Petrin löyröt

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja Leijona »

kollikko kirjoitti:Pyöreä on setolkan jalka.
Mielestäni tuo on setolkan yläosaan tulevan kulkusen kiinnitys.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
hoppa69

Viesti Kirjoittaja hoppa69 »

Olisikos toi ny si hopeeta :) 1818 10 kopeekkan raha, ainaskin noin olin tuon numeron tulkitsevinani.
Tuosta napista ei meinaa saada oikein selvää, jotain siinäkin on kuviota, Entäs mikäs toi kyltin pätkä on tai siis mistä vehkeestä?
Lusikan varsikin löytyi ja mikätin :)

Oli oikein mukava kaivelu tuossa naapurin pellolla, tuli tosi hyvä fiilis noista tän päivän löydöistä :D 8) :mrgreen:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Vanhin löytö: minä ite ja keleesti rautanauloja :), vielä tulee se hetki kun mullakin on joku kiva löytö ja se on myös tavoitteeni. Vanhin oma löydös: 10 Kopeekka 1818, Rouva löysi 1/4 Öre 1635/1636
Euro Ace ja Garret pointer
Pollo
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Pollo »

Hopiaonnittelut!
XP Deus
Mi-6
Ynnä muuta kampetta
Bruin
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Onnittelut hienosta 10 Kopeekan Hopeisesta!! Ei ole ihan jokapäiväisiä löytöjä tälläkään foorumilla.
jarppa
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja jarppa »

Onnittelut hopeesta.
micxa
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja micxa »

Hyvä!

Kylläpä nopeesti sait hopeen.
Onnea!

Ja samoilla välineillä ku itellä.
Kuukaudenko ehdit laitteen omistaa?
Mulla ei oo lykästäny vielä parissa vuodessa.
Garret Euro Ace (350)
Vanhin kolikko: Kustaa Vaasa klippinki 1521
Vanhin löytö: osmansolmu riipus 800-1050 -luku
Pirunpelto

Viesti Kirjoittaja Pirunpelto »

[quote="micxa"]Hyvä!

Onnea!

Hyvin on alkanut itse olen muutaman vuoden käynyt mm,uimarantoja enkä ole löytänyt vielä yhtään kolikkoa en uutta enkä vanhaa.Teltta keppejä löytyy joka kerralla varmaankin yli sata on nostettu.
-miksu-
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja -miksu- »

Pirunpelto kirjoitti:
micxa kirjoitti:Hyvä!

Onnea!

Hyvin on alkanut itse olen muutaman vuoden käynyt mm,uimarantoja enkä ole löytänyt vielä yhtään kolikkoa en uutta enkä vanhaa.Teltta keppejä löytyy joka kerralla varmaankin yli sata on nostettu.

Miten on mahdollista ettei yhtään kolikkoa ole löytynyt muutamassa vuodessa? :D

ps. onnet hopeesta!
XP Deus 2
kollikko
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Kemiön piippari Pirunpelto laittaa mulle yv:täjos kiinnostaa. Aina mukaan pääsee.Ite en onnistunut siinä.
Katrina1

Viesti Kirjoittaja Katrina1 »

Ihan tarkalleenottaen setolkkakellon alaosa, tai siis se kellonosa mikä on kiinni setolkassa ja johon kello ruuvataan kiinni. Tässä näkyy alaosa: http://media.tori.net/image/images/79/7955170599.jpg :)
Katrina1

Viesti Kirjoittaja Katrina1 »

Oho o.O vastasin jo ekan sivun jälkeen vaikka täällä olikin vielä toinenkin sivu (pahuksen tabletti ja huono sivunäkymä :evil: ) mutta hyvin täällä näytään tietävän hevosrensselitkin! :)
hoppa69

Kiitos kaikille onnitteluista :D . Vieläkin on komee viilis :mrgreen:

Selkeästi noilla meirän kylän pelloilla ei ole kukaan tai ainakaan kovinkaan paljon piippailtu. Eli uskon vahvasti että vielä sieltä löytyy kaikkia kivaa :)
On tämä hieno harrastus, tsemppiä kaikille.

