Oletko kadottanut kallisarvoisen korusi tai tippuiko esim. työkoneestasi vaikeasti saatava osa. Vai muistatko jo vuosia sitten kadottaneesi jonkin metalliesineen jonnekkin, mistä et koskaan enää kuvitellut sen löytyvän. Kirjoita tälle foorumille ja kysy jos joku aarremaanalla.comin jäsenistä osaisi auttaa.
Moi. Hävitin mun kultasormuksen meidän pihalle kun leikkasin pensasaitaa. Olin ottanut hanskan pois ja siinä varmaan pudonnut.
Sain tutulta yhden metallinpaljastimen lainaan mutta enpä osaa sitä käyttää. Jotain hongkong laatua. Niinpä ajattelin että jos täältä joku haluaisi auttaa minua. Olisiko täällä harrastajaa Salo/Halikon seudulta joka tulisi ilomielin hienolla laitteellaan käymään jos se vaikka löytyisi? Tuossa pihalla on aika määrä lehtiä jotka pitäisi kärrätä pois. Pelkäänpä että sormus menisi siinä samassa.
JasmaJa kirjoitti:Moi. Hävitin mun kultasormuksen meidän pihalle kun leikkasin pensasaitaa. Olin ottanut hanskan pois ja siinä varmaan pudonnut.
Sain tutulta yhden metallinpaljastimen lainaan mutta enpä osaa sitä käyttää. Jotain hongkong laatua. Niinpä ajattelin että jos täältä joku haluaisi auttaa minua. Olisiko täällä harrastajaa Salo/Halikon seudulta joka tulisi ilomielin hienolla laitteellaan käymään jos se vaikka löytyisi? Tuossa pihalla on aika määrä lehtiä jotka pitäisi kärrätä pois. Pelkäänpä että sormus menisi siinä samassa.
Jos haluaisit auttaa, laitappa viestiä.
Tervehdys. Olen vielä aloittelijan kengissä, mutta voisin lähteä harjoittelemaan kullan etsintää Asun Somerolla, laitan yv yhteystiedot.
Vajaan kahden tunnin huispauksen jälkeen rinkulaa ei valitettavasti todennäköiseltä alueelta löytynyt Käytössä oli GA250 ja GPP. Löytyykö muita innokkaita piippareita Salon alueelta?
kollikko kirjoitti:Kerran oli sormus hukassa. Löytyi sitten sormikkaasta. Onnea etsintöihin!
Hyvä pointti!
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Jos ei ole kovasti lunta voisin käydä siellä vuodenvaihteen tietämissä Kemiöstä muiden asioiden ohessa. Minulla on usein hyvä onni tällaisissa tapauksissa. Tuntuu että se löytyy kyllä vielä.
Voisinko mä unhoittaa Saloa, sen kansaa yst.vast sekä jaloa. Saavun sinne perässäni tulta sekä savua. Turha piilotella on tuon renkaan jalon. Löytäjäksi tulen tunnetuksi tienoon sekä Salon.
Kyllä Salon seudulta pitäisi löytyä muutama harrastaja jotka voisivat vaikka pitää yhteistapaamisen.
Jakaessaan tontin pieniin tarkastettaviin osiin pystyy ryhmä etsimään tarkasti eikä aikaa kulu kovinkaan kauvan.
Lehtikasa on hyvä tarkastaa pienissä osissa ja siirtää vaikka metrillä sivummalle.