Pellosta löytyi tämä hopeoitu kolikon kokoinen ja näköinen läpyskä.
Kuva on vähän epätarkka, joten yritin kopioida siinä näkyvää tekstiä.
К О П В И К И Н Б
En siis ymmärrä venäjää. Mitähän tuossa voisi lukea?
Takapuolella on melko varmasti kaksipäinen kotka.
Mikähän tämä siis on?
Hopean kiiltoa
- Topi Salko
- Metallinetsijä
Hopean kiiltoa
-Team Vandaalit-
tässäpä olis aika hyvä sivu nuiden suomi neukku suomi asioiden selvittelyyn.
auttanut minua jo monissa sotahistoriaa koskevissa asioissa.
http://www.shevchenko.org/vk.htm
auttanut minua jo monissa sotahistoriaa koskevissa asioissa.
http://www.shevchenko.org/vk.htm
- Topi Salko
- Metallinetsijä
Riiska kirjoitti:Kopeekkaanhan tai kopeekoihin tuo viittaa, jos saisit vähän selvemmän kuvan voisi yrittää "arvata" tarkemmin mikä on kyseessä.
Tämän parempia kuvia en kännykällä saa otettua. Voikohan tämä olla raha? Sisus on mielestäni kuparia, mutta päällä on reilu kerros hopeaa. Tekstiä on enemmänkin, mutta siitä ei oikein saa selvää. Takapuolella näkyy hienoja ja tarkkoja yksityiskohtia, mutta kotka on melko kulunut.
-Team Vandaalit-
- Topi Salko
- Metallinetsijä
Aivan, nappihan se voisi olla. Pellolla olin vielä varma että se on kolikko. Vaikea uskoa että se olisi koskaan ollut saman muotoinen kuin perinteinen venäläinen kupuramainen messinkinappi. Sellaisenkin löysin tämän lähistöltä. Tämä on ihan suorapintainen niinkuin kolikko. Tuo rengaskin näyttää "sulautuneen" napin pintaan eikä se ole enään yhtään koholla. Ihan kuin katujyrällä olisi ajettu yli. Eli tämä on ilmeisesti ollut hopeoitu suora nappi, jossa kotka etupuolella. Muistelen joskus lukeneeni tältä palstalta että nappien taustalla olevasta tekstistä selviää aselaji tai joku vastaava.Keseppa kirjoitti:Näyttää kyllä ihan kokoon puristuneelta napilta. Tuo kohta mistä kupari paistaa kuuluis olla pystyssä, lankarengas. Muutonki tuo muistuttaa napin pohjaosaa. Teksti on ilmeisesti tekijän nimi, laatu tai vastaavaa. Paksulta hopeoinnilta tosiaan näyttää.
-Team Vandaalit-
Täällä on ollu ainaki pari kertaa esillä venäläisten nappien sivusto mistä vois koittaa etsiä vastaavaa. Mulla ei sitä nyt ole antaa kun kaikki mun kirjamerkit katos koneen hajotessa
Kyllä nuo napit voi mennä aika pahasti kasaan pellolla. Jos se on joskus ollu pinnalla ja traktori ajaa päältä niin aika hyvin se kasaan menee. Etupuoli on kans luultavasti ollu lievästi kupuralla.
Kyllä nuo napit voi mennä aika pahasti kasaan pellolla. Jos se on joskus ollu pinnalla ja traktori ajaa päältä niin aika hyvin se kasaan menee. Etupuoli on kans luultavasti ollu lievästi kupuralla.
- Topi Salko
- Metallinetsijä