Jälleen yhden aloittelijan ensimmäiset

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
SoYoung

Jälleen yhden aloittelijan ensimmäiset

Viesti Kirjoittaja SoYoung »

Piippari (Ace 250) tuli tosiaan parisen viikkoa sitten, mutta töistä johtuen en ole kerennyt sen kanssa juurikaan liikkumaan. Yhteensä piippaustunteja on ehkä joku 6-8 nyt takana. Koskaan ennen en ole tuommoista vekotinta käyttänyt, joten lähinnä harjoittelussa mennyt aika.

Ensimmäisenä kohteena oli väliaikaisen asuinpaikkani piha, josta nousikin ensimmäisenä ylös 5 pennin kolikko all metal-modella. Seuraava löytö oli 10 pennin kolikko, jota seurasi rautanauloja (pihalla on toiminut ennen verstas). Tämän jälkeen pitikin jo kiiruhtaa töihin ja piipparointi jäi siltä päivää.

Sen jälkeen on tullut pihalla pyörittyä pari kertaa lyhyitä aikoja lisää ja tietenkin, paikallinen uimaranta on tullut tutuksi. Paljon uteliaita katseita on tullut kaikenikäisiltä, ovatpa muutamat tulleet jopa juttelemaankin ja kyselemään tarkemmin tästä touhusta. Olen yrittänyt vältellä rannalle menoa silloin kun siellä on paljon porukkaa, mutta autiollekin rannalle tuntuu jostain aina ilmaantuvan surkeallakin säällä uteliaita silmäpareja seuraamaan...

No. Laitetaanpa ihan kuvana. (Mukana eivät ole ne miljoonat pullonkorkit, joita on ylös kaivettu... :lol: )

Kuva

Ylärivi: Epämääräisinen rautapala, viiden centin kolikoita 4kpl, omituinen metallinen rautapala, jossa teksti "Optimal" sinisellä.
Toinen rivi: Epämääräiset rautapalat, 10 centin, 20 centin ja 10 pennin kolikot, olutpullon korkki, rautarenkula, naulan pala ja pullonkorkki.
Kolmas rivi: Omituinen mikälie, jonka sisältä paljastui terävä rautapiikki? Pala oli alunperin yhtenäinen ja piikki sen sisällä, mutta mureni osittain ja piikki paljastui kun tutkin tarkemmin. Saa kertoa jos tietää mikä tämä on. 20 pennin, 5 pennin ja yhden pennin kolikot, hopeasormus, rautanauloja.
Neljäs rivi: Ruuvi, tölkinrepäisyaukaisin, 50 ören kolikko, makkaransulkijoita ( :lol: ), rautanaula ja mutteri.

Makkaransulkijat ovat noloin löytö (oikeasti suurinpiirtein hävetti kaivaa noita ylös tuosta pihalta), hopeasormusta ja 50 ören kolikkoa pidän parhaana tällä hetkellä. Hopeasormus löytyi uimarannalta täältä pohjois-pohjanmaalta, jossa vietän kesän nyt. Kyseessä on ilmeisesti luokkasormus ja sisällä tytön nimi kaiverrettuna. Heikkolaatuinen lähikuva vielä:

Kuva

Jos omistaja sattuu näkemään tämän ja haluaa sormuksensa takaisin (sisällä ei ollut vuosilukua, sääli), niin olen valmis palauttamaan tämän sille joka osaa sanoa mikä tuo kaiverrus sisäpuolella on.

Sormus oli yllätys, että näin nopeasti löytyi, mutta toisaalta taas, samaan aikaan tajusin, ettei tuota rantaa ole varmaan koskaan piipparoitu (niin pieni paikkakunta, että tälläinen harrastus täälläpäin on varmaan todella harvinainen), joten ehkäpä siellä on runsaasti lisää aarteita odottelemassa. (Ainakin muutama sata pullonkorkkia vielä!)
||| Ace 250 |||
Panda
Site Admin

..

Viesti Kirjoittaja Panda »

Hienosti on ainakin minun mielestä lähtenyt homma käyntiin. En tiedä mitä mieltä muut ovat. mutta itse en Acea all metal modella pitäisi. Jewelryllä itsellä poikkeuksetta, ja jos roskainen alue niin coin modelle on tullut laitettua ja siitäkin vielä eliminoitua pari vasemmassa laidassa olevaa pykälää. Mutta näitä asioita turha on viisastella, lisää etsintää ja tulet huomaamaan mitkä ovat juuri sinulle sopivat säädöt. Hienoja löytöjä & jatkossa tulee aina vaan hienompia.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
SoYoung

Re: ..

Viesti Kirjoittaja SoYoung »

Panda kirjoitti:Hienosti on ainakin minun mielestä lähtenyt homma käyntiin. En tiedä mitä mieltä muut ovat. mutta itse en Acea all metal modella pitäisi.
Juu, tiedän ettei ole ihan järkevintä, mutta ajattelin sen niin, että tulee se ranta samalla putsattua - samalla sekin, kun en oikein vielä tiedä mitä haluan löytää ja mitä en. :) Pullonkorkkikin tuntuu kivalta (vielä ainakin) kun tietää löytäneensä sen ihan itse sieltä useampien senttien syvyydestä, paikasta mistä moni muu ei muuten vain sitä koskaan olisi löytänytkään. Ja tuleepahan tosissaan sitä maaperääkin vielä putsattua samalla. :D

Heti kun hieman vakiintuu se, että mitä haluaa löytää ja mistä, niin varmasti sitten tulee noita modejakin vaihdeltua. :)
||| Ace 250 |||
Vastaa Viestiin