Onko löydölläsi hieno historia? Ei sillä väliä - löydön arvo on se joka ratkaisee! Tänne voit jakaa rantalöytösi, ilman että tarvitsee välttämättä keskustella sen historiasta.
Terve!
Puistokausi avattu.
Isommat paikat on edelleen lumen ja jään hallinnassa, joten päätin kokeilla pikkuruista puistontapaista (n.750m2) ja käynti yllätti aika huikeasti. Markkoja oli pari kertaa melkein kymmenen kolikkoa yhdessä kasassa.
Eurot:
Markat:
ja muut:
-Säitä odotellessa
Eilisen 3 tunnin puistomarssin tulokset:
Eurot:
markat:
Tajusin myös, että minulla on näemmä hieman taipumusta löytää epämäräsiä hopeakäkkyröitä kun kauden ensimmäinen hopeinen löytys:
Minkäänlaista katkeamiskohtaa tai kiiinnitysreikää ei löydy.
Jos joku sattuu tietämään, että mikä/mistä esine on niin kertokoon ihmeessä.
Tarmo Hämäläinen kirjoitti:Jos joku sattuu tietämään, että mikä/mistä esine on niin kertokoon ihmeessä.
En tiedä, mutta eikö tuo sormuksesta menisi kun vähän puristaa kasaan?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Pitkä tauko välissä, mutta tässäpä olisi taas löytöjä.
Eurot:
Markat:
Ja muut kuvaamisen arvoiset:
Hopeat:
Aivan mahtava reissu tuli tehtyä huhtikuussa, jolloin löytyi kaikki kuvien hopeiset. Oli hymy herkässä kun yhdellä reissulla löytää jo yli puolet koko vuodelle toivotusta hopeasta.
Tarmo Hämäläinen kirjoitti:Selvää kuvaa en valitettavasti saa kamerallani saa otettua, mutta tekijäleima on RMV ja pitoisuus 925.
Painoakin lyötyy noin 8.76g.
ok, no ei kalevalaa tällä kertaa mutta kovin on saman näköinen kuin rajalinin sormus mitä itsekin olen löytänyt kaksin kappalein.
Garrett AT Pro, Super Sniper, Pro Pointer
Black Ada Bigfoot, Garret steel strovel, RST Scoop + kuiva- ja märkäpuvut.
Tarmo Hämäläinen kirjoitti:Selvää kuvaa en valitettavasti saa kamerallani saa otettua, mutta tekijäleima on RMV ja pitoisuus 925.
Painoakin lyötyy noin 8.76g.
ok, no ei kalevalaa tällä kertaa mutta kovin on saman näköinen kuin rajalinin sormus mitä itsekin olen löytänyt kaksin kappalein.
Mäki olen löytänyt kaks tuollaista samanlaista, mutta niistäkään kumpikaan ei ole KK
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Vaihteeksi puistossa pari kertaa. Tuloksena kiva nippu kolikoita ja iso hopeinen ranneketju.
Kolikoita en jaksanut asetelle tällä kertaa. Euroja 17.60, markkoja 55.48 sekä 1 eestikrooni.
Sormus alumiinia, ketju 830 hopeaa. Jouduin jo puistossa toteamaan, että moni kakku päältä kaunis koska ketjun linkit ovat onttoja, mutta painaa sentään kuitenkin mukavat 19.75g. Kaivaessa napsautin yhden renkaan melkein kahtia ja muutenvain hipelöinnin yhteydessä rikoin vieläpä lukon kiinnityksen
Tarmo Hämäläinen kirjoitti:Jouduin jo puistossa toteamaan, että moni kakku päältä kaunis koska ketjun linkit ovat onttoja, mutta painaa sentään kuitenkin mukavat 19.75g.
Ompa muheva ketju, onnea.
Kiitos onnitteluista! Olihan se aikamoinen jötkäle löytyessään.
Päivällä kävin uudessa puistossa, joka tosin oli pullollaan auringonpalvojia ja piipatessa sai vähän väliä kertoa harrastuksesta ja väistellä palloja sekä frisbeitä. Kolikoita löytyi mukavasti ja eksyi joukkoon myös 1 kopeekka 1914.
Rautaa ja terästä kun en puistoista kaiva niin on tunnustettava vielä, että molemmat 5 snt kolikoti löytyivät täysin vahingossa päällekkäin parin muun rahan kanssa.
Kopeekan toiselta puolelta ei saa melkein mitään selvää, mutta vuosiluvun onnistuin erottamaan pitkän pyörittelyn jälkeen.
Syyskauden varovaista aloittelua puistossa.
Euroja tasan 21€
Markkoja 48.41mk
Ja muut kuvatut
Hopeinen meripihka(?) korvakoru oli mukava ylläri kun nousi eilen heti alkuun ennen kuin yksikään kolikko ehti taskuun. Olisiko jollakulla tarjota neuvoa meripihkan aitouden tutkimiseen?
Tarmo Hämäläinen kirjoitti:Kiitos kommentista!
Sie tosin taidat nostaa yhtä paljon sormuksia ja muita koruja kun minä kolikoita
No, mutta täytyy huomioida myös paikat missä piipataan nuo puistot ne on itelläkin väistämättä edessä kunnan vesistöt ehtyy ja siihen loppuu se jatkuva sormusten kaivelu.
Garrett AT Pro, Super Sniper, Pro Pointer
Black Ada Bigfoot, Garret steel strovel, RST Scoop + kuiva- ja märkäpuvut.