Kävin tänään kokeilemassa onnea uudessa kohteessa ja vaikka onkin vanha tila, niin olipa löydöt tiukassa, mutta jotain sentään.
Paljon meni aikaa ihastellessa vanhoja rakennusten paikkoja, joista oli jäljellä enää kivijalkoja ja pari kellaria.
Sentään hopeaa.
Toiselta puolelta.
Tämä oli oikeastaan hienoin löytö.
Säätövipu, vai avain?
Etsintämaisemaa.
Kellari 1.
Kellari 2.
Navetan kivijalka.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Komeita etsintä maisemia ollut. Tsaarin ajan kolikot on kyllä hienoimpia rahoja, mitä on Suomessa ollut käytössä. Niistä tulee aina hymy huulille, kun sattuu kelan alle.
Kiitoksia, jarski ja lusikka
Täytyy käydä vielä kerran tutkimassa ja viedä löydöt maanomistajalle, vaikka hän ei ole niitä pyytänytkään itselleen.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Missähän käytössä kellarit ollut ...onko ollut jäätä ja olkia niin on saannut pidemmälle kesää kylmänä ? Potentiaalista paikkaa.Heinä vain kasvaa nopeasti ja kiire tulee huispata.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
raiban kirjoitti: 30 Touko 2022, 17:58
Missähän käytössä kellarit ollut ...onko ollut jäätä ja olkia niin on saannut pidemmälle kesää kylmänä ? Potentiaalista paikkaa.Heinä vain kasvaa nopeasti ja kiire tulee huispata.
Toisen kellarin ulkopuolella oli hirsikehikon jäänteet, eli siinä on ollut jokin rakennelma päällä. Onko ollut pieni mökki, vai katos siksi, ettei vesi pääse kellariin.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Kävin vielä kerran samassa pellossa ja löydöt olivat edelleenkin harvassa. Tosin pullon korkkeja oli ihan riittävästi.
Ns. muurisormus, jossa on erilaiset kuviot kuin aiemmissa.
Paikoitellen näkyy ikään kuin hopean väriä.
Rillukka on täynnä jotain kuviota.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Haa Selvisipä nyt sitten tuonkin edellisten löytöjen osan tarkoitus, eli onkin näköjään tuollaisesta ikkunasalvasta.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Muurisormus on kyllä hieno , eikun suoraan käyttöön jos sopii .Siinä on jotain viikinkiaikaista muotoilua , ajatonta sellaista.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
raiban kirjoitti: 01 Kesä 2022, 21:47
Muurisormus on kyllä hieno , eikun suoraan käyttöön jos sopii .Siinä on jotain viikinkiaikaista muotoilua , ajatonta sellaista.
Ei mennyt edes pikkusormeen. Varmaan on ollut jollain nuorella käytössä.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.