Mielestäni tuo on setolkan yläosaan tulevan kulkusen kiinnitys.kollikko kirjoitti:Pyöreä on setolkan jalka.
Petrin löyröt
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Re: Petrin löyröt
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Olisikos toi ny si hopeeta 1818 10 kopeekkan raha, ainaskin noin olin tuon numeron tulkitsevinani.
Tuosta napista ei meinaa saada oikein selvää, jotain siinäkin on kuviota, Entäs mikäs toi kyltin pätkä on tai siis mistä vehkeestä?
Lusikan varsikin löytyi ja mikätin
Oli oikein mukava kaivelu tuossa naapurin pellolla, tuli tosi hyvä fiilis noista tän päivän löydöistä
Tuosta napista ei meinaa saada oikein selvää, jotain siinäkin on kuviota, Entäs mikäs toi kyltin pätkä on tai siis mistä vehkeestä?
Lusikan varsikin löytyi ja mikätin
Oli oikein mukava kaivelu tuossa naapurin pellolla, tuli tosi hyvä fiilis noista tän päivän löydöistä
Vanhin löytö: minä ite ja keleesti rautanauloja , vielä tulee se hetki kun mullakin on joku kiva löytö ja se on myös tavoitteeni. Vanhin oma löydös: 10 Kopeekka 1818, Rouva löysi 1/4 Öre 1635/1636
Euro Ace ja Garret pointer
Onnittelut hienosta 10 Kopeekan Hopeisesta!! Ei ole ihan jokapäiväisiä löytöjä tälläkään foorumilla.
Onnittelut hopeesta.
Hyvä!
Kylläpä nopeesti sait hopeen.
Onnea!
Ja samoilla välineillä ku itellä.
Kuukaudenko ehdit laitteen omistaa?
Mulla ei oo lykästäny vielä parissa vuodessa.
Onnea!
Ja samoilla välineillä ku itellä.
Kuukaudenko ehdit laitteen omistaa?
Mulla ei oo lykästäny vielä parissa vuodessa.
Garret Euro Ace (350)
Vanhin kolikko: Kustaa Vaasa klippinki 1521
Vanhin löytö: osmansolmu riipus 800-1050 -luku
Vanhin kolikko: Kustaa Vaasa klippinki 1521
Vanhin löytö: osmansolmu riipus 800-1050 -luku
-
[quote="micxa"]Hyvä!
Onnea!
Hyvin on alkanut itse olen muutaman vuoden käynyt mm,uimarantoja enkä ole löytänyt vielä yhtään kolikkoa en uutta enkä vanhaa.Teltta keppejä löytyy joka kerralla varmaankin yli sata on nostettu.
Onnea!
Hyvin on alkanut itse olen muutaman vuoden käynyt mm,uimarantoja enkä ole löytänyt vielä yhtään kolikkoa en uutta enkä vanhaa.Teltta keppejä löytyy joka kerralla varmaankin yli sata on nostettu.
Pirunpelto kirjoitti:micxa kirjoitti:Hyvä!
Onnea!
Miten on mahdollista ettei yhtään kolikkoa ole löytynyt muutamassa vuodessa?
ps. onnet hopeesta!
XP Deus 2
-
- Kunniajäsen
Kemiön piippari Pirunpelto laittaa mulle yv:täjos kiinnostaa. Aina mukaan pääsee.Ite en onnistunut siinä.
Ihan tarkalleenottaen setolkkakellon alaosa, tai siis se kellonosa mikä on kiinni setolkassa ja johon kello ruuvataan kiinni. Tässä näkyy alaosa: http://media.tori.net/image/images/79/7955170599.jpg
Oho o.O vastasin jo ekan sivun jälkeen vaikka täällä olikin vielä toinenkin sivu (pahuksen tabletti ja huono sivunäkymä ) mutta hyvin täällä näytään tietävän hevosrensselitkin!
Kiitos kaikille onnitteluista . Vieläkin on komee viilis
Selkeästi noilla meirän kylän pelloilla ei ole kukaan tai ainakaan kovinkaan paljon piippailtu. Eli uskon vahvasti että vielä sieltä löytyy kaikkia kivaa
On tämä hieno harrastus, tsemppiä kaikille.
Ja kiitos noista tunnistuksista
Selkeästi noilla meirän kylän pelloilla ei ole kukaan tai ainakaan kovinkaan paljon piippailtu. Eli uskon vahvasti että vielä sieltä löytyy kaikkia kivaa
On tämä hieno harrastus, tsemppiä kaikille.