Ja kiitos noista tunnistuksista :)
Vanhin löytö: minä ite ja keleesti rautanauloja :), vielä tulee se hetki kun mullakin on joku kiva löytö ja se on myös tavoitteeni. Vanhin oma löydös: 10 Kopeekka 1818, Rouva löysi 1/4 Öre 1635/1636
hoppa69

Vielä on kautta jäljellä :). Sain tuon rakkaani mukaan piipailemaan tohon lähi pelolle. Rouva piippaili ja meikä oli lapiopoikana, löytöjäkin tuli, sormus (alumiinia?), Öre 163x? Pieni "hopean" pala? Ainaskin tuo pieni pala on kovaa, ei vaikuta alumiinilta, tinalta eikä lyijyltä, mitään merkintöjä siinä ei ole :?: . Itse löysin tuollaisen kuparista? tehdyn "härpäkkeen", kulmissa on selkeästi tinauksen/ juotoksen jäljet, nuo urat ovat täysin toistensa kohdalla, hieman aukaisin tuota lisää, oli täysin yhteen puristettu, ekas ajatteln että se olisi taittunut raha, mutta ei se sellainen ole :oops: . Voiko toi olla joku sulkusinetti tai joku muu?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
hoppa69

Eilen piippailtiin omassa pihassa, ainoastaan nappi oli tuosta toiselta pellolta missä käytiin äkkiä kokeilemassa.
Lisäksi pihalta löytyi polkupyörän soittokellon "kansi", antoi aikas mahtavat "ylä äänet" tosta Garretista, luulin jo että ny löytyi kultaa :oops:

Kaikki löyröt. Tuo renkaan puolikas on messinkiä, on katkennut. Hauska lisä Ford harrastajalle tuo Taunuksen XL merkki :)

Kuva

5 MK -1946

Kuva

Kuva
Bruin
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Hienon femman oot löytänyt, Onnittelut!
kollikko
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Kulta arvostaan huolimatta on melko vaatimaton vastaamaan piipparin viesteihin. Pikkukoruilla ja esim. ketjuilla on melko epämääräinen vastine. Sama koskee ainakin at prolla autonomian pennejä ja klippinkejä pienten hopeakappaleiden lailla.
Kiukaisten Paroni
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Kiukaisten Paroni »

Hyvin oot harrastuksen alottanu! Itse tämän viikon ollut kursseilla, joten ainut mahdollisuus piippailla oli mennä lähiuimarannalle kokeilemaan rantapiippausta ja kummakseni huomasin, että ace 250 piippaa 5snt kolikot (hapettuneet) rautana :shock: Löysin netistä ohjeet, että jos haluaa kultaa ettiä, niin ace:sta pitäis jättää puhdas rauta ja kaikki 10p kolikon kuvasta oikeelle päin pois? En tiedä sen paikkansa pitävyyttä, mutta mitä olen videoita kattellu, niin niissä kyllä kulta usein menee niihin jäljelle jääneisiin 1p ->10p välille antaen matalamman piipin. Korjatkaa joku kokeneempi, jos on ihan puutaheinää.
XP Deus 11" full WS5 + 9" HF
Blisstool ltc64x V6 15" kelalla
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
Satakunnan Menneisyyden Etsijät
Vanhin raha: Kristianin klippinki
-miksu-
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja -miksu- »

Kiukaisten Paroni kirjoitti:Hyvin oot harrastuksen alottanu! Itse tämän viikon ollut kursseilla, joten ainut mahdollisuus piippailla oli mennä lähiuimarannalle kokeilemaan rantapiippausta ja kummakseni huomasin, että ace 250 piippaa 5snt kolikot (hapettuneet) rautana :shock: Löysin netistä ohjeet, että jos haluaa kultaa ettiä, niin ace:sta pitäis jättää puhdas rauta ja kaikki 10p kolikon kuvasta oikeelle päin pois? En tiedä sen paikkansa pitävyyttä, mutta mitä olen videoita kattellu, niin niissä kyllä kulta usein menee niihin jäljelle jääneisiin 1p ->10p välille antaen matalamman piipin. Korjatkaa joku kokeneempi, jos on ihan puutaheinää.
5 senttiset on rautaa. :wink:
XP Deus 2
Kiukaisten Paroni
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Kiukaisten Paroni »

No kappas :D vois perehtyä ennenku höpisee hölmöjä. Ovat näköjään terästä, jossa ohuen ohut kuparipinnoite. No laitetaan raskaan kurssiviikon piikkiin.
XP Deus 11" full WS5 + 9" HF
Blisstool ltc64x V6 15" kelalla
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
Satakunnan Menneisyyden Etsijät
Vanhin raha: Kristianin klippinki
hoppa69

Kävin tänään töiden jälkeen vähän piippailemassa uimarannalla. Joku oli varmaan käynyt aikaisemmin tai sitten on tarkkaa porukkaa eikä ne ole hukannut oikein mitään. Tuo 25 penniä on aikas kiva, näyttäs olevan 1935 vuoden mallia. Jos joku on hakenut isot rahat ja jalomettallit pois ja jättänyt seuraavalle vaihtorahat???? :mrgreen:

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin