Uteliaisuutta
Uteliaisuutta
Tere piippailijat!
Itse olen tyypillinen rantapiippari. Yhdenkäden sormilla on laskettavissa käynnit muilla piippauspaikoilla. Näissä rantahommissa en niinkään hae kolikoita, ovat enemmänkin piippailun sivutuotteita, vaikka niitä tulee paljonkin. Itse olen enemmän kiinnostunut erilaisista koruista ja muista vempaimista, joita hiekka sisällään pitää. Sormuksia on nyt tullut 18 kappaletta, pari rannekorua, kello (pysyy hyvin ajassa) ja muuta pientä roinaa. Ne kertovat paljonkin ensisistä kantajistaan ja ovat siksi mielenkiintoisia. Jalometalleilla leimat tuovat oman lisänsä.
Viime viikonloppuna tuli sitten ylös sellaista, jota en ollut odottanut. Uteliaisuus kannustaa / kehottaa tutustumaan kohteeseen, mutta en oikein tiedä, miten sen nyt sanoisi, onko se moraalisesti oikein. Löytyi nimittäin kameroissa käytettävä muistikortti. Siis MultiMediaCard. Pitäiskö kohde vain kylmästi leikata kahtia ja panna roskiin, vaikka itseltä löytyisi kaikkia tarvittava tekniikka kortin sisällön tutkimiseen?
Mikä on muiden kanta?
pirun utelias, silti mielensä malttanut
Karmes
Itse olen tyypillinen rantapiippari. Yhdenkäden sormilla on laskettavissa käynnit muilla piippauspaikoilla. Näissä rantahommissa en niinkään hae kolikoita, ovat enemmänkin piippailun sivutuotteita, vaikka niitä tulee paljonkin. Itse olen enemmän kiinnostunut erilaisista koruista ja muista vempaimista, joita hiekka sisällään pitää. Sormuksia on nyt tullut 18 kappaletta, pari rannekorua, kello (pysyy hyvin ajassa) ja muuta pientä roinaa. Ne kertovat paljonkin ensisistä kantajistaan ja ovat siksi mielenkiintoisia. Jalometalleilla leimat tuovat oman lisänsä.
Viime viikonloppuna tuli sitten ylös sellaista, jota en ollut odottanut. Uteliaisuus kannustaa / kehottaa tutustumaan kohteeseen, mutta en oikein tiedä, miten sen nyt sanoisi, onko se moraalisesti oikein. Löytyi nimittäin kameroissa käytettävä muistikortti. Siis MultiMediaCard. Pitäiskö kohde vain kylmästi leikata kahtia ja panna roskiin, vaikka itseltä löytyisi kaikkia tarvittava tekniikka kortin sisällön tutkimiseen?
Mikä on muiden kanta?
Karmes
X-Terra 705, Garrett Propointer, Fiskarsin pistolapio ja omatekoinen seula
Vanhin kolikko: 1928 5mk & 1928 10p
Kaivelen mielelläni menneitä
-
- Kunniajäsen
Re: Uteliaisuutta
Tottakai tsiikaat kortin kuvat ja sitäkautta yrität löytää alkuperäisen omistajanKarmes kirjoitti:Tere piippailijat!
Mikä on muiden kanta?
Karmes
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Tere Maverick!
Päivittäin tulee käytyä, ei kuitenkaan keskiviikkoisin, yksin olen käynyt piippailemassa. Toki kaksin aina mukavampaa, oppii uusia säätöjä yms. Elikkä vastaan kosintaan myöntävästi. Lähden mielelläni.
Karmes
Päivittäin tulee käytyä, ei kuitenkaan keskiviikkoisin, yksin olen käynyt piippailemassa. Toki kaksin aina mukavampaa, oppii uusia säätöjä yms. Elikkä vastaan kosintaan myöntävästi. Lähden mielelläni.
Karmes
-
- Raavas Tonkija
Tere Digger!
Enpä tunnustaudu Audi -mieheksi, KIAn maasturilla sompailen. Vähän on Rajamäki oman reviirin ulkopuolella, vaikka kauempanakin tulee silloin tällöin piippailtua. Kuitenkin toisella suunnalla.
Karmes
Enpä tunnustaudu Audi -mieheksi, KIAn maasturilla sompailen. Vähän on Rajamäki oman reviirin ulkopuolella, vaikka kauempanakin tulee silloin tällöin piippailtua. Kuitenkin toisella suunnalla.
Karmes
Off topic mutta pakko kertoa teille
Suomi = Ruotsi
piippailees = pippa on naida ruotsiksi.
Bongattu eli Bonga tarkoittaa Erektio
Suomessa on monta Lintubongaajaa ja se uusi ilmiö tilee olemaan pippaaja vai mitä?
Suomi = Ruotsi
piippailees = pippa on naida ruotsiksi.
Bongattu eli Bonga tarkoittaa Erektio
Suomessa on monta Lintubongaajaa ja se uusi ilmiö tilee olemaan pippaaja vai mitä?
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
Re: Uteliaisuutta
Oot sie aika sälli, kun olet malttanut mielesi.Karmes kirjoitti: Mikä on muiden kanta?
Löysin itse joskus vuosi sitten Helsingistä tuomiokirkon vierestä 16 mb SD muistikortin. Tutkin tietenkin heti kotiin päästyäni sen sisällön. Ei siellä ollut kuin jonkun nuorisoporukan hölmöjä "turistiräpsyjä".
Kerro sitten mitä siellä oli, jos tutkit. Kovasti kiinnostaa.
Hyvin olet muuten tavaraa löytänyt!
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Minkä värisestä TT-Audista on kysymys?Grave Digger kirjoitti:menee hieman offtopic mutta onkos teillä jollain tt-audi ja on tuolla hesa-rajamäki välillä käyny piippailees. bongattu vaan monta kertaa..
(En taatusti ole piippaillut Helsinki-Rajamäki akselilla, vaan tämä Quattro surraa hiukkasen idempänä )
Fisher F75, Deep Tech Vista Relic, Fisher F70, Golden Mask 3, Tecnetics G2, Garrett ACE 150.
Vanhin metalliesinelöytö Suomesta: Roomalaisaikainen rannerengas
Vanhin metalliesinelöytö Suomesta: Roomalaisaikainen rannerengas