Ja kiitos noista tunnistuksista
Vanhin löytö: minä ite ja keleesti rautanauloja , vielä tulee se hetki kun mullakin on joku kiva löytö ja se on myös tavoitteeni. Vanhin oma löydös: 10 Kopeekka 1818, Rouva löysi 1/4 Öre 1635/1636
Vielä on kautta jäljellä . Sain tuon rakkaani mukaan piipailemaan tohon lähi pelolle. Rouva piippaili ja meikä oli lapiopoikana, löytöjäkin tuli, sormus (alumiinia?), Öre 163x? Pieni "hopean" pala? Ainaskin tuo pieni pala on kovaa, ei vaikuta alumiinilta, tinalta eikä lyijyltä, mitään merkintöjä siinä ei ole . Itse löysin tuollaisen kuparista? tehdyn "härpäkkeen", kulmissa on selkeästi tinauksen/ juotoksen jäljet, nuo urat ovat täysin toistensa kohdalla, hieman aukaisin tuota lisää, oli täysin yhteen puristettu, ekas ajatteln että se olisi taittunut raha, mutta ei se sellainen ole . Voiko toi olla joku sulkusinetti tai joku muu?
Eilen piippailtiin omassa pihassa, ainoastaan nappi oli tuosta toiselta pellolta missä käytiin äkkiä kokeilemassa.
Lisäksi pihalta löytyi polkupyörän soittokellon "kansi", antoi aikas mahtavat "ylä äänet" tosta Garretista, luulin jo että ny löytyi kultaa
Kaikki löyröt. Tuo renkaan puolikas on messinkiä, on katkennut. Hauska lisä Ford harrastajalle tuo Taunuksen XL merkki
5 MK -1946
Lisäksi pihalta löytyi polkupyörän soittokellon "kansi", antoi aikas mahtavat "ylä äänet" tosta Garretista, luulin jo että ny löytyi kultaa
Kaikki löyröt. Tuo renkaan puolikas on messinkiä, on katkennut. Hauska lisä Ford harrastajalle tuo Taunuksen XL merkki
5 MK -1946
Hienon femman oot löytänyt, Onnittelut!
-
- Kunniajäsen
Kulta arvostaan huolimatta on melko vaatimaton vastaamaan piipparin viesteihin. Pikkukoruilla ja esim. ketjuilla on melko epämääräinen vastine. Sama koskee ainakin at prolla autonomian pennejä ja klippinkejä pienten hopeakappaleiden lailla.
- Kiukaisten Paroni
- Metallinetsijä
Hyvin oot harrastuksen alottanu! Itse tämän viikon ollut kursseilla, joten ainut mahdollisuus piippailla oli mennä lähiuimarannalle kokeilemaan rantapiippausta ja kummakseni huomasin, että ace 250 piippaa 5snt kolikot (hapettuneet) rautana Löysin netistä ohjeet, että jos haluaa kultaa ettiä, niin ace:sta pitäis jättää puhdas rauta ja kaikki 10p kolikon kuvasta oikeelle päin pois? En tiedä sen paikkansa pitävyyttä, mutta mitä olen videoita kattellu, niin niissä kyllä kulta usein menee niihin jäljelle jääneisiin 1p ->10p välille antaen matalamman piipin. Korjatkaa joku kokeneempi, jos on ihan puutaheinää.
XP Deus 11" full WS5 + 9" HF
Blisstool ltc64x V6 15" kelalla
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
Satakunnan Menneisyyden Etsijät
Vanhin raha: Kristianin klippinki
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
5 senttiset on rautaa.Kiukaisten Paroni kirjoitti:Hyvin oot harrastuksen alottanu! Itse tämän viikon ollut kursseilla, joten ainut mahdollisuus piippailla oli mennä lähiuimarannalle kokeilemaan rantapiippausta ja kummakseni huomasin, että ace 250 piippaa 5snt kolikot (hapettuneet) rautana Löysin netistä ohjeet, että jos haluaa kultaa ettiä, niin ace:sta pitäis jättää puhdas rauta ja kaikki 10p kolikon kuvasta oikeelle päin pois? En tiedä sen paikkansa pitävyyttä, mutta mitä olen videoita kattellu, niin niissä kyllä kulta usein menee niihin jäljelle jääneisiin 1p ->10p välille antaen matalamman piipin. Korjatkaa joku kokeneempi, jos on ihan puutaheinää.
XP Deus 2
- Kiukaisten Paroni
- Metallinetsijä
No kappas vois perehtyä ennenku höpisee hölmöjä. Ovat näköjään terästä, jossa ohuen ohut kuparipinnoite. No laitetaan raskaan kurssiviikon piikkiin.
XP Deus 11" full WS5 + 9" HF
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
Kävin tänään töiden jälkeen vähän piippailemassa uimarannalla. Joku oli varmaan käynyt aikaisemmin tai sitten on tarkkaa porukkaa eikä ne ole hukannut oikein mitään. Tuo 25 penniä on aikas kiva, näyttäs olevan 1935 vuoden mallia. Jos joku on hakenut isot rahat ja jalomettallit pois ja jättänyt seuraavalle vaihtorahat????