Tälläiset löytyi tänään. Olisko rinkula sormus kun kaveri löysi samanlaisen mutta pienemmän. Erikoinen messinki tai kupari pala. Painaa 47g. Ja 2 kopeekkav.1800
vanhalta talonpaikalta
vanhalta talonpaikalta
Carrett at pro
carrett pro pointer
fiskars istutuslapio
itse tehty kenttälapio
carrett pro pointer
fiskars istutuslapio
itse tehty kenttälapio
- kimanton
- Metallinetsijä
- Viesti:
Re: vanhalta talonpaikalta
Siistikuntoinen kopeekka.. Sormukset on yleensä litteämpiä profiililtaan. Tuollaisia rinkuloita on käytetty monenlaisissa valjaissa, hihnastoissa jne.
XP Deus
Team KRE, http://kymenrautakaudenetsijat.wordpress.com/
Team KRE, http://kymenrautakaudenetsijat.wordpress.com/
Mitähän ainetta tuo palanen vois olla kun painaa 47g
Carrett at pro
carrett pro pointer
fiskars istutuslapio
itse tehty kenttälapio
carrett pro pointer
fiskars istutuslapio
itse tehty kenttälapio
Luultavasti lyjyä. Koita rapasta pintaa minkä näköstä alla ja minkälainen kovuus.
Hieno kopeekka, itselläni ei ole noin vanhoja kolikoita ensinkään.
Rinkulan sisäpinnalla on paljon kulmikkaita kulumia, eikä taatusti sormesta peräisin, eli ei sormus.
Rinkulan sisäpinnalla on paljon kulmikkaita kulumia, eikä taatusti sormesta peräisin, eli ei sormus.
GM4 ja paljon puuttuvaa kokemusta, Garret pinpointer, kenttälapio.
Paras löytö, 20 penniä vm 1971, olen siirtynyt rahamiesten kerhoon.
Paras löytö, 20 penniä vm 1971, olen siirtynyt rahamiesten kerhoon.
Lyijyllä on valkea patina ja sitä voi vuolla helposti. Viilto on kiillotetun hopean värinen.Detektoni kirjoitti:Luultavasti lyjyä. Koita rapasta pintaa minkä näköstä alla ja minkälainen kovuus.
Joo kyllä se lyijyä on. Pehmeää oli ja puukolla sai palan irti. Onko kopeekalla mitään arvoa. En ole myymässä kylläkään kun on oma vanhin kolikko mutta kunhan kyselen
Carrett at pro
carrett pro pointer
fiskars istutuslapio
itse tehty kenttälapio
carrett pro pointer
fiskars istutuslapio
itse tehty kenttälapio
mitä nyt kuparilla kilotavarana on Tokihan tuo on niin hyväkuntoinen, että joku (ei aktiivipiippari) maksaa siitä taatusti lähipubissa tuopin tai pari Itse olen useatkin huurteiset "maksanut" peltokupareilla ja musketinkuulilla, kun tuppaa harrastukseni kovasti kiinnostamaan vakkaripellon laitapubin asukkeja
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.