Olhava (Ii) ekat hätäset piipit vuojelle 2008, vanhaa rahaa
Lähetetty: 02 Touko 2008, 21:12
Heippa taas kaikille.
Nyt kun routa taas hellitti niin piti kaivaa Garretin Ace kaapista ja painua vanhoille kotikunnaille Iin Olhavaan. Enkä kadu reissua yhtään. Pari päivää ja yhteensä 12h ahkeraa pellonsyynäystä.
Romua romua ja romua. Rautaa olisi saanut kaivaa neliön alueelta varmaan iäisyyden joten blokkasin samantien raudan hiljaiseksi.
Eka päivä... http://veijola.kapsi.fi/metalli/olhava02052008/day1.jpg
Jos jollain on tietoa tuollaisesta sydänkorusta/koristeesta niin olisin kiinnostunut kuulemaan. Takaosasta ei nyt tähän hätään ole kuvaa mutta vaikuttaa jonkinlaiselta soljelta vyöstä tms.
Ekan päivän kolikot...
- 1/4 Skillinkiä vuodelta 1808, oli aika hienokuntoinen
- 5 penniä, Nikolai II, sata vuotta nuorempi kuin tämä "isopappa"
Ja kuvaa... http://veijola.kapsi.fi/metalli/olhava0 ... 1money.jpg
Toinen päivä... http://veijola.kapsi.fi/metalli/olhava02052008/day2.jpg
Kolikoissa alkoi tulla jo tylympää kamaa, ainakin yhden osalta
Kolikko 1. Tämä on itselleni mysteeri, apua kaivataan.. Tre kronor, Kristiina (1600?).. Toinen puoli blankko, tiedä sitten puhdistuuko..
http://veijola.kapsi.fi/metalli/olhava0 ... money1.jpg
Kolikko 2. 1 Penni, Aleksanterin aikuinen, 1800-luvun loppupuolelta. http://veijola.kapsi.fi/metalli/olhava0 ... money2.jpg
Kolikko 3. 1 öre, ehkä jostain 1700-luvun alkupuolelta. Samanlainen kolikko löytyi lähellä olevasta pottupellosta joskus vuosia sitten, joten se on seuraavassa kuvassa verrokkina (parempikuntoinen)
http://veijola.kapsi.fi/metalli/olhava0 ... money3.jpg
Ihan vain lisäyksenä että paikka jolla piippailin näkyy tuolla 1600-luvun maakirjakartalla.. Maatila nro 5. Taloinen http://www.nic.funet.fi/pub/sci/geo/car ... /f1_72.jpg
Nyt kun routa taas hellitti niin piti kaivaa Garretin Ace kaapista ja painua vanhoille kotikunnaille Iin Olhavaan. Enkä kadu reissua yhtään. Pari päivää ja yhteensä 12h ahkeraa pellonsyynäystä.
Romua romua ja romua. Rautaa olisi saanut kaivaa neliön alueelta varmaan iäisyyden joten blokkasin samantien raudan hiljaiseksi.
Eka päivä... http://veijola.kapsi.fi/metalli/olhava02052008/day1.jpg
Jos jollain on tietoa tuollaisesta sydänkorusta/koristeesta niin olisin kiinnostunut kuulemaan. Takaosasta ei nyt tähän hätään ole kuvaa mutta vaikuttaa jonkinlaiselta soljelta vyöstä tms.
Ekan päivän kolikot...
- 1/4 Skillinkiä vuodelta 1808, oli aika hienokuntoinen
- 5 penniä, Nikolai II, sata vuotta nuorempi kuin tämä "isopappa"
Ja kuvaa... http://veijola.kapsi.fi/metalli/olhava0 ... 1money.jpg
Toinen päivä... http://veijola.kapsi.fi/metalli/olhava02052008/day2.jpg
Kolikoissa alkoi tulla jo tylympää kamaa, ainakin yhden osalta
Kolikko 1. Tämä on itselleni mysteeri, apua kaivataan.. Tre kronor, Kristiina (1600?).. Toinen puoli blankko, tiedä sitten puhdistuuko..
http://veijola.kapsi.fi/metalli/olhava0 ... money1.jpg
Kolikko 2. 1 Penni, Aleksanterin aikuinen, 1800-luvun loppupuolelta. http://veijola.kapsi.fi/metalli/olhava0 ... money2.jpg
Kolikko 3. 1 öre, ehkä jostain 1700-luvun alkupuolelta. Samanlainen kolikko löytyi lähellä olevasta pottupellosta joskus vuosia sitten, joten se on seuraavassa kuvassa verrokkina (parempikuntoinen)
http://veijola.kapsi.fi/metalli/olhava0 ... money3.jpg
Ihan vain lisäyksenä että paikka jolla piippailin näkyy tuolla 1600-luvun maakirjakartalla.. Maatila nro 5. Taloinen http://www.nic.funet.fi/pub/sci/geo/car ... /f1_72.jpg

[/url]