Saattaahan se olla noinkin. Eihän se museon vika ole että joka paikkaan rakennetaan eikä ehditä tutkia kaikkea, mutta jos olisi vapaaehtoista apua tarjolla niin se pitäisi ottaa vastaan. Kaivauksilla saatiin olla mukana ja siitä iso kiitos Espoon KaMulle. Paikkaa olisi voinut vielä tutkia kaivausten jälkeenkin mutta eihän se käynyt. "Liikaa löytöjä" Mitä tuokin tarkoittaa?ZyrTech kirjoitti:Taurus kirjoitti:Itseasiassa rakennustyöt menivätkin jäihin kaivausten ajaksi, eli löydettiin tuo niin viime tingassa kuin vaan voi. Miksi sitten metallinetsintäkielto jatkui kaivausten jälkeen, samoin kuin täytettyjen kaivauskasojen penkominen, en ymmärrä, vaikka tiedossa oli että alue tuhotaan täydellisesti. Kenen etu on se että kaikki kivikirveet ja rannerenkaat lojuvat kohta ämmässuon kaatopaikalla?
Ja miksi viereinen pelto rauhoitetaan nyt kun siellä näyttää tältä?
Taitaa olla ainoastaan rakennusfirmojen etu. Vaatisi varmaan aikamoista pokkaa MV:lta soittaa uudestaan urakoitsijoille, että rakentaminen täytyy taas keskeyttää piippailijan tekemän uuden löydön takia. Helpompaa siis laittaa alue piippailukieltoon, jolloin rakentaminen jatkuu ilman keskeytyksiä.
Ja mitä noihin lentokentän kokoisten peltojen rauhoitukseen tulee, niin henkilökohtaisesti koen sen silkkana v*ttuiluna MV:n taholta. Kiitoksena esineistä jotka löysit jo tuhoutuneesta kontekstista saat kaivuukiellon alueelle ja vähän ylimääräistäkin. Tätä viime aikojen "koko pellot banniin" trendiä on selvästi sumplittu jossain ylemmässä johtoportaassa kun katsot iipenkin kuvaa.