Tarmo puistossa 2015
- Tarmo Hämäläinen
- Metallinetsijä
Tarmo puistossa 2015
Terve!
Puistokausi avattu.
Isommat paikat on edelleen lumen ja jään hallinnassa, joten päätin kokeilla pikkuruista puistontapaista (n.750m2) ja käynti yllätti aika huikeasti. Markkoja oli pari kertaa melkein kymmenen kolikkoa yhdessä kasassa.
Eurot:
Markat:
ja muut:
-Säitä odotellessa
Puistokausi avattu.
Isommat paikat on edelleen lumen ja jään hallinnassa, joten päätin kokeilla pikkuruista puistontapaista (n.750m2) ja käynti yllätti aika huikeasti. Markkoja oli pari kertaa melkein kymmenen kolikkoa yhdessä kasassa.
Eurot:
Markat:
ja muut:
-Säitä odotellessa
ACE 250:llä, kenttälapiolla, puukolla ja pidemmillä matkoilla retkikeittimellä varustautunut kolikon metsästäjä.
- Onnenlantti
- Metallinetsijä
Re: Tarmo puistossa 2015
Hienosti löytyi, jäänmurtajaviitosiakin siellä pari, onnittelut.
Onnenlantti a.k.a. Romulantti
Satunnaisesti ja Ihanvain Huvikseen Piippaavien Riippumaton Vapaaseura
Ristiretkellä jo vuodesta 2013
F75 LTD2
hanskat, meisseli ja vilkas mielikuvitus
vaikea kolikkofiksaatio
Satunnaisesti ja Ihanvain Huvikseen Piippaavien Riippumaton Vapaaseura
Ristiretkellä jo vuodesta 2013
F75 LTD2
hanskat, meisseli ja vilkas mielikuvitus
vaikea kolikkofiksaatio
- Tarmo Hämäläinen
- Metallinetsijä
Eilisen 3 tunnin puistomarssin tulokset:
Eurot:
markat:
Tajusin myös, että minulla on näemmä hieman taipumusta löytää epämäräsiä hopeakäkkyröitä kun kauden ensimmäinen hopeinen löytys:
Minkäänlaista katkeamiskohtaa tai kiiinnitysreikää ei löydy.
Jos joku sattuu tietämään, että mikä/mistä esine on niin kertokoon ihmeessä.
Eurot:
markat:
Tajusin myös, että minulla on näemmä hieman taipumusta löytää epämäräsiä hopeakäkkyröitä kun kauden ensimmäinen hopeinen löytys:
Minkäänlaista katkeamiskohtaa tai kiiinnitysreikää ei löydy.
Jos joku sattuu tietämään, että mikä/mistä esine on niin kertokoon ihmeessä.
ACE 250:llä, kenttälapiolla, puukolla ja pidemmillä matkoilla retkikeittimellä varustautunut kolikon metsästäjä.
Hyvin on kolikoita löytynyt, jäänmurtajiakin 4kpl. Sehän on melkein jo laivasto
Xp Deus / At Pro
White's TRX
White's TRX
En tiedä, mutta eikö tuo sormuksesta menisi kun vähän puristaa kasaan?Tarmo Hämäläinen kirjoitti:Jos joku sattuu tietämään, että mikä/mistä esine on niin kertokoon ihmeessä.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Olisko koristekynsi
- Tarmo Hämäläinen
- Metallinetsijä
Jotain sellaista itsekin kaavailin.
On omiin sormiin aika pieni ja reunatkin hieman terävät...
Tuomitsin lopulta sormukseksi / kynneksi.
Viikonloppuna jatkuu!
On omiin sormiin aika pieni ja reunatkin hieman terävät...
Tuomitsin lopulta sormukseksi / kynneksi.
Viikonloppuna jatkuu!
