Uteliaisuutta

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Karmes
Innostunut Etsijä

Uteliaisuutta

Viesti Kirjoittaja Karmes »

Tere piippailijat!

Itse olen tyypillinen rantapiippari. Yhdenkäden sormilla on laskettavissa käynnit muilla piippauspaikoilla. Näissä rantahommissa en niinkään hae kolikoita, ovat enemmänkin piippailun sivutuotteita, vaikka niitä tulee paljonkin. Itse olen enemmän kiinnostunut erilaisista koruista ja muista vempaimista, joita hiekka sisällään pitää. Sormuksia on nyt tullut 18 kappaletta, pari rannekorua, kello (pysyy hyvin ajassa) ja muuta pientä roinaa. Ne kertovat paljonkin ensisistä kantajistaan ja ovat siksi mielenkiintoisia. Jalometalleilla leimat tuovat oman lisänsä.

Viime viikonloppuna tuli sitten ylös sellaista, jota en ollut odottanut. Uteliaisuus kannustaa / kehottaa tutustumaan kohteeseen, mutta en oikein tiedä, miten sen nyt sanoisi, onko se moraalisesti oikein. Löytyi nimittäin kameroissa käytettävä muistikortti. Siis MultiMediaCard. Pitäiskö kohde vain kylmästi leikata kahtia ja panna roskiin, vaikka itseltä löytyisi kaikkia tarvittava tekniikka kortin sisällön tutkimiseen?

Mikä on muiden kanta?

pirun utelias, silti mielensä malttanut
Karmes
X-Terra 705, Garrett Propointer, Fiskarsin pistolapio ja omatekoinen seula
Vanhin kolikko: 1928 5mk & 1928 10p
Kaivelen mielelläni menneitä
Ekomasteri
Kunniajäsen

Re: Uteliaisuutta

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

Karmes kirjoitti:Tere piippailijat!

Itse olen tyypillinen rantapiippari. Yhdenkäden sormilla on laskettavissa käynnit muilla piippauspaikoilla. Näissä rantahommissa en niinkään hae kolikoita, ovat enemmänkin piippailun sivutuotteita, vaikka niitä tulee paljonkin. Itse olen enemmän kiinnostunut erilaisista koruista ja muista vempaimista, joita hiekka sisällään pitää. Sormuksia on nyt tullut 18 kappaletta, pari rannekorua, kello (pysyy hyvin ajassa) ja muuta pientä roinaa. Ne kertovat paljonkin ensisistä kantajistaan ja ovat siksi mielenkiintoisia. Jalometalleilla leimat tuovat oman lisänsä.

Viime viikonloppuna tuli sitten ylös sellaista, jota en ollut odottanut. Uteliaisuus kannustaa / kehottaa tutustumaan kohteeseen, mutta en oikein tiedä, miten sen nyt sanoisi, onko se moraalisesti oikein. Löytyi nimittäin kameroissa käytettävä muistikortti. Siis MultiMediaCard. Pitäiskö kohde vain kylmästi leikata kahtia ja panna roskiin, vaikka itseltä löytyisi kaikkia tarvittava tekniikka kortin sisällön tutkimiseen?

Mikä on muiden kanta?

pirun utelias, silti mielensä malttanut
Karmes
Tottakai tsiikaat kortin kuvat ja sitäkautta yrität löytää alkuperäisen omistajan :D
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Pauli
Metallinetsijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Kyllä minäkin olisin jo katsonut mitä se sisältää! :D
Minelab E-Trac / Garrett ACE250 / Garrett Pro-Pointer
T.T.A
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja T.T.A »

yhdyn edellisiin! :D
- ?
- Garrett pro pointer
- Predator 58LT Dixie
- Black ADA Dagger

Vanhin kolikko: 1/6 öre 1666
Top 60 kolikko: 1p 1870
cpapalo
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja cpapalo »

Taidat karmes olla aika teho kaivelija! 18 sormusta ja mitäs sitä rahaa oli 250€ ? Laita ihmeessä kuvia tulemaan !! Tuohan alkaa jo käymään ammatista :)
Minelab Excalibur II +( Intruder 12" myytävänä)Garrett pro pointer.
Maverick
Raavas Tonkija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maverick »

Mites Karmes oletko menossa lähipäivinä harrastamaan? Polttelisi päästä rantalomalle kotoa... Yksinään tuolla on mukavaa mutta porukalla vielä hauskempaa.

Olisi Itäpuolella Helsinkiä yksi paikkakin, missä on iso hiekkakenttä rantakioskin edessä...
Vitae pars historia est.
Karmes
Innostunut Etsijä

Tere Maverick!

Päivittäin tulee käytyä, ei kuitenkaan keskiviikkoisin, yksin olen käynyt piippailemassa. Toki kaksin aina mukavampaa, oppii uusia säätöjä yms. Elikkä vastaan kosintaan myöntävästi. Lähden mielelläni.

Karmes
Grave Digger
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Grave Digger »

menee hieman offtopic mutta onkos teillä jollain tt-audi ja on tuolla hesa-rajamäki välillä käyny piippailees. bongattu vaan monta kertaa..
Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
Karmes
Innostunut Etsijä

Tere Digger!

Enpä tunnustaudu Audi -mieheksi, KIAn maasturilla sompailen. Vähän on Rajamäki oman reviirin ulkopuolella, vaikka kauempanakin tulee silloin tällöin piippailtua. Kuitenkin toisella suunnalla.

Karmes
Panomies
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Panomies »

Off topic mutta pakko kertoa teille

Suomi = Ruotsi

piippailees = pippa on naida ruotsiksi.
Bongattu eli Bonga tarkoittaa Erektio :roll:

Suomessa on monta Lintubongaajaa ja se uusi ilmiö tilee olemaan pippaaja vai mitä?
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
Mc_Mursu
Kunniajäsen

Re: Uteliaisuutta

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Karmes kirjoitti: Mikä on muiden kanta?
Oot sie aika sälli, kun olet malttanut mielesi. :lol:

Löysin itse joskus vuosi sitten Helsingistä tuomiokirkon vierestä 16 mb SD muistikortin. Tutkin tietenkin heti kotiin päästyäni sen sisällön. Ei siellä ollut kuin jonkun nuorisoporukan hölmöjä "turistiräpsyjä".

Kerro sitten mitä siellä oli, jos tutkit. Kovasti kiinnostaa. :wink:

Hyvin olet muuten tavaraa löytänyt!
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Jedward
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Jedward »

Grave Digger kirjoitti:menee hieman offtopic mutta onkos teillä jollain tt-audi ja on tuolla hesa-rajamäki välillä käyny piippailees. bongattu vaan monta kertaa..
Minkä värisestä TT-Audista on kysymys? :shock:
(En taatusti ole piippaillut Helsinki-Rajamäki akselilla, vaan tämä Quattro surraa hiukkasen idempänä :twisted: )
Fisher F75, Deep Tech Vista Relic, Fisher F70, Golden Mask 3, Tecnetics G2, Garrett ACE 150.

Vanhin metalliesinelöytö Suomesta: Roomalaisaikainen rannerengas
Vastaa Viestiin