Kielestä

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Kielestä

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Pitää taas yrittää muistuttaa kielenkäytöstä foorumilla. Koittakaa muistaa että tämä on avoin foorumi ja lukijoina on jopa alle kymmenen ikäisiä. Koitan kyllä poistaa voimasanoja sitä mukaa kun näen niitä mutta ihan kaikkea en minäkään huomaaLuulisin että ainakin ne joilla on omia lapsia ymmärtävät huoleni.

Toinen juttu on tahalliset väärinkirjoitukset. Varsinkin arkeologi sanan väärinkirjoitus ei todellakaan ole hauska ja sen väärinkirjoituksesta on haittaa vaan tekijälle ja muille harrastajille foorumilla. Sain jopa viestin sähköpostiin harrastelija arkeologeilta missä oltiin pahollaan tämän tavan ylestymisestä tällä foorumilla.

Jatkossa kun näen tämän sanan väärinkirjoitettuna niin deletoin ainakin sen sanan.
Avatar
kalle
Metallinetsijä
Viestit: 304
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 12:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja kalle »

Koitetaan muistaa :oops:

- lipsahti pieni voimasana tuonne Mc_Mursu ketjuun...-
Viimeksi muokannut kalle, 25 Helmi 2012, 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Carrett Ace 250

Garrett Pro Pointer
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Re: Kielestä

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Keseppa kirjoitti:lukijoina on jopa alle kymmenen ikäisiä
Saisiko tähän jotain perusteluja? Tätä en niele pureskelematta.
Alle kymmenvuotiaat lapsukaiset, jotka saavat nettiä vapaasti selata, ovat kyllä jo näheet paljon pahempaa, kuin täällä on koskaan ollutkaan. Tälläinen varjelu on jeesustelua. Jos omien lapsiensa pelkää saavan huonoja vaikutteita internetistä, niin mielestäni on h**on vastuutonta antaa heidän lukea mitä tahansa nettikeskusteluita.

En tietenkään kannata älytöntä voimasanojen käyttöä, mutta en ole pannut merkille, että täällä olisi moista edes harrastettu. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin foorumin virallisissa säännöissä ei taideta mainita mitään voimasanojen käytöstä.

Arkeologin väärinkirjoittamisesta olen aivan samaa mieltä.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja teksako »

Joopajoo johan noi alkaa oppia voimasanoja jo 2 vuotiaasta asti ,kerran kun ne kuulee sellasen, niin sittenhän niitä saa silloin tällöin kuunnella
vaikkei ne itse edes tiedä mitä kyseinen sana tarkoittaa.
9 vuotias kuulee koulussa kaikki sanat mitä voi olla ja osan tietää mitä ne tarkoittaa tai suurimman osan ja piirtelee kirkkoveneitä ja hämähäkkejä väärinpäin ,että ei tuo nyt niin kauheata ole.
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Tunnustan että olen kirjoittanut tuon arkeoloki sanan väärin argeologiksi.
Saman virheen teki aikoinaan myös Öhkömönkijä.
Molemmat olemme pyytäneet virheemme anteeksi.

Mikä se tuossa sanassa tekee kirosanan kun maallikko kirjoittaa sen geellä että menee herne nenään?

Kertokaa mitä tuo argeologi tarkoittaa kun se on kirosana?

Sitähän sää kysyit. :lol:
Avatar
Pekka Muikku
Raavas Tonkija
Viestit: 585
Liittynyt: 12 Elo 2011, 22:29
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Pekka Muikku »

P.Aholainen kirjoitti:Tunnustan että olen kirjoittanut tuon arkeoloki sanan väärin argeologiksi.
Arkeologi on siis se oikea muoto, ei arkeoloki tai argeologi. :)

Kirosanojen käytöstä olen täysin samoilla linjoilla Kesepan kanssa, niitä ei tarvita eivätkä ne kuulu asialliseen keskusteluun yleisellä foorumilla.
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Pekka Muikku kirjoitti:
P.Aholainen kirjoitti:Tunnustan että olen kirjoittanut tuon arkeoloki sanan väärin argeologiksi.
Arkeologi on siis se oikea muoto, ei arkeoloki tai argeologi. :)

Kirosanojen käytöstä olen täysin samoilla linjoilla Kesepan kanssa, niitä ei tarvita eivätkä ne kuulu asialliseen keskusteluun yleisellä foorumilla.
Kyllä se on niin että ei minulla taivu tuo arkeologi sana näköjään mitenkään. :lol:
Kaikille arkeologeille:
Jos joskus kirjoitan jotain teihin liittyvää ja menee tuo kirjoitus väärin,ei tarkoitukseni ole loukata ketään.
Jos kirjoitan esim, argeogigolo niin tarkoitan teitä arvon arkeologeja siinä mitenkään tarkoituksella loukata.

