kaikenlaista sitä...

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

kaikenlaista sitä...

Viesti Kirjoittaja iipe »

Kuva

Kuva
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
aarteen metsästäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 12:10

Viesti Kirjoittaja aarteen metsästäjä »

Hieno tuo sytkäri :D
Avatar
Tri Tuonela
Metallinetsijä
Viestit: 369
Liittynyt: 26 Touko 2011, 17:48
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja Tri Tuonela »

Kuvasta en saa täysin selvää, mutta nuo lähellä vasenta laitaa keskellä (kuulien vasemmalla puolella) olevat lätkät muistuttavat muodoltaan eläimenpääheloja. Jos ovat litteitä, eivät tietenkään ole.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10505
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Oikessa reunassa oleva "harakanvarpaat" näyttää vanhalta.
Ovatko nämä löydöt yhdeltä reissulta? :shock:
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja iipe »

Jeps, yhdeltä reissulta. Mulla nämä reissut on vaan sellasii 6h -> ja aina tuntuu, että aika loppuu kesken... Parhaana päivänä tuossa keväällä olin 10h. :D

Ihan hienosti löyty laidastalaitaan tavaraa, arvometallit jäi vielä kyllä odottamaan.

Nuo kliput paremmin tässä:

Kuva

Kuva
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

Onkos tuo aito Zippo?
:wink:

Zippo takuu

Zippo tuotteilla on elinikäinen toimivuustakuu*. Mikä tahansa Zippo-tuote, toimitettuna tehtaalle tai pohjoismaiden korjausklinikalle, laitetaan ensiluokkaiseen toimintakuntoon. Mitään takuu todistusta tai kuittia ei tarvita. Kenenkään ei tarvitse maksaa Zipon korjauksesta riippumatta Zipon iästä tai kunnosta (ainoastaan postikulut korjauspaikkaan joudut maksamaan). Pinnoite tai irronneet merkit eivät kuitenkaan kuulu takuuseen. Pohjoismaiden korjausklinikalla hoidetaan kuoressa olevat viat, esim. saranan rikkoutuminen.

*MPL sytyttimien takuu on 5 vuotta. Liitä mukaan ostokuitti.

Lähetä sytytin hyvin pakattuna. Muista merkitä mukaan nimesi ja osoitteesi.

Pohjoismaiden korjausklinikka:
J. Isbrand A/S
Attn.: Repair Department
Strandboulevarden 96
2100 Copenhagen O
DENMARK
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja iipe »

linnunjalka tsydeemin äkkäsin jo pellolla vanhaksi ja kyllähän se Ellan esineistä löytyi. Kiitos Karhulle tunnistuksesta! Pääsis kaveri vaan pian eroon kepeistä ja mukaan keimeihin...

Kuva

Kuva

Rautakausi vaan sen verran pitkä ajanjakso, että täytyy odottaa museon tarkempaa arviota iästä. Paikalla kuitenkin toimintaa kansainvaellusajasta lähtien... (400jaa->)
Viimeksi muokannut iipe, 25 Syys 2012, 18:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja iipe »

JK kirjoitti:Onkos tuo aito Zippo?
:wink:

Zippo takuu

Zippo tuotteilla on elinikäinen toimivuustakuu*. Mikä tahansa Zippo-tuote, toimitettuna tehtaalle tai pohjoismaiden korjausklinikalle, laitetaan ensiluokkaiseen toimintakuntoon. Mitään takuu todistusta tai kuittia ei tarvita. Kenenkään ei tarvitse maksaa Zipon korjauksesta riippumatta Zipon iästä tai kunnosta (ainoastaan postikulut korjauspaikkaan joudut maksamaan). Pinnoite tai irronneet merkit eivät kuitenkaan kuulu takuuseen. Pohjoismaiden korjausklinikalla hoidetaan kuoressa olevat viat, esim. saranan rikkoutuminen.

*MPL sytyttimien takuu on 5 vuotta. Liitä mukaan ostokuitti.

Lähetä sytytin hyvin pakattuna. Muista merkitä mukaan nimesi ja osoitteesi.

Pohjoismaiden korjausklinikka:
J. Isbrand A/S
Attn.: Repair Department
Strandboulevarden 96
2100 Copenhagen O
DENMARK
Kiitti, täytyy kattoo josko lähettäis. Mulla on itseasiassa jo kaksi näitä. Mitä mahtavat vaan ajatella, kun se toinen on ihan maatunut... :lol: :roll:
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

iipe kirjoitti: Kiitti, täytyy kattoo josko lähettäis. Mulla on itseasiassa jo kaksi näitä. Mitä mahtavat vaan ajatella, kun se toinen on ihan maatunut... :lol: :roll:
Ei haittaa mittää.
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja teksako »

Sehän on vielä hieno zippo kuin mikä ,ihan mahoton äijä kaivamaan ,mieletön määrä kamaa .Ihan kunnioitettava suoritus.
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja iipe »

Mulla oli tuo Fiskarssin kevyt puutarhalapio hetkenaikaa, mutta kyllä se oli mun tarkoitukseen liian kevyt... :? Varsi katkes just siitä niittien välistä ja en uskal sitä enää ottaa mukaani.
Tuo kenttälapio alkaa veetuttaa, lyhkäsyydessään ja oonki alkanu haaveilee jostain mittatilaustyönä tehdystä vehkeestä.
Titaanista..? :D
Kyllähän mä kaivan ja ehkä liiankin innokkaasti epäsevätkin tapaukset. Tuosta kuvastahan puuttuu toinen samanmoinen ihan selviä roskia ym.
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
Jussi
Kunniajäsen
Viestit: 1178
Liittynyt: 29 Marras 2009, 13:11
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Maheton kasa tavaraa 8)
Kaiva iipe vaan aina ne epäselvätkin kun pellolla huiskit. Jää muuten hyviäkin kamoja maahan :)
garrett ace 250
GM3
XP Deus
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

Kyllä tuo tosiaan vaikuttaa niin hyvältä mestalta, että kannattaa kaivaa kaikki ylös.
Avatar
Tri Tuonela
Metallinetsijä
Viestit: 369
Liittynyt: 26 Touko 2011, 17:48
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja Tri Tuonela »

iipe kirjoitti:Jeps, yhdeltä reissulta. Mulla nämä reissut on vaan sellasii 6h -> ja aina tuntuu, että aika loppuu kesken... Parhaana päivänä tuossa keväällä olin 10h. :D

Ihan hienosti löyty laidastalaitaan tavaraa, arvometallit jäi vielä kyllä odottamaan.

Nuo kliput paremmin tässä:

Kuva

Kuva
Kunto ei noilla ole kovin kummoinen, mutta näen vieläkin yhtäläisyyksiä hihnanpäähelojen kanssa. Varsinkin kun löysit nuo "harakanvarpaat" samasta paikasta. Linkeissä tinapronssinen hyvin säilynyt hela:

http://postimage.org/image/wfhnidwk/

http://postimage.org/image/wfpx74dg/
Vastaa Viestiin