Moi,
olen 51v Kirkkonummelainen ja liityin juuri tänne foorumille ja sain juuri eilen Garrett ACE 250:n kotiini.
Olen harkinnut ja haaveillut jonkinlaisen metallinetsijän hankkimista jo vuosikymmeniä. Aikoinaan Varkaudessa silloisen Ahlströmin paperitehtaalla muutama työkaveri rakenteli itse metallinilmaisimia ja silloin kiinnostus heräsi myös minulle. Aika vaan toi tullessaan kaikenlaisia muutoksia elämään ja vasta nyt päätin tarttua tilaisuuteen kun siihen on nyt mahdollisuus ja kun vielä löysin tämän foorumin kaikkine ohjeineen, vinkkeineen ja kommentteineen niin eikun kokeilemaan.
Harrastan myös kolikkojen keräilyä pienessä mittakaavassa, joten sekin antoi kyllä lisää mielenkiintoa, että entäpäs jos...
Päädyin ACE 250:een tämän foorumin kommenttien perusteella ja olen toistaiseksi ihan tyytyväinen siihen, vaikka mitään löytöjä ei yhden päivän kokemuksella vielä tullutkaan, mutta "ruokapöytätestien" perusteella laite toimii ihan hyvin.
Nyt minulla alkoi 2 viikon loma ja mulla on siis hyvin aikaa perehtyä harrastukseen mm. serkkupojan pelloilla Kainuussa ja yhdellä leirintäalueella pohjanmaalla. Kerron mahdollisista löydöistäni tietysti tällä foorumilla.
Helteistä etsintää!
Edit:
Ps. Lupahakemus metallinetsintään Kirkkonummen kunnan omistamille maille on lähetetty kuntaan ja odottelen vastausta....
Taas uusi Kaivelija
-
- Viesti:
Taas uusi Kaivelija
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
¨¨ Opettelen Garrett ACE 250 : lla ¨¨
-
- Viesti:
Ensimmäinen n. tunnin mittainen reissuni ACE 250:llä metsään tuotti ensimmäiseksi kruunukorkin, niinpä tietysti... Sitten oluttölkki peitteen alta n. 3cm syvyydestä. Seuraavaksi ilmeisesti konepistoolin räkäpää-hylsy ja sen viereltä monta samanlaista signaalia. En kaivanut niitä muita ylös.
10m siitä eteenpäin löytyi sitten 3-4 sentin syvyydestä löytyi kullankiiltoinen kolikko, sydän pomppasi jo, mutta se osoittautui kuitenkin vain 10 pennin kolikoksi v.1980.
Helle, hiki ja hyttyset pakottivat lopettamaan etsinnät, mutta tästä on hyvä jatkaa
10m siitä eteenpäin löytyi sitten 3-4 sentin syvyydestä löytyi kullankiiltoinen kolikko, sydän pomppasi jo, mutta se osoittautui kuitenkin vain 10 pennin kolikoksi v.1980.
Helle, hiki ja hyttyset pakottivat lopettamaan etsinnät, mutta tästä on hyvä jatkaa
- Aarteenmetsästäjä
- Metallinetsijä