisen putken valkoinen osuus lienee jonkinmoista hapettumista tms. , ja voipi arvaten johtua jostakin aineesta, jota ulommassa putkessa mahdollisesti ollut, tai sitten ei.
Ei se jätkät tarvitse ihmeellinen kikkare olla, niin muuttuu välillä sitä mystisemmäksi, mitä enemmän aihetta mietiskelee
