Kokoelmia
- kalamies18
- Metallinetsijä
Kokoelmia
olen keräillyt vähän kaikenlaista talteen ja tässä on kuvia niistä.
nämä vetokorkit ja vanhat alkokorkit on pääasiassa löytynyt pihassamme olevasta vanhasta talosta, jossa isäni on lapsuutensa viettänyt, mutta pieni osa myös metallinpaljastimella
Sitten on vanhoja tulitikkurasioita 50-60 luvulta, löysin ne vanhan talon vintiltä, isäni oli joskus pienenä kerännyt niitä pahvilaatikkoon.
nämä vetokorkit ja vanhat alkokorkit on pääasiassa löytynyt pihassamme olevasta vanhasta talosta, jossa isäni on lapsuutensa viettänyt, mutta pieni osa myös metallinpaljastimella
Sitten on vanhoja tulitikkurasioita 50-60 luvulta, löysin ne vanhan talon vintiltä, isäni oli joskus pienenä kerännyt niitä pahvilaatikkoon.
Viimeksi muokannut kalamies18, 27 Touko 2009, 16:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ykköskone: Xp Deus
Varakone: Minelab X-terra 705
- kalamies18
- Metallinetsijä
kiitos tikkuaskeja ei tarvinnut kerätä ollenkaan koska isäni oli kerännyt ne pienenä ja laatikko täynnä niitä löytyi vanhan talon yläkerrasta. korkkeja olen lapsesta asti kerännyt, veljen kanssa joskus kaivoimme lapiolla niitä vanhan saunan nurkalta koska sinne oli heitetty saunajuomien korkit, kaikki korkit sieltä löytyi melki pintalöytönä tai vähän uponneena maahan, jotka sai vaikka teräsharavalla vedettyä esiin. mutta joku 80% noista on tuolta pitkin vanhaa taloa löydetty, siellä on semmonen turvelattia yhdessä yläkerran huoneessa niin sieltä niitä sai poimia monia purkkeja täyteen korkkeja. isälläni oli ollut joskus isot kokoelmat purkkakuva sarjoja mitä ennen joskus 60 luvulla sai purkan mukana näyttelijöistä,rallista,autoista jne.. kaikki purkkakuva kokoelmat oli täynnä, mutta isäni oli ammattikoulussa niin hänen äitinsä oli antanut ne naapurin lapsille ja kaikki 50-60 luvun aku ankat myös, sekä kaikki muoviautot joita tuli karkkipusseissa eri mallisia ferraria,rambleria yms. että olisi ihan hienoja kun olisi vielä tallella
On minulla myös oluttölkkejä varmaan monta tuhatta. ja ainakin joku 1000 erilaista. isäni kaveri liikkuu melkein jokavuosi monta kuukautta autolla ympäri eurooppaa niin hän tuo aina niitä muovikassi kaupalla kokoelmiin
mutta ei ne kauheasti tilaa vie onneksi, samanlaiset tölkit saa mustiin jätesäkkeihin ja vietyä tonne vanhaan taloon varastoon. ja ne tölkit joita ei vielä ole kokoelmassa saa takkahuoneen seinille kun tekee vaan hyllyjä sinne. korkit ja tulitikut mahtuu yhteen lasikaappiin hyvin pakattuna onneksi
hmmm..voisin lisätä tähän vielä muutamia kuvia kruunukokeista joita on kanssa pienenä tullut kerättyä.
Nämä ensimmäiset ovat suomalaisia vanhempia kruunkukorkkeja, jotka yksi tuttu antoi minulle suurin osa ainakin on 65-90 luvun väliltä:
Sitten on uudempia suomalaisia kruunukorkkeja muutama:
Ja ulkomailta on myös muutama kruunukorkki:
On minulla myös oluttölkkejä varmaan monta tuhatta. ja ainakin joku 1000 erilaista. isäni kaveri liikkuu melkein jokavuosi monta kuukautta autolla ympäri eurooppaa niin hän tuo aina niitä muovikassi kaupalla kokoelmiin
mutta ei ne kauheasti tilaa vie onneksi, samanlaiset tölkit saa mustiin jätesäkkeihin ja vietyä tonne vanhaan taloon varastoon. ja ne tölkit joita ei vielä ole kokoelmassa saa takkahuoneen seinille kun tekee vaan hyllyjä sinne. korkit ja tulitikut mahtuu yhteen lasikaappiin hyvin pakattuna onneksi
hmmm..voisin lisätä tähän vielä muutamia kuvia kruunukokeista joita on kanssa pienenä tullut kerättyä.
Nämä ensimmäiset ovat suomalaisia vanhempia kruunkukorkkeja, jotka yksi tuttu antoi minulle suurin osa ainakin on 65-90 luvun väliltä:
Sitten on uudempia suomalaisia kruunukorkkeja muutama:
Ja ulkomailta on myös muutama kruunukorkki:
Ykköskone: Xp Deus
-
korkit
itse kerännyt korkkeja 22 vuotta ja niitä löytyy parhaillaan 60000 erilaista
http://www.crowncaps.net/index.html
jos jollain on vanhoja suomalaisia niin niistä olen erittäin kiinnostunut!!
topex_84@hotmail.com
http://www.crowncaps.net/index.html
jos jollain on vanhoja suomalaisia niin niistä olen erittäin kiinnostunut!!
topex_84@hotmail.com
-
Re: Kokoelmia
Kun tekee vähän ja huonoa on helppo purkaa.
-
Kruunukorkkejakin on tullut kerättyä muutama kilo vuosien mittaan.
Kaikki on itse ostettu ja pullosta irroitettu Paljon on samanlaisia tuossa kasassa.
Pitäs vaan keksiä jotain hyötykäyttöä noille korkeille
Kaikki on itse ostettu ja pullosta irroitettu Paljon on samanlaisia tuossa kasassa.
Pitäs vaan keksiä jotain hyötykäyttöä noille korkeille
Kun tekee vähän ja huonoa on helppo purkaa.
kylläpäs sais monta kalan suomustinta...