Sormus vai jotain muuta?
Re: Sormus vai jotain muuta?
Kyllä se sormuksella näyttää jossa koristelua.
Tutkin esinettä tarkemmin ja jotenkin näyttää siltä, että sormuksen pinnalla on kaksi kivääriä ristissä. Sama kuvio toistuu muutaman kerran. Itse en kyllä osaa yhtään sanoa miten vanha tuo on. Löytöpaikan lähellä on käyty Lintulahden taistelu vuonna 1808.
- OlvinJanoisin
- Raavas Tonkija
- Paikkakunta: U̵̶̵u̵̶̵s̵̶̵m̵̶̵u̵̶̵a̵̶̵ ̵s̵e̵k̵ä̵ Hartolan kuningaskunnan kaakkoinen piiri
Löysin joskus samanlaisen, mysteerisormus,
https://www.aarremaanalla.com/foorumi/v ... mus#p78015
)_-'-----/ o
Kiitos vastauksestasi. Kylläpä taitaa olla juuri samanlainen sormus. Yritän vielä puhdistaa kevyesti ja katson löytyisikö esim. vuosilukua tai muuta kaiverrusta. Nyt ainakin varmistui, että kyllä siinä pinnalla on kaksi kivääriä ristissä.OlvinJanoisin kirjoitti: ↑24 Elo 2019, 13:01 Löysin joskus samanlaisen, mysteerisormus,
- OlvinJanoisin
- Raavas Tonkija
- Paikkakunta: U̵̶̵u̵̶̵s̵̶̵m̵̶̵u̵̶̵a̵̶̵ ̵s̵e̵k̵ä̵ Hartolan kuningaskunnan kaakkoinen piiri
Minulla on sellainen kuva että tuo on tehty jostain prässätystä nauhasta, muistelen että minun löytämässäni sormuksessa on sellainen epäjatkuvuuskohta liitoksen kohdalla.
Olisi jännä tietää mikä tuo on, yritin googlailla tuota mutta ei löytynyt. Näytti hopeoidulta tuo minun löytämäni, joten mikään "purkka-automaatin" sormus ei varmaankaan ole kyseessä,
Olisi jännä tietää mikä tuo on, yritin googlailla tuota mutta ei löytynyt. Näytti hopeoidulta tuo minun löytämäni, joten mikään "purkka-automaatin" sormus ei varmaankaan ole kyseessä,
)_-'-----/ o
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
moderaattori
Tämä on kyllä juuri samanlainen . Yritin putsailla enemmän tuota sormusta, mutta ainakaan vielä en ole havainnut mitään vuosilukua tms.
Onko tämän kuvan sormuksessa sisäpuolella mitään vuosilukua tai muuta kaiverrusta?
Omassa löydössäni on niin paljon hapettumista, että en löydä mitään saumaa... Enkä myöskään ole netistä löytänyt mitään vastaavaa, mikä on herättänyt kiinnostuksen entistäkin enemmän . Ja ei varmasti ole purkka-automaatti kamaaOlvinJanoisin kirjoitti: ↑24 Elo 2019, 19:20 Minulla on sellainen kuva että tuo on tehty jostain prässätystä nauhasta, muistelen että minun löytämässäni sormuksessa on sellainen epäjatkuvuuskohta liitoksen kohdalla.
- OlvinJanoisin
- Raavas Tonkija
Kuka ratkaiseekaan mysteerin niin lupaan kautta kannon ja kiven, nostaa maljan hänen kunniakseen ja kumota maljan!
(ÄKKIÄ, JANO !!!)
(ÄKKIÄ, JANO !!!)
)_-'-----/ o
Kivääreistä en olisi niin varma, voi kyllä olla sellaisetkin. Itse näen nuo enemmän esim saksina. Oma sisäpinnalta niin paksussa patinassa, ettei mahdollisia leimoja näe, mutta en usko näissä sellaisia edes olevan ja sauma tuossa voisi olla. Tämän päättelin yhden kivääri/saksiparin lyhyydestä.
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
moderaattori
Mysteeri kerta kaikkiaan.
- OlvinJanoisin
- Raavas Tonkija
Jaa tuossa onkin myös kypärä, näkyy hyvin tuossa Patin löytämässä: https://www.aarremaanalla.com/foorumi/v ... f92c007a0a
)_-'-----/ o
Kyllä alkaa näyttää siltä, että kyseessä on se korvaussormus sotien ajalta. Pieni osa minussa toivoo, että sormus veisi ajassa taaksepäin pidemmälle kuin 1940-luvulle.
XP Deus
‐-----------------
- 1605 4 Mark - Karl IX
- 1571 4 Mark hopea klippinki
- 1448 - 1481 1 Hvid - Christian I
- 2 öre 1573
- 2 öre 1591
------------------
Käy tilaamassa metallinetsintä Youtube kanavani: www.youtube.com/c/ramsundi
‐-----------------
- 1605 4 Mark - Karl IX