Minun on parempi jatkossa käyttää näköjään näistä arkeologeista pelkästään AG nimitystä jos sen sallinnette??
Vähän niinkuin museovirasto MV. :roll:
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4232
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja raiban »

Kyllä mielestäni Foorumilla on ollut asiallista porukkaa sanaa vaihtamassa,jos verrataan vaikka keskustelupalstaa Suomi 24.Itse olen kyllä ylpeä Foorumin porukasta.
Nyt taidankin tilata samantien pizzan......anteeksi tarkoitan siis pitsan. :wink:
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Avatar
lehtijussi
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Joulu 2011, 18:09
Paikkakunta: Orivesi

Re: Kielestä

Viesti Kirjoittaja lehtijussi »

Keseppa kirjoitti: Varsinkin arkeologi sanan väärinkirjoitus ei todellakaan ole hauska ja sen väärinkirjoituksesta on haittaa vaan tekijälle ja muille harrastajille foorumilla.

Jatkossa kun näen tämän sanan väärinkirjoitettuna niin deletoin ainakin sen sanan.
Mistäs tiedät koska se on tahallista? Pistä tonne voorumin sääntöihin pykälä, että jos keskikoulu on suoritettu rimaa hipoen, niin tämä ei ole sinun foorumi. :x
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Jos me emme viitsi kirjoittaa arkeologi sanaa oikein, niin on aivan turhaa vaahdota, mikäli meistäkin käytetään "vääriä" nimikkeitä.

Täällä kuitenkin monet keskustelee vakavista asioista ihan tosissaan. Onhan se nyt aika noloa, kun koko keskustelun avainsana kirjoitetaan väärin. Ei se vastapuolessa (lue: arkeologit) herätä ainakaan kunnioitusta meitä kohtaan.

Ketään ei varmasti haluta syyllistää jo tehdyistä virheistä, mutta jatkossa toivoisin vähän skarppausta. Oikeinkirjoituksen voi aina tarkistaa vaikkapa Googlesta.

Pitsasta puheen ollen, omani taisi juuri tulla.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
ilkkap
Kunniajäsen
Viestit: 2158
Liittynyt: 16 Elo 2007, 16:35

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Mc_Mursu kirjoitti:Jos me emme viitsi kirjoittaa arkeologi sanaa oikein, niin on aivan turhaa vaahdota, mikäli meistäkin käytetään "vääriä" nimikkeitä.

Täällä kuitenkin monet keskustelee vakavista asioista ihan tosissaan. Onhan se nyt aika noloa, kun koko keskustelun avainsana kirjoitetaan väärin. Ei se vastapuolessa (lue: arkeologit) herätä ainakaan kunnioitusta meitä kohtaan.

Ketään ei varmasti haluta syyllistää jo tehdyistä virheistä, mutta jatkossa toivoisin vähän skarppausta. Oikeinkirjoituksen voi aina tarkistaa vaikkapa Googlesta.

Pitsasta puheen ollen, omani taisi juuri tulla.
Olen aivan samaa mieltä. Tämä harrastus liippaa niin läheltä historiaa ja arkeologiaa että olisi suotavaa että termistö on oikein.
Avatar
Pekka Muikku
Raavas Tonkija
Viestit: 585
Liittynyt: 12 Elo 2011, 22:29
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Pekka Muikku »

Mc_Mursu kirjoitti: Täällä kuitenkin monet keskustelee vakavista asioista ihan tosissaan. Onhan se nyt aika noloa, kun koko keskustelun avainsana kirjoitetaan väärin.
Kieltämättä näinkin se on.
Mc_Mursu kirjoitti:Ei se vastapuolessa (lue: arkeologit) herätä ainakaan kunnioitusta meitä kohtaan.
Mielellään ajattelen että arkeologien kanssa ollaa samalla puolella yhteisen asian äärellä, mutta mitä kunnioitukseen jne. tulee, niin vakavasti otettavuutta lisää varmasti se, että vältetään voimasanojen käyttöä ja pidetään keskustelu mahdollisimman asiallisena ylilyöntejä välttäen. Chatit, Suoli24:t ym. on sitten jo ihan eri asia... onneksi.
Avatar
Pekka Muikku
Raavas Tonkija
Viestit: 585
Liittynyt: 12 Elo 2011, 22:29
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Pekka Muikku »

