Jou
Nyt iski kultakuume ja ajattelin, että lähtisin kesällä Lappiin viikoksi kullanetsintään piipparilla.
Onkohan kellään tietoa, mistä saisi vuokrattua viikoksi semmoisen laitteen, jolla voisi sitä vaikka löytääkkin?
Ajattelin lähinnä jotain Minelab gpx 4500:a tai vastaavaa.
Finndetectorilla ai ollut kuin ACE:a tarjota vuokralle.
Hienoa olisi myös, jos joku moisen piipparin omistaja vuokraisi sen minulle viikoksi.
Päivämäärästä en vielä tiedä, milloin lähden, ehkä heinäkuussa.
Ottakaahan yhteyttä YV:nä, jos raaskitte luopua piipparista viikoksi, niin sovitaan joku sopiva viikkovuokra.
Itse asun Espoossa, mutta autolla täältä lähden sitten kohti Lappia, eli voin poimia sen periaatteessa mistä vain.
t. Miihkali
Kultaa etsimään lappiin
Re: Kultaa etsimään lappiin
Muiden kokemuskeen perustuen varsinkin vuokralaitteella kulanetsintä lapissa vastaa aika helposti lottoarvontaa. Varsinkin Minelab GPX laitteet on senverran monipuolisia että ei niitä viikossa opi käyttämään kunnolla. Vaikka Garret AT goldilla tai vastaavalla etsimellä löydät yhtä hyvin ja helpompi oppia. X-Terra gold pack tai vaikka GM 4 vois olla myös toimivia laitteita eli kunhan taajuus on vähintään 18 kHz ja kela on pieni niin mahdollisuus on löytää.Miihkali kirjoitti:Jou
Nyt iski kultakuume ja ajattelin, että lähtisin kesällä Lappiin viikoksi kullanetsintään piipparilla.
Onkohan kellään tietoa, mistä saisi vuokrattua viikoksi semmoisen laitteen, jolla voisi sitä vaikka löytääkkin?
Ajattelin lähinnä jotain Minelab gpx 4500:a tai vastaavaa.
Finndetectorilla ai ollut kuin ACE:a tarjota vuokralle.
Hienoa olisi myös, jos joku moisen piipparin omistaja vuokraisi sen minulle viikoksi.
Päivämäärästä en vielä tiedä, milloin lähden, ehkä heinäkuussa.
Ottakaahan yhteyttä YV:nä, jos raaskitte luopua piipparista viikoksi, niin sovitaan joku sopiva viikkovuokra.
Itse asun Espoossa, mutta autolla täältä lähden sitten kohti Lappia, eli voin poimia sen periaatteessa mistä vain.
t. Miihkali
Mulla on tuo Garret Infinium mitä myös käytetään kullanetsintään varsinkin australiassa mutta sen oppiminen on lähes yhtä vaikeeta kuin GPX laitteiden. Ihan aluks jo äänimaailma on täysin poikkeava VLF laitteista. Olen käyttänyt tuota yhden kesän ja vieläki melko paljo oppimista ja muistamista. Varsinkin kun menee sillä hakemaan VLF laitteen jälkeen niin kestää hetken ennenkuin pääsee taas kärrylle. Ja ennekuin kysyt, ei onnistu vuokraus
Meillä on foorumilla ainaki yksi henkilö joka käy lapissa etsimässä kultaa ihan perinteisillä menetelmillä ja on myös kokeillu piipparia. Perinteiset menetelmät voittaa kuulema 100-0 tehokkuudeessa. Suurin osa lapissa olevasta kullasta on erittäin pieninä hippuina. Esimerkiksi 0,2 g hippu mikä alkaa tekeen tiukkaa mille tahansa etsimelle on jo iso lapin kullassa.
Mut onhan sielä isompiaki eli ei se toki mahdotonta ole löytää etsimellä kultaa lapista