Suomen Sota 1808

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
UkkoMetso

Suomen Sota 1808

Viesti Kirjoittaja UkkoMetso »

Morjens!
Kirjaannuin juuri palveluun, mutta olen käynyt katselemassa ihmisten löytöjä täällä aiemminkin. Itse olen harrastanut metellinetsintää jo 10v, viime vuosina tosin vähemmän mutta kuitenkaan ei harrastus ole päässyt hiipupaan. Monttuja on tullu kaiveltua aikapaljon ja joitain löytöjäkin tullu tehtyä. Ajattelin aloittaa tälläisella/tälläisillä esineillä joista en ole saanut varmuutta mitä ne on! Esineet on kaivettu 1808 taistelu paikan läheisyydestä joitain vuosia takaperin. Jos jollain on tietoa niin voisko kertoa?? :wink:
Kuva
kalamies18
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja kalamies18 »

tervetuloa ja mukavaa kun tulee uusia jäseniä 8) en kyllä äkkiseltään osaa sanoa noista mitään :?
Ykköskone: Xp Deus
Varakone: Minelab X-terra 705
UkkoMetso

Kiitoksia. mukava tutustua saman aiheen harrastajiin täällä ja katsella mitä löytöjä vuoden aikana olette haalineet :shock: Muutaman konkreettisen paikan ajattelin itse käyvä huitomassa tässä kesän aikana.
ZyrTech
Kunniajäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Näyttää vanhoilta avain- tai narikkalapuilta. Onko piippauspaikalla ollut joskus tanssilava, uimarannan sauna/pukeutumisrakennusta tai vastaavaa?
Kuva
UkkoMetso

Pelto mistä kupari levyt löytyi sijaitsee joen rannalla, siinä kohtaa tai läheisyydestä ei ole ollut tiettävästi kyseisiä paikkoja. 1808 lokakuun taistelu on käyty alueella. Joku epäili joskus että olisivat sen ajan sotilaiden tuntolevyjä???
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Tuossa suorakaiteen muotoisessa nuo numerot ja kirjaimet vaikuttaisivat jotenkin uudemman mallisilta, toisin kuin pyöreässä, eli pyöreä olisi melko vanha.
Tervetuloa vaan mukaan Foorumiin
:)
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
UkkoMetso

Kiitoksia vain :D Metalli on hapettunut siinä suorakaiteen muotoisessakin aikalailla, mut vaikea arvioida ikää... :evil:
JK
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja JK »

En löydä tietoa viime sotia vanhemmista tuntolevyistä.
Onko kellään tietoa tai kuvia?
Vastaa Viestiin