Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
raffe
Viestit: 42 Liittynyt: 24 Kesä 2008, 10:54
Paikkakunta: eura
Viesti
Kirjoittaja raffe » 30 Heinä 2008, 12:14
Eilisen peltopiippailun tuloksia:
1/4 öre 1644
1 öre 1724
2 öre 1750
1/2 skilling 1799
2/3 skilling banco 1837
5 p 1866
10 mk 1953
lisäksi solki ja piikivi iskos jolla ikää jo tuhansia vuosia(löytyi 5 pennisen kuopasta)
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255 Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti
Kirjoittaja Etsijä82 » 30 Heinä 2008, 12:59
Millä etsimellä löysit kyseiset esineet?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
raffe
Viestit: 42 Liittynyt: 24 Kesä 2008, 10:54
Paikkakunta: eura
Viesti
Kirjoittaja raffe » 30 Heinä 2008, 13:16
bounty hunter sharp shooter 2:lla
Hannu
Metallinetsijä
Viestit: 333 Liittynyt: 15 Tammi 2007, 21:40
Paikkakunta: Aurajokilaakso
Viesti
Kirjoittaja Hannu » 30 Heinä 2008, 13:19
Näyttääkö solki vanhemmalta? Joskus nekin ovat vanhempaa tekoa, vaikka näyttävät varsin tuoreilta. Hieno tuo piikiven pala - mahtaa löytyä esim. keramiikkaa samalta alueelta..?
Teknetics T2, Vibra-Probe 570
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255 Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti
Kirjoittaja Etsijä82 » 30 Heinä 2008, 13:26
Mitenkä syvältä löysit kyseiset kolikot pellolta?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
raffe
Viestit: 42 Liittynyt: 24 Kesä 2008, 10:54
Paikkakunta: eura
Viesti
Kirjoittaja raffe » 30 Heinä 2008, 13:35
kyllä solkikin aika vanha taitaa olla,aika vaikea arvioida kun ei ole solki asiantuntija.pelto oli juuri kynnetty mutta sateen jälkeen voisi löytyä savi astian palojakin helpommin.
Täällä Eurassa on asuttu jo 7000 vuotta joten täällä saattaa piiparilla tehdä todellisia löytöjä.
raffe
Viestit: 42 Liittynyt: 24 Kesä 2008, 10:54
Paikkakunta: eura
Viesti
Kirjoittaja raffe » 30 Heinä 2008, 13:38
0-20 sentin syvyydestä löytyivät.1/2 skillinki oli pinnalla näkyvissä.
raffe
Viestit: 42 Liittynyt: 24 Kesä 2008, 10:54
Paikkakunta: eura
Viesti
Kirjoittaja raffe » 30 Heinä 2008, 14:34
yksi unohtui listalta ja kuvasta
1 öre 1724
-----------------------------------
Garrett AT pro
bounty hunter sharp shooter II
Aquila
Metallinetsijä
Viestit: 325 Liittynyt: 12 Huhti 2008, 23:48
Viesti
Kirjoittaja Aquila » 01 Elo 2008, 00:38
Hienoja löytöjä
. Sielläpäin taitaa olla tosi vanhoja peltoja. Itsellä tarttui tänään haaviin 2 kopeekkaa vuodelta 1812.