hiekkasihti

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
cpapalo
Metallinetsijä

hiekkasihti

Viesti Kirjoittaja cpapalo »

Tietääkö kukaan paikkaa mistä saisi kohtuu hinnalla tilattua hyvän pitkävartisen sand scoopin ?
Amerikan mantereella liikkeitä on useitakin mutta hinnat menee tullien ja postikulujen jälkeen turhan kalliiksi.
Minelab Excalibur II +( Intruder 12" myytävänä)Garrett pro pointer.
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

Tuossa mietin että eikös ne marjastajoiden käyttämät sihtikihvelit toimi ihan samalla tavalla, ottaa vaan ne rauta "ohjurit" pois ni siinä on "sand scoop" :D

Mutta taidat hakea pitkävartista? Millanen se on, ei oo tullu törmättyä vielä?

Tai sitten ostat leveän muovilapion ja siihen porailet reikiä :)
Etsijä82
Kunniajäsen

Re: hiekkasihti

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

cpapalo kirjoitti:Tietääkö kukaan paikkaa mistä saisi kohtuu hinnalla tilattua hyvän pitkävartisen sand scoopin ?
Miksi et väsäisi tommosta sand scoopia ihan itse..Serkku rakensi toimivan pitkävartisen sand scoopin itse ruostumattomasta teräksestä ja tässä joku on itse tehnyt hieman vastaavan tekeleen: http://www.youtube.com/watch?v=mumoY9Iq4cU
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)

Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
McSeeker
Raavas Tonkija

Re: hiekkasihti

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Etsijä82 kirjoitti:
cpapalo kirjoitti:Tietääkö kukaan paikkaa mistä saisi kohtuu hinnalla tilattua hyvän pitkävartisen sand scoopin ?
Serkku rakensi toimivan pitkävartisen sand scoopin itse ruostumattomasta teräksestä ja tässä joku on itse tehnyt hieman vastaavan tekeleen: http://www.youtube.com/watch?v=mumoY9Iq4cU
Offtopic: Tulikin juteltua serkkusi kanssa puhelimessa jonkin aikaa tuossa muutama päivä sitten :)

Itse mietin myös sand scoopin ostamista jenkeistä mutta kalliiksi tulee. Alumiininen olisi todella hyvä biitsille!

Tämän mun kauhan postasinkin jo aiemmin mutta pistetään se nyt tännekkin. Itse väsäilin ruostumattomasta teräksestä ja materiaalit romuttamolta edullisesti. Ei niitä helpoimpia projekteja.

Kuva
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
cpapalo
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja cpapalo »

Ei taida koko euroopasta löytyä pitkävartisia scooppeja.

Kaisse pitää sit ite vääntää. :cry:

Olikos sulla mcseeker tuo kuppiosa joku kaupasta löytyvä ?
Minelab Excalibur II +( Intruder 12" myytävänä)Garrett pro pointer.
McSeeker
Raavas Tonkija

cpapalo kirjoitti:Ei taida koko euroopasta löytyä pitkävartisia scooppeja.

Kaisse pitää sit ite vääntää. :cry:

Olikos sulla mcseeker tuo kuppiosa joku kaupasta löytyvä ?
Sihtiosa siis? Väännetty ihan suorasta 2mm pellistä ja porattu reiät pylväsporakoneella :)

Piippailuvideoita
Cavare

Viesti Kirjoittaja Cavare »

Moi,

Omani tein siten, että ostin romikselta rosteria seuraavasti:

- Putkenpätkä (sopiva halkaisija, ks jenkkimalleista mittoja)
- Putki varreksi
- Pellinpala toisen pään tukkeeksi

Materiaalit maksoivat 8 eur + jokunen euro rosteripuikkoihin.

Näillä sitten rälläkällä putkeen sopivat viisteet ja varsi sopivan mittaiseksi ja oikeaan kulmaan.

Hitsaten kasaan, pellinpalan muotoilu putken pään muotoon, reikiä sopivasti ja voilá.

Ei ole komea kun ohuen pellin hitsaaminen puikkokoneella ei ole helpoimpia hommia eikä miggiin ollut minulla rosterilankaa... mutta lopputulos toimii.

Ainahan voi toki tilata Amerikasta semmoisen, mutta näyttivät olevan hinnoissaan.. Tässä voisi olla kotimaiselle metallipajalle pienen lisätienestin paikka?

terv. Matti
Garrett Sea Hunter MK II
Garrett Pro-pointer
2x12/200 Bar, 2xApeks DST/XTX40, Loitokari ym sukellussälää
McSeeker
Raavas Tonkija

Cavare kirjoitti:Ainahan voi toki tilata Amerikasta semmoisen, mutta näyttivät olevan hinnoissaan.. Tässä voisi olla kotimaiselle metallipajalle pienen lisätienestin paikka?
Olen miettinyt että jos teettäisi kauhojen osat laserleikkaamossa jne mutta hintavaksi sekin käy. Jos tekisi useiden kymmenien kappaleiden sarjan niin voisi saada jotenkin järkevällä hinnalla. On nää kauhat niin special tuotteita että ymmärtäähän sen hinnan. Kunnollisella rosterikauhalla kaivelee varmasti semmosen 10 vuotta ainakin joten voihan siitä maksaakkin + kunnolla suunniteltu kauha saattaa helpottaa hommaa kummasti.

Piippailuvideoita
Vastaa Viestiin