vanhalta talonpaikalta

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
micci86

vanhalta talonpaikalta

Viesti Kirjoittaja micci86 »

Tälläiset löytyi tänään. Olisko rinkula sormus kun kaveri löysi samanlaisen mutta pienemmän. Erikoinen messinki tai kupari pala. Painaa 47g. Ja 2 kopeekkav.1800
Kuva
Carrett at pro
carrett pro pointer
fiskars istutuslapio
itse tehty kenttälapio
kimanton
Metallinetsijä
Viesti:

Re: vanhalta talonpaikalta

Viesti Kirjoittaja kimanton »

micci86 kirjoitti:Tälläiset löytyi tänään. Olisko rinkula sormus kun kaveri löysi samanlaisen mutta pienemmän. Erikoinen messinki tai kupari pala. Painaa 47g. Ja 2 kopeekkav.1800
Kuva
Siistikuntoinen kopeekka.. Sormukset on yleensä litteämpiä profiililtaan. Tuollaisia rinkuloita on käytetty monenlaisissa valjaissa, hihnastoissa jne.
micci86

Mitähän ainetta tuo palanen vois olla kun painaa 47g
Carrett at pro
carrett pro pointer
fiskars istutuslapio
itse tehty kenttälapio
Detektoni
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja Detektoni »

Luultavasti lyjyä. Koita rapasta pintaa minkä näköstä alla ja minkälainen kovuus.
ämpee
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja ämpee »

Hieno kopeekka, itselläni ei ole noin vanhoja kolikoita ensinkään.
Rinkulan sisäpinnalla on paljon kulmikkaita kulumia, eikä taatusti sormesta peräisin, eli ei sormus.
GM4 ja paljon puuttuvaa kokemusta, Garret pinpointer, kenttälapio.
Paras löytö, 20 penniä vm 1971, olen siirtynyt rahamiesten kerhoon.
ilkkap
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Detektoni kirjoitti:Luultavasti lyjyä. Koita rapasta pintaa minkä näköstä alla ja minkälainen kovuus.
Lyijyllä on valkea patina ja sitä voi vuolla helposti. Viilto on kiillotetun hopean värinen.
micci86

Joo kyllä se lyijyä on. Pehmeää oli ja puukolla sai palan irti. Onko kopeekalla mitään arvoa. En ole myymässä kylläkään kun on oma vanhin kolikko mutta kunhan kyselen
Carrett at pro
carrett pro pointer
fiskars istutuslapio
itse tehty kenttälapio
Wilhart
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Wilhart »

mitä nyt kuparilla kilotavarana on :) Tokihan tuo on niin hyväkuntoinen, että joku (ei aktiivipiippari) maksaa siitä taatusti lähipubissa tuopin tai pari :D Itse olen useatkin huurteiset "maksanut" peltokupareilla ja musketinkuulilla, kun tuppaa harrastukseni kovasti kiinnostamaan vakkaripellon laitapubin asukkeja :roll:
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.
Vastaa Viestiin