Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Löytyykös muilta intohimoa moottori käyttöisiin kulkuneuvoihin.
Kunnostin pappani vanhan auton viime kesänä ajoon. Auto oli seissyt 11 vuotta suulin perällä ja viimeisenä ajona se sai rajun kylki osuman kuljettajan puolelle.
Laitoin autoa alkuperäistä kunnioittaen, lukuunottamatta
pientä madaltamista.
VW Polo vm.1983
Nyt työn alla on Toyota Celica vm. 1989. Toyota tosin vaatii hurjasti enemmän työtä koritöiden ja moottorin osalta.
No asuuko muissa sisäinen autojen laittaja tai pappa tunturin hoonaaja?
Kunnostin pappani vanhan auton viime kesänä ajoon. Auto oli seissyt 11 vuotta suulin perällä ja viimeisenä ajona se sai rajun kylki osuman kuljettajan puolelle.
Laitoin autoa alkuperäistä kunnioittaen, lukuunottamatta
pientä madaltamista.
VW Polo vm.1983
Nyt työn alla on Toyota Celica vm. 1989. Toyota tosin vaatii hurjasti enemmän työtä koritöiden ja moottorin osalta.
No asuuko muissa sisäinen autojen laittaja tai pappa tunturin hoonaaja?
Minelab Equinox
-
- Innostunut Etsijä
- Viestit: 93
- Liittynyt: 20 Huhti 2015, 12:05
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Kyllähän noit autoja on kertynny nurkkiin jokunen, eikä vain keräämään pölyä.
Tommonen yksi alle litraisella auton moottorilla varustettu kilvissä oleva Lancia Y10 koirankoppi esim., jolla on saatu lentokentällä mailin kiihdytyksessä loppunopeudeksi 219kmh.
Suht alkuperäiskuntoinen kevyesti museoinnilta pelastettu kusiainen oli nyt pari kesää ajokkina useamman vuoden tauon jälkeen, se tosin siirtyi taas varastoon lepäilemään pariksi vuodeksi.
Tommonen yksi alle litraisella auton moottorilla varustettu kilvissä oleva Lancia Y10 koirankoppi esim., jolla on saatu lentokentällä mailin kiihdytyksessä loppunopeudeksi 219kmh.
Suht alkuperäiskuntoinen kevyesti museoinnilta pelastettu kusiainen oli nyt pari kesää ajokkina useamman vuoden tauon jälkeen, se tosin siirtyi taas varastoon lepäilemään pariksi vuodeksi.
Garrett Ace 250 & Detech SEF 15X12
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Onko johtosarja täydellinen ja löytyykö rele?
Minelab Equinox
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Kunnostin Datsunin kuusen alta ajoon muutama vuosi sitten. Parituhatta kilometriä tulee kesäisin mittariin.
Jännän äärellä.
Metsälöytöjä rautakauden lopulta. Dirhem v.968.
GM3 ja Deus
Porkkana-Garrett
Metsälöytöjä rautakauden lopulta. Dirhem v.968.
GM3 ja Deus
Porkkana-Garrett
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Tämmöinen harrasteauto löytyy omasta tallista. Elikkäs De Soto Firedome 1955. Sekä Bmw 2002 VM. 1973 siitä kuvaa myöhemmin.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
White's TRX
- jore ja pojat
- Kunniajäsen
- Viestit: 1845
- Liittynyt: 13 Loka 2011, 20:26
- Paikkakunta: Turku
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
jorella ollut nuoruudessa muutamia ns. full-size jenkkejä ja viimeisin de ville
oli 20 vuotta ja kilsoja kertyi tuona aikana n. 3000.
Itse museorekisteröin tuon California (Pomona) auton v.1995 ilman
mitään ongelmia.
Kyllä kuvaa katsoessa hieman tulee haikea olo,mutta kun aika vaan
ei riittänyt silloinkaan, saati nyt.
Mielelläni kuitenkin katselen hienoja autoja ja Fast&Loud ohjelmaa.
Wiiler-diileriäkin satunnaisesti
oli 20 vuotta ja kilsoja kertyi tuona aikana n. 3000.
Itse museorekisteröin tuon California (Pomona) auton v.1995 ilman
mitään ongelmia.
Kyllä kuvaa katsoessa hieman tulee haikea olo,mutta kun aika vaan
ei riittänyt silloinkaan, saati nyt.
Mielelläni kuitenkin katselen hienoja autoja ja Fast&Loud ohjelmaa.
Wiiler-diileriäkin satunnaisesti
jore ja pojat!
Vanhin löytökolikko: Valens v. 364-378.
Vanhin löytöesine: Kirves pronssikaudelta.
Vanhin löytökolikko: Valens v. 364-378.
Vanhin löytöesine: Kirves pronssikaudelta.
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
En kyllä osaa sanoa johtosarjasta, boksin pohjalla on punainen ja harmaa johto ja pätkä kutistesukan näköistä "letkua".
Rele löytyy. Releen liittimien kannat on naarmuttomat, sitä ei ole koskaan kytketty.
