Kokoelmia

Oletko keräilijä? Oli sitten kysymys pikkuautoista, puukoista, tölkeistä, kivistä tai kolikoista niin täälla voit näyttää kokoelmasi oli se sitten mikä tahansa.
Avatar
kalamies18
Metallinetsijä
Viestit: 170
Liittynyt: 02 Elo 2007, 15:19
Paikkakunta: Lahti

Kokoelmia

Viesti Kirjoittaja kalamies18 »

olen keräillyt vähän kaikenlaista talteen ja tässä on kuvia niistä.
nämä vetokorkit ja vanhat alkokorkit on pääasiassa löytynyt pihassamme olevasta vanhasta talosta, jossa isäni on lapsuutensa viettänyt, mutta pieni osa myös metallinpaljastimella :D

Kuva

Kuva



Kuva

Kuva

Kuva

Sitten on vanhoja tulitikkurasioita 50-60 luvulta, löysin ne vanhan talon vintiltä, isäni oli joskus pienenä kerännyt niitä pahvilaatikkoon.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut kalamies18, 27 Touko 2009, 16:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ykköskone: Xp Deus
Varakone: Minelab X-terra 705
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja teksako »

Komea on kokoelma ,etenkin nuo tikkuaskit.
Avatar
Rover
Raavas Tonkija
Viestit: 654
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 16:18

Viesti Kirjoittaja Rover »

Komia on kokoelma :) oletko jo kuinka kauan keräillyt?
Avatar
kalamies18
Metallinetsijä
Viestit: 170
Liittynyt: 02 Elo 2007, 15:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kalamies18 »

kiitos :P tikkuaskeja ei tarvinnut kerätä ollenkaan koska isäni oli kerännyt ne pienenä ja laatikko täynnä niitä löytyi vanhan talon yläkerrasta. korkkeja olen lapsesta asti kerännyt, veljen kanssa joskus kaivoimme lapiolla niitä vanhan saunan nurkalta koska sinne oli heitetty saunajuomien korkit, kaikki korkit sieltä löytyi melki pintalöytönä tai vähän uponneena maahan, jotka sai vaikka teräsharavalla vedettyä esiin. mutta joku 80% noista on tuolta pitkin vanhaa taloa löydetty, siellä on semmonen turvelattia yhdessä yläkerran huoneessa niin sieltä niitä sai poimia monia purkkeja täyteen korkkeja. isälläni oli ollut joskus isot kokoelmat purkkakuva sarjoja mitä ennen joskus 60 luvulla sai purkan mukana näyttelijöistä,rallista,autoista jne.. kaikki purkkakuva kokoelmat oli täynnä, mutta isäni oli ammattikoulussa niin hänen äitinsä oli antanut ne naapurin lapsille ja kaikki 50-60 luvun aku ankat myös, sekä kaikki muoviautot joita tuli karkkipusseissa eri mallisia ferraria,rambleria yms. että olisi ihan hienoja kun olisi vielä tallella 8)
On minulla myös oluttölkkejä varmaan monta tuhatta. ja ainakin joku 1000 erilaista. isäni kaveri liikkuu melkein jokavuosi monta kuukautta autolla ympäri eurooppaa niin hän tuo aina niitä muovikassi kaupalla kokoelmiin :twisted:

mutta ei ne kauheasti tilaa vie onneksi, samanlaiset tölkit saa mustiin jätesäkkeihin ja vietyä tonne vanhaan taloon varastoon. ja ne tölkit joita ei vielä ole kokoelmassa saa takkahuoneen seinille kun tekee vaan hyllyjä sinne. korkit ja tulitikut mahtuu yhteen lasikaappiin hyvin pakattuna onneksi :lol:

hmmm..voisin lisätä tähän vielä muutamia kuvia kruunukokeista joita on kanssa pienenä tullut kerättyä.
Nämä ensimmäiset ovat suomalaisia vanhempia kruunkukorkkeja, jotka yksi tuttu antoi minulle :D suurin osa ainakin on 65-90 luvun väliltä:

Kuva

Sitten on uudempia suomalaisia kruunukorkkeja muutama:


Kuva

Ja ulkomailta on myös muutama kruunukorkki:

Kuva

Kuva
Ykköskone: Xp Deus
Varakone: Minelab X-terra 705
pav41111
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Tammi 2010, 09:31
Paikkakunta: Russia

Viesti Kirjoittaja pav41111 »

Hyvä kokoelma hilloja.
konservaattori
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Helmi 2010, 14:18

Viesti Kirjoittaja konservaattori »

Ihan tulee noista repäisykorkeista lapsuus mieleen. Polkupyörän pinnat koristeltiin sellaisilla. Muistan kun harmiteltiin korkkien muuttumista päältä repäistäviksi. Syynä oli vissiin se että humalaisille tuli haavoja sormiin kun avasivat olutpulloja huolimattomasti. :D
topex
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Marras 2010, 16:16

korkit

Viesti Kirjoittaja topex »

itse kerännyt korkkeja 22 vuotta ja niitä löytyy parhaillaan 60000 erilaista :)
http://www.crowncaps.net/index.html
jos jollain on vanhoja suomalaisia niin niistä olen erittäin kiinnostunut!!
topex_84@hotmail.com
Avatar
Pejumi
Metallinetsijä
Viestit: 184
Liittynyt: 04 Syys 2013, 01:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pejumi »

:shock: Hienoja :shock:
C-Scope 990B
Saiturinpörssin taistelulapio
----------------------------------------
Nätein löydös: Sivusta repäistävä Jaffa-korkki 1949 keltainen.
-- Excavation since 1988 --
Viikonloppunurmipora
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Maalis 2014, 18:41

Re: Kokoelmia

Viesti Kirjoittaja Viikonloppunurmipora »

Näitä on tullut vuosienvarrella keräiltyä pois kuleksimasta. Lisenssiasiat on ok.


Kuva

Kuva
Kun tekee vähän ja huonoa on helppo purkaa.
Viikonloppunurmipora
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Maalis 2014, 18:41

Re: Kokoelmia

Viesti Kirjoittaja Viikonloppunurmipora »

Kruunukorkkejakin on tullut kerättyä muutama kilo vuosien mittaan.
Kaikki on itse ostettu ja pullosta irroitettu :) Paljon on samanlaisia tuossa kasassa.
Pitäs vaan keksiä jotain hyötykäyttöä noille korkeille :roll: :?:


Kuva
Kun tekee vähän ja huonoa on helppo purkaa.
ehkä
Kunniajäsen
Viestit: 1304
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 13:55
Paikkakunta: kossu

Re: Kokoelmia

Viesti Kirjoittaja ehkä »

kylläpäs sais monta kalan suomustinta... :mrgreen:
Vastaa Viestiin