Mikä se tämmönen "hammastikku" oikein on? Pituutta 43mm, yläpäässä missä reikä on niin 6mm, kapein kohta 3mm. Tuommosia jänniä kuvioita tuossa alapäässä.
Sitten vielä tämmönen..
Viimeksi muokannut Jani.T, 08 Syys 2012, 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GM 4
Kenttälapio
Puutarhalapio
VW Transporter
Paras kolikko: 25p 1868
Vanhin : Hopeinen 1 fyrk , 1575-1592
Ei kyllä ole muotoilultaan muuten ihan tuon tyyppinen, mutta onkos se pää lusikkamainen? Korvalusikoita ilmeisesti kannettiin aika usein mukana rautakaudella naisten vyöllisissä, mutta niitä ei ole hirveästi löytynyt.
Ei kyllä ole muotoilultaan muuten ihan tuon tyyppinen, mutta onkos se pää lusikkamainen? Korvalusikoita ilmeisesti kannettiin aika usein mukana rautakaudella naisten vyöllisissä, mutta niitä ei ole hirveästi löytynyt.
Olen joskus lukenut ja nähnyt kuvia piirustikuista, tai millä nimellä niitä nyt sanotaan, joita on käytetty ennen vanhaan.
Tuli mieleen, että voisi olla sellainen.
En vaan löydä sitä linkkiä enää.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Leijona kirjoitti:Olen joskus lukenut ja nähnyt kuvia piirustikuista, tai millä nimellä niitä nyt sanotaan, joita on käytetty ennen vanhaan.
Tuli mieleen, että voisi olla sellainen.
En vaan löydä sitä linkkiä enää.
Ei varmasti pöllömpi ehotus..
GM 4
Kenttälapio
Puutarhalapio
VW Transporter
Tästä tikusta lähti nyt kuva museon suuntaan.
Kävin näyttämässä tätä tikkua täällä Oulun maakuntamuseossa.
Odotellaan nyt että mitä sieltä ison museon suunnalta vastataan.
GM 4
Kenttälapio
Puutarhalapio
VW Transporter
Alemmassa kuvassa selvä aisakellon palanen. Nuihin törmää täällä Itä-lapissa vähän väliä. Sain kasattua yhen kellon kokonaan nuista paloista. Ylempi on sen sijaan minulle tuntematon.
Varusteet: Minelap Safari pro, Kenttälapio ja puukko.
Vanhin kolikko: 1 Öre 1724
(omassa kaveriporukassa v.1739 Denga).
Parhaimmat löydöt: nuolenkärki, Los Angeles 1932 rintaneula, pistimet ynnä muuta.