Löytöjäni

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
Larry
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Heinä 2008, 11:03
Paikkakunta: Yppäri

Löytöjäni

Viesti Kirjoittaja Larry »

Tässä muutamia löytöjäni viime viikoilta.

5 enniä Aleksanteri II 1870 (löyty vanhan tervahaudan lähettyviltä)
5 penniä 1928 (pihalta)
10 penniä 1939 (pihalta)
50 penniä 1942 (pihalta)

+ muita tavallisempia kolikoita ja n. 5kg rautaromua :lol:
Kuva

Kuva
-Xp Deus 11"-
-Garret Pro pointer-
JML
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 13:13

Viesti Kirjoittaja JML »

hienoja!! :D Itsekkin löysin 5 pennisen 1872 luvulla merkityn ja kilttinä, lain kuuliaisena ihmisenä ilmoitin museo virastolle. Eivät olleet kiinnostuneet minun niin hienosta löydöstäni :( Aika tavallisia kuulemma ovat ja yleensä huonossa kunnossa, mutta täytyy myöntää on tämä sinun löytösi kyllä paremmassa kunnossa kuin se minun penniseni... :)
raffe
Viestit: 42
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 10:54
Paikkakunta: eura

Viesti Kirjoittaja raffe »

Rahakammiossa on aika kattavat kokoelmat kolikoista(myös plootuista), joten kyllä yleensä ne löydöt saa itse pitää.Kannattaa kuitenkin ilmoittaa jos löytää hieman vanhempia rahoja niin laittavat löytötiedot kirjoihin ja kansiin(pääsee siis historian kirjoihin itsekin löytäjänä).Tuukka Talvio rahakammiosta suhtautuu hyvinkin asiallisesti löytöilmoituksiin ja vastailee emaileihinkin nopsasti.Ei tietenkään kannata yksittäisiä suht yleisiä kolikoita ilmoitella ettemme tuki koko rahakammiota ilmoituksillamme.
Yksittäisiä 200-300 vuotta vanhoja kupari rahojajahan löytyy lähes joka paikasta.
-----------------------------------
Garrett AT pro
bounty hunter sharp shooter II
Vastaa Viestiin