Löytöjä hienoissa maisemissa.

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Löytöjä hienoissa maisemissa.

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Kävin tänään kokeilemassa onnea uudessa kohteessa ja vaikka onkin vanha tila, niin olipa löydöt tiukassa, mutta jotain sentään.
Paljon meni aikaa ihastellessa vanhoja rakennusten paikkoja, joista oli jäljellä enää kivijalkoja ja pari kellaria.


Kuva

Kuva
Sentään hopeaa.

Kuva
Toiselta puolelta.

Kuva
Tämä oli oikeastaan hienoin löytö.

Kuva
Säätövipu, vai avain?

Kuva
Etsintämaisemaa.

Kuva
Kellari 1.

Kuva
Kellari 2.

Kuva
Navetan kivijalka.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
jarski
Kunniajäsen
Viestit: 1389
Liittynyt: 29 Loka 2017, 14:19
Paikkakunta: kerava

Re: Löytöjä hienoissa maisemissa.

Viesti Kirjoittaja jarski »

Komeita etsintä maisemia ollut. Tsaarin ajan kolikot on kyllä hienoimpia rahoja, mitä on Suomessa ollut käytössä. Niistä tulee aina hymy huulille, kun sattuu kelan alle.
Avatar
lusikka
Metallinetsijä
Viestit: 193
Liittynyt: 13 Loka 2020, 04:10
Paikkakunta: Nanaimo

Re: Löytöjä hienoissa maisemissa.

Viesti Kirjoittaja lusikka »

Komeat on paikat ja löydöt ovat hienoja. Toivotan onnea ja lisää löytöjä.
Growing old is inevitable Growing up is optional :D
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Löytöjä hienoissa maisemissa.

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Kiitoksia, jarski ja lusikka :D
Täytyy käydä vielä kerran tutkimassa ja viedä löydöt maanomistajalle, vaikka hän ei ole niitä pyytänytkään itselleen.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4251
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Löytöjä hienoissa maisemissa.

Viesti Kirjoittaja raiban »

Missähän käytössä kellarit ollut ...onko ollut jäätä ja olkia niin on saannut pidemmälle kesää kylmänä ? Potentiaalista paikkaa.Heinä vain kasvaa nopeasti ja kiire tulee huispata.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Löytöjä hienoissa maisemissa.

Viesti Kirjoittaja Leijona »

raiban kirjoitti: 30 Touko 2022, 17:58 Missähän käytössä kellarit ollut ...onko ollut jäätä ja olkia niin on saannut pidemmälle kesää kylmänä ? Potentiaalista paikkaa.Heinä vain kasvaa nopeasti ja kiire tulee huispata.
Toisen kellarin ulkopuolella oli hirsikehikon jäänteet, eli siinä on ollut jokin rakennelma päällä. Onko ollut pieni mökki, vai katos siksi, ettei vesi pääse kellariin.

Kuva
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Löytöjä hienoissa maisemissa.

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Kävin vielä kerran samassa pellossa ja löydöt olivat edelleenkin harvassa. Tosin pullon korkkeja oli ihan riittävästi.

Kuva

Kuva
Ns. muurisormus, jossa on erilaiset kuviot kuin aiemmissa.

Kuva

Kuva

Kuva
Paikoitellen näkyy ikään kuin hopean väriä.

Kuva
Rillukka on täynnä jotain kuviota.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Löytöjä hienoissa maisemissa.

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Haa :D Selvisipä nyt sitten tuonkin edellisten löytöjen osan tarkoitus, eli onkin näköjään tuollaisesta ikkunasalvasta.

Kuva

Kuva
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4251
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Löytöjä hienoissa maisemissa.

Viesti Kirjoittaja raiban »

Muurisormus on kyllä hieno , eikun suoraan käyttöön jos sopii .Siinä on jotain viikinkiaikaista muotoilua , ajatonta sellaista.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Löytöjä hienoissa maisemissa.

Viesti Kirjoittaja Leijona »

raiban kirjoitti: 01 Kesä 2022, 21:47 Muurisormus on kyllä hieno , eikun suoraan käyttöön jos sopii .Siinä on jotain viikinkiaikaista muotoilua , ajatonta sellaista.
Ei mennyt edes pikkusormeen. Varmaan on ollut jollain nuorella käytössä.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vastaa Viestiin