Vertailupohjana minulla toki on vain tuo mainio ACE 250, mutta kyllä tämä vehje odotetusti on ihan omassa sarjassaan. Jos aloittelija haluaa hypätä perinteisen ACE/DS23/ADX150 vaiheen yli, niin pitäisin tätä kyllä kohtuuhintaisena ja melko helppokäyttöisenä laitteena aloittamiseen. Eihän tämä ACE tyyliin ilmoita, että mikä jenkkikolikko kelan alla luultavasti on, mutta eipä siinä ACE:kaan kovin hyvin aina onnistu. Itse ainakin pellolla päädyin ACE:n kanssa lopulta kaivamaan ylimmällä 2/3:lla olevat kohteet. Uimarannalla ja puskassa ACE toimii kyllä ihan edukseen. GM puolestaan toimii ison kelansa kanssa pellolla hienosti. Automaattiasennossakin kelaa saa nostaa pinnasta reippaasti kohteilla joita ACE ei enää tunnistaisi. Vertailu pellolla jäi hieman kesken paahtavan helteen takia.
Löytöinä yhteensä muutaman tunnin harjoitteluista pari 1700-luvun äyriä, 1800-luvun 50-penninen ja tunnistamaton erittäin pahasti hapettunut 30 mm kuparikolikko, josta sivuvalossa erottuu Ruotsiin viittaava kruunun kuva. Lisäksi pihapiiristä lettujen paistumista odotellessa 1900-luvun pennejä ja 5-pennisiä. Olen aikaisemmin puhdistanut samalta alueelta tehokkaasti ACE:lla kaikki korkit pois, joten kolikkojen ja roskan suhde oli tällä kerralla varsin mukava