Minulla tulee mieleen tuosta hopea häkkyrästä jonkin sortin lautasliinarengas joka on hieman levinnyt
Xp Deus / At Pro
White's TRX
White's TRX
- Tarmo Hämäläinen
- Metallinetsijä
Se on kyllä hieman liian pieni servettipidikkeeksi.........ellei Etelä-Suomessa liiku puistossa ruokailevia hobitteja
- Tarmo Hämäläinen
- Metallinetsijä
Pitkä tauko välissä, mutta tässäpä olisi taas löytöjä.
Eurot:
Markat:
Ja muut kuvaamisen arvoiset:
Hopeat:
Aivan mahtava reissu tuli tehtyä huhtikuussa, jolloin löytyi kaikki kuvien hopeiset. Oli hymy herkässä kun yhdellä reissulla löytää jo yli puolet koko vuodelle toivotusta hopeasta.
Eurot:
Markat:
Ja muut kuvaamisen arvoiset:
Hopeat:
Aivan mahtava reissu tuli tehtyä huhtikuussa, jolloin löytyi kaikki kuvien hopeiset. Oli hymy herkässä kun yhdellä reissulla löytää jo yli puolet koko vuodelle toivotusta hopeasta.
Kivoja löytöjä...saatko selvää tai otettua kuvan tuon leveän hopeasormuksen tekijäleimasta? saattaisi olla jopa Kalevalaa mallinsa puolesta.
Garrett AT Pro, Super Sniper, Pro Pointer
Black Ada Bigfoot, Garret steel strovel, RST Scoop + kuiva- ja märkäpuvut.
- Tarmo Hämäläinen
- Metallinetsijä
Selvää kuvaa en valitettavasti saa kamerallani saa otettua, mutta tekijäleima on RMV ja pitoisuus 925.
Painoakin lyötyy noin 8.76g.
Onnittelut hopeista!
Elä hetkessä..
Garrett AT Pro
Garrett Pro-Pointer AT
Fiskars kaivinkoneet
Garrett AT Pro
Garrett Pro-Pointer AT
Fiskars kaivinkoneet
ok, no ei kalevalaa tällä kertaa mutta kovin on saman näköinen kuin rajalinin sormus mitä itsekin olen löytänyt kaksin kappalein.Tarmo Hämäläinen kirjoitti:Selvää kuvaa en valitettavasti saa kamerallani saa otettua, mutta tekijäleima on RMV ja pitoisuus 925.
Mäki olen löytänyt kaks tuollaista samanlaista, mutta niistäkään kumpikaan ei ole KKJ.m.k kirjoitti:ok, no ei kalevalaa tällä kertaa mutta kovin on saman näköinen kuin rajalinin sormus mitä itsekin olen löytänyt kaksin kappalein.Tarmo Hämäläinen kirjoitti:Selvää kuvaa en valitettavasti saa kamerallani saa otettua, mutta tekijäleima on RMV ja pitoisuus 925.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
- Tarmo Hämäläinen
- Metallinetsijä
Vaihteeksi puistossa pari kertaa. Tuloksena kiva nippu kolikoita ja iso hopeinen ranneketju.
Kolikoita en jaksanut asetelle tällä kertaa. Euroja 17.60, markkoja 55.48 sekä 1 eestikrooni.
Sormus alumiinia, ketju 830 hopeaa. Jouduin jo puistossa toteamaan, että moni kakku päältä kaunis koska ketjun linkit ovat onttoja, mutta painaa sentään kuitenkin mukavat 19.75g. Kaivaessa napsautin yhden renkaan melkein kahtia ja muutenvain hipelöinnin yhteydessä rikoin vieläpä lukon kiinnityksen
Kolikoita en jaksanut asetelle tällä kertaa. Euroja 17.60, markkoja 55.48 sekä 1 eestikrooni.
Sormus alumiinia, ketju 830 hopeaa. Jouduin jo puistossa toteamaan, että moni kakku päältä kaunis koska ketjun linkit ovat onttoja, mutta painaa sentään kuitenkin mukavat 19.75g. Kaivaessa napsautin yhden renkaan melkein kahtia ja muutenvain hipelöinnin yhteydessä rikoin vieläpä lukon kiinnityksen
Ompa muheva ketju, onnea.Tarmo Hämäläinen kirjoitti:Jouduin jo puistossa toteamaan, että moni kakku päältä kaunis koska ketjun linkit ovat onttoja, mutta painaa sentään kuitenkin mukavat 19.75g.
