Morjens!
Kirjaannuin juuri palveluun, mutta olen käynyt katselemassa ihmisten löytöjä täällä aiemminkin. Itse olen harrastanut metellinetsintää jo 10v, viime vuosina tosin vähemmän mutta kuitenkaan ei harrastus ole päässyt hiipupaan. Monttuja on tullu kaiveltua aikapaljon ja joitain löytöjäkin tullu tehtyä. Ajattelin aloittaa tälläisella/tälläisillä esineillä joista en ole saanut varmuutta mitä ne on! Esineet on kaivettu 1808 taistelu paikan läheisyydestä joitain vuosia takaperin. Jos jollain on tietoa niin voisko kertoa??
Kiitoksia. mukava tutustua saman aiheen harrastajiin täällä ja katsella mitä löytöjä vuoden aikana olette haalineet Muutaman konkreettisen paikan ajattelin itse käyvä huitomassa tässä kesän aikana.
Pelto mistä kupari levyt löytyi sijaitsee joen rannalla, siinä kohtaa tai läheisyydestä ei ole ollut tiettävästi kyseisiä paikkoja. 1808 lokakuun taistelu on käyty alueella. Joku epäili joskus että olisivat sen ajan sotilaiden tuntolevyjä???
Tuossa suorakaiteen muotoisessa nuo numerot ja kirjaimet vaikuttaisivat jotenkin uudemman mallisilta, toisin kuin pyöreässä, eli pyöreä olisi melko vanha.
Tervetuloa vaan mukaan Foorumiin
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.