noniin tässä näitä kuvia.on niin kiva toisten kuvia kattella,että täytyy kait omatkin löydöt laittaa vaikkakin tuli paremminkin nuohottua uimarantoja.syksystä vähinsä sänkipeltoja,ja se vasta olikin mukavaa,mutta talvi painoi päälle....no ensi vuonna lisää jos maanomistajat vain antaa luvat
eurot.528,49e
markat.837,52
hopeat ja kullat
rihkamat
soljet
osa sälästä
osa rahoista....ei jaksa kaikkia ladata/kuvata
ja kiitoksia foorumilaisille ku on saanut kommentteja..hyvää uutta vuotta ja parempia löytöjä ensi vuodelle..
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
kyllähän sitä aika hyvin löyty,mutta oli aikalailla innostustakin ja tunteja.
nyt ne on kyllä parhaat paikat kollattu eikä ens kesänä varmaan nouse näin hyvin. no enemmän sitte pelloilla ja niityillä ..ja patille että tais niitä hopeaisia markkoja löytyä kolme,mutta paras oli toi hopea satanen.
Miten tuo rihkamakuvion torin vasara on tuomittu rihkamaksi? Onko valusaumaa tai hiontaa sivussa. Jos on sinkkiä tai tinaa. Pronssisia ei varmaan turhaan valettu?
Muuttuuko wanha kivisormus rihkamaxi jos sormilenkki on poikki. Minulla oli kuvattavana sinettisormus 1600 luvulta mitä koitettiin litteänä oikaista. Palasixi meni. Siis ennen minua.
Vielä ihmettelisin noita kuvia sormuksista ja kuvista. Hienoja vehkeitä, ei vaan kestä suurentaa. Mitkä ne on maximikoot aarremaanalla ja/tai sumeen sivuilla?
ne rikkinäiset sormukset on jotain lyijy seosta ja "kivi" on muovia
ne on löydetty juhannus festari paikasta jossa on ollu aika monta rihkama kauppiasta
og! Missä on kossu? Vichyssä olen käynyt -81.Tuli tässä mieleen vaan ettei sua ois tsempillä siunattu? Mun ettiminen garretilla tuntuu kuin se haluais vaan jotain vanhaa vaikka mä maksoin itteni kipeex siitä.
Hianoo kun joku on kotoosin siältäpäin. Luulin jo tulvan huuhtoneen teirät
kaikki etelän maille. Soon tervetullutta porukkaa vaikka tänne saaristohon rakkolevien joukosta kaiveleen örtugeja ja taaleria. Onko vehkhet kunnossa?Minkämoosia käyttelet? Tarkootan paljastusvehkehiä.