Lamput on myös niin naarmuttoman kiiltävät. Kuin uudet.
Joku oli nyysinyt polttimot ja lampunlasien ruuvit mutta ne minä etsin wurtin kioskilta uudet.
Jos kiinnostaa niin jatketaan yyveellä niin ei ketju sotkeennu pahemmin.
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
White's TRX
-
- Kunniajäsen
- Viestit: 1150
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:57
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Perskutarallaa. Corolla ke-30. Noita oli siviilissä mulla muutama, coupena ja tuona samana. Kovia vehkeitä paitsi pelleiltään. Itse tuli oltua 90-luvun alussa kartturina muutaman vuoden. Hienoa hommaa ja kallista. Vanha ja välikoppaisella Eskolla päästeltiin. Onneksi näyttää tuota Future-cuppia tv:stä.Bumerangi kirjoitti:Moottoriurheilua. Tulevana kesänä V1600 Ford Focuksella mukana FutureCupissa ja Kansallisessa rallicrossissa. Ehkä muutama JM-startti jos aikaa jää.
Focus aihio juuri haettuna AVK:lta. Tällähetkellä auto on pajalla kaaritettavana.
Rallisprint menoa edellisellä autolla:
Jokamiesluokan Corolla:
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Totuus löytyy kaurapuurosta.
XP Deus x 2
Suomen Metallinetsijät Ry
XP Deus x 2
Suomen Metallinetsijät Ry
- rehupuntti
- Metallinetsijä
- Viestit: 362
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 17:09
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
tommone tuli kiinan crossista tuunattuu talvikäyttöön.järvellä pääsee ajeltuu vähä paremmin.tosin tuosta kuvasta jo paranneltu versio.ettei tela luista.suksi pitäs viälä tehdä eteen joku m-kelkan tyylinen.ekan tein rosterista ni tuli liikaa painoo.
Deussi 11"Full pack...MI-6 9"Hf coil
Deus lite ws5
Garrett atx vakio+8"mono
Christian ll klipping 1513-1523
SME Satakunta
Deus lite ws5
Garrett atx vakio+8"mono
Christian ll klipping 1513-1523
SME Satakunta
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Voi tulla vaikeasti pystyssä pidettävä laitos. Suksen ohjaaminen vaatii paljon enemmän voimaa ja pystyssä pysyäkseen näin kapeaa ajoneuvoa pitää ohjailla koko ajan.rehupuntti kirjoitti:suksi pitäs viälä tehdä eteen joku m-kelkan tyylinen.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Haarukka kirjoitti:Voi tulla vaikeasti pystyssä pidettävä laitos. Suksen ohjaaminen vaatii paljon enemmän voimaa ja pystyssä pysyäkseen näin kapeaa ajoneuvoa pitää ohjailla koko ajan.rehupuntti kirjoitti:suksi pitäs viälä tehdä eteen joku m-kelkan tyylinen.
Onhan tuosta ihan virallinenkin peli olemassa
...snowhawk
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tuurilla.
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Jep, kannattaa ottaa siitä mallia. Lyhyt, jotta tasapainoilu onnistuu pienillä kääntökulmilla, paino telan eikä suksen päällä ja U-muotoinen suksi joka kääntyy suoraa kevyemmin:naga kirjoitti:Haarukka kirjoitti:Voi tulla vaikeasti pystyssä pidettävä laitos. Suksen ohjaaminen vaatii paljon enemmän voimaa ja pystyssä pysyäkseen näin kapeaa ajoneuvoa pitää ohjailla koko ajan.rehupuntti kirjoitti:suksi pitäs viälä tehdä eteen joku m-kelkan tyylinen.
Onhan tuosta ihan virallinenkin peli olemassa
...snowhawk
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
- rehupuntti
- Metallinetsijä
- Viestit: 362
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 17:09
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
pysyy tuo kyllä nytkin melkein itsekseen pystyssä.tuo suksen malli pitää kyllä olla juuri tuo u-mallinen..eipä tuolla silti umpihankeen ole asiaa muutenkaan.kelkan jälkiä pitkin pääsee..pitoa kyllä löytyy kun ruuvasin ruuvinastoja "telaan"
Deussi 11"Full pack...MI-6 9"Hf coil
Deus lite ws5
Garrett atx vakio+8"mono
Christian ll klipping 1513-1523
SME Satakunta
Deus lite ws5
Garrett atx vakio+8"mono
Christian ll klipping 1513-1523
SME Satakunta
- rehupuntti
- Metallinetsijä
- Viestit: 362
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 17:09
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Deussi 11"Full pack...MI-6 9"Hf coil
Deus lite ws5
Garrett atx vakio+8"mono
Christian ll klipping 1513-1523
SME Satakunta
Deus lite ws5
Garrett atx vakio+8"mono
Christian ll klipping 1513-1523
SME Satakunta
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
- Viestit: 10558
- Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
On tullut joskus muinoin itsekin värkättyä jos jonkinlaista sätösväksöniä ihan harrastusmielessä ja tässä olisi muutama niistä.