Komian iso ketju, onnittelut tuommoisia on aina mukava löytää.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
White's TRX
- Tarmo Hämäläinen
- Metallinetsijä
Re: Tarmo puistossa 2015 vanha kopeekka
Kiitos onnitteluista! Olihan se aikamoinen jötkäle löytyessään.
Päivällä kävin uudessa puistossa, joka tosin oli pullollaan auringonpalvojia ja piipatessa sai vähän väliä kertoa harrastuksesta ja väistellä palloja sekä frisbeitä. Kolikoita löytyi mukavasti ja eksyi joukkoon myös 1 kopeekka 1914.
Rautaa ja terästä kun en puistoista kaiva niin on tunnustettava vielä, että molemmat 5 snt kolikoti löytyivät täysin vahingossa päällekkäin parin muun rahan kanssa.
Kopeekan toiselta puolelta ei saa melkein mitään selvää, mutta vuosiluvun onnistuin erottamaan pitkän pyörittelyn jälkeen.
Päivällä kävin uudessa puistossa, joka tosin oli pullollaan auringonpalvojia ja piipatessa sai vähän väliä kertoa harrastuksesta ja väistellä palloja sekä frisbeitä. Kolikoita löytyi mukavasti ja eksyi joukkoon myös 1 kopeekka 1914.
Rautaa ja terästä kun en puistoista kaiva niin on tunnustettava vielä, että molemmat 5 snt kolikoti löytyivät täysin vahingossa päällekkäin parin muun rahan kanssa.
Kopeekan toiselta puolelta ei saa melkein mitään selvää, mutta vuosiluvun onnistuin erottamaan pitkän pyörittelyn jälkeen.
- Tarmo Hämäläinen
- Metallinetsijä
Syyskauden varovaista aloittelua puistossa.
Euroja tasan 21€
Markkoja 48.41mk
Ja muut kuvatut
Hopeinen meripihka(?) korvakoru oli mukava ylläri kun nousi eilen heti alkuun ennen kuin yksikään kolikko ehti taskuun. Olisiko jollakulla tarjota neuvoa meripihkan aitouden tutkimiseen?
-Tarmo
Euroja tasan 21€
Markkoja 48.41mk
Ja muut kuvatut
Hopeinen meripihka(?) korvakoru oli mukava ylläri kun nousi eilen heti alkuun ennen kuin yksikään kolikko ehti taskuun. Olisiko jollakulla tarjota neuvoa meripihkan aitouden tutkimiseen?
-Tarmo
Hyvin on kolikkoa noussut, sen vähän mitä ite oon puistoissa pyöriny, niin tulos on ollut aina huomattavasti laihempi
- Tarmo Hämäläinen
- Metallinetsijä
Kiitos kommentista!
Sie tosin taidat nostaa yhtä paljon sormuksia ja muita koruja kun minä kolikoita
Sie tosin taidat nostaa yhtä paljon sormuksia ja muita koruja kun minä kolikoita
Muistelisin näin, että aito meripihka kelluu suolavedessä. No hankala testata kun on kiinni korussa
Xp Deus / At Pro
White's TRX
White's TRX
Tuossa keskustelussa muutama ihan järkevän kuuloinen konsti: http://keskustelu.suomi24.fi/t/4306254/meripihkaaTarmo Hämäläinen kirjoitti:Olisiko jollakulla tarjota neuvoa meripihkan aitouden tutkimiseen?
No, mutta täytyy huomioida myös paikat missä piipataan nuo puistot ne on itelläkin väistämättä edessä kunnan vesistöt ehtyy ja siihen loppuu se jatkuva sormusten kaivelu.Tarmo Hämäläinen kirjoitti:Kiitos kommentista!