Ensimmäisenä on TT-kilpuri Kreidler ja kyseessähän on mopo, eli 50 kuutiosenttinen vinkuja.
Huippuja n. 200 kmh. En itse ajanut koskaan kilpaa, mutta koeajon suoritin rakentelun jälkeen ja naapurit voivat todistaa, että kierroksia otti ihan kivasti
Moottori on Hans Hummelin ja vaihdelaatikko Eberhard'tin käsialaa. Voin huomenissa ottaa valokuvan moottorista, kun on niin mielenkiintoinen mötikkä.
Minulta mopo meni seuraavalle omistajalle ja sitä kautta museoon, jossa taitaa olla vieläkin.
Toinen laite on tällainen Thames pakettiauto. Auto oli alunperin huonokuntoinen umpipaketti, josta tein avolavapaketin, eli värkkiin joutui tekemään melkoiset muutostyöt.
Kolmantena Morris Cooper S. Itse rakenneltu laite. Läpihengittävä kansi jossa kaksi halkaistua Weberiä, eli kaasarit moottorin etupuolella. Kävin tällä katuautojen kiihdytyskisoissakin mm. Hangossa, josta pokaalikin. Lähti muuten kohtalaisen ripeästi liikkeelle.
Tosin välitys oli liian tiheä varttimailille. No, sitten tulivat ne turbomoottorit muotiin, niin eipä siinä vapaastihengittävällä ollut enää jakoa, joten lopetin kilpailemisen huipulta
Ensimmäisenä on TT-kilpuri Kreidler ja kyseessähän on mopo, eli 50 kuutiosenttinen vinkuja.
Huippuja n. 200 kmh. En itse ajanut koskaan kilpaa, mutta koeajon suoritin rakentelun jälkeen ja naapurit voivat todistaa, että kierroksia otti ihan kivasti
Moottori on Hans Hummelin ja vaihdelaatikko Eberhard'tin käsialaa. Voin huomenissa ottaa valokuvan moottorista, kun on niin mielenkiintoinen mötikkä.
Minulta mopo meni seuraavalle omistajalle ja sitä kautta museoon, jossa taitaa olla vieläkin.
Toinen laite on tällainen Thames pakettiauto. Auto oli alunperin huonokuntoinen umpipaketti, josta tein avolavapaketin, eli värkkiin joutui tekemään melkoiset muutostyöt.
Kolmantena Morris Cooper S. Itse rakenneltu laite. Läpihengittävä kansi jossa kaksi halkaistua Weberiä, eli kaasarit moottorin etupuolella. Kävin tällä katuautojen kiihdytyskisoissakin mm. Hangossa, josta pokaalikin. Lähti muuten kohtalaisen ripeästi liikkeelle.
Tosin välitys oli liian tiheä varttimailille. No, sitten tulivat ne turbomoottorit muotiin, niin eipä siinä vapaastihengittävällä ollut enää jakoa, joten lopetin kilpailemisen huipulta
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
- rehupuntti
- Metallinetsijä
- Viestit: 362
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 17:09
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
mahtas polliisit tykätä tosta sun mopostas ku päästelis tiellä vastaan.
Deussi 11"Full pack...MI-6 9"Hf coil
Deus lite ws5
Garrett atx vakio+8"mono
Christian ll klipping 1513-1523
SME Satakunta
Deus lite ws5
Garrett atx vakio+8"mono
Christian ll klipping 1513-1523
SME Satakunta
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
- Viestit: 10558
- Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Tuttu kaveri, joka on ajanut TT-kisoissa vastaavalla mopolla, sanoi että kun kierroslukumittarin lukemat loppuivat 18000:n, niin viisarin täytyi olla näkymättömissä oikeassa reunassa. Jos viisari tuli näkyviin, niin kierrokset olivat liian alhaiset. Nämä kun eivät ole mitään vääntäviä, vaan kierroskoneitarehupuntti kirjoitti:mahtas polliisit tykätä tosta sun mopostas ku päästelis tiellä vastaan.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Noissa pienikoneisissa TT-ajokeissa on infernallinen ääni.
https://www.youtube.com/watch?v=vDd0kVnnqfg
https://www.youtube.com/watch?v=vDd0kVnnqfg
Minelab Equinox
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
- Viestit: 10558
- Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Tässä näkyy olevan Hans Hummelin tekemä vesijäähdytteinen sylinteri, kuten minullakin oli.
https://youtu.be/_Y6T7kLr4F8
https://youtu.be/_Y6T7kLr4F8
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Re: Harrastuksena autot ja muut kulkimet.
Täytyyhän sitä tosiaan piippikauden ulkopuolella olla jtn muutakin jutusteltavaa, siinä missä tekemistäkin... Itte oon viime vuodet tuollaista askarrellut: http://s1310.photobucket.com/user/jarpa ... t=6&page=1
Nyt pitäs jo saada joku uus aihio...
Nyt pitäs jo saada joku uus aihio...
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631