HunsVotti kirjoitti: En kuitenkaan sulkisi ketään pois keskustelusta sen vuoksi, että tämän arvoisan ammattin kirjoittaminen menee pieleen(todennäköisesti vahingossa) yhdellä kirjaimella.
En minäkään, mutta joskus se on tarkkaa... jos minun nimi kirjoitettaisiin keskustelussa tahallisesti yhden kirjaimen osalta väärin, niin loukkaantuisin kyllä :lol:
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

HunsVotti kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta minä en tarvitse minkäänlaista kunnioitusta ihmisiltä, jotka arvioivat muita oikeinkirjoitustaidon perusteella.
...
En kuitenkaan sulkisi ketään pois keskustelusta sen vuoksi, että tämän arvoisan ammattin kirjoittaminen menee pieleen(todennäköisesti vahingossa) yhdellä kirjaimella.
Onhan se näinkin, mutta kun kyseessä on nettikirjoittaminen, niin kunnioituksen muodostuminen riippuu lähinnä siitä nettikirjoittamisesta.

En minäkään sulkisi ketään pois tämän takia. Sananlaskua mukaillen: Viisas myöntää virheensä, eikä toista niitä. Vain jäärä alkaa väittämään vastaan.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

Kielenkäytöstä yleensä. Minä olen asunut nyt Norjassa yli 15 vuotta. En usko että käytän suomenkieltä niin että sitä on vaikea ymmärtää vaikka sitä en muuten käytä ollenkaan töissä ja hyvin harvoin työajan ulkopuolellakin. Yritän myös kirjoittaa kirjoittamani kunnioittaen toisen mielipidettä vaikka se olisi erilainen kuin omani. Jossain kommenteissa oletan että lukija ymmärtää että kyseessä on huumori. Meillähän on kaikilla omanlaisemme huumorintaju. Artikkeleja joissa joitain muita tietentahtoen mollataan en hyväksy ollenkaan. Siinä pilkka osuu omaan älykkyysosamäärään. Että semmosta mieltä vaikka kukaan ei mun mieltipidettä ole kysynykkään.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Eikös sana ole wapaa? :wink:
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Hyvä että tämä asia herättää kesksutelua.

Lapsia tosiaan on foorumilla, vieraina ja myös rekisteröityneitä. Lasten vanhemmat ovat jopa ottaneet yhteyttä minuun kertoakseen asiasta ja minä olen heille luvannut pitää foorumin siistinä. Tiedän toki että mualla netissä lapset lukeavt vaikka minkälaista sontaa mutta eihän meidän tarvitse olla kuin muut vaan pidetään homma siistinä. Heti perään täytyy sanoa että ongelma ei todellakaan ole suuri meidän foorumilla.

Itse en arvostele ketään oikeinkirjoituksen perusteella. Siihen mulla ei ole varaa koska ruotsinkielisenä minä teen kyllä virheitä suomenkielessä. Ongelmaksi on muodostunut vain joskus esiintyvä tahallinen väärinkirjoitus mikä ei mielestäni käy yksiin muuten asiallisen keskustelun kanssa.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

NÄÄTÄ kirjoitti:Eikös sana ole wapaa? :wink:
Kyllä sana on vapaa ja pitääkin olla mutta ei saa unohtaa että vapaus tuo myös aina mukanaan vastuun :D
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

NÄÄTÄ kirjoitti:Eikös sana ole wapaa? :wink:
:D Sana on vapaa! Ja varmasti. ! Mutta muutamia kirjoittamattomia sääntöjä tietysti on . Me tässä harrastuksen yhdistäminä ollaan kavereita keskenämme. Erityisesti se asettää hiukan rajoituksia sille *miten* sanansa asettelee. Jotenkin sen pitäisi mielestäni olla itsestäänselvyys. Itselleni tämä harastus on jonkinlaista meditaatiota. Minä en millään lailla tunne pätemisentarvetta kun etsimeni kanssa heilun. Tässä harrastuksessa on myös aika vahva rentouttava puoli. Tietysti toivon että henkilökohtaisuudet jäisivät kielenkäytössä sitten sinne henkilökohtaiselle tasolle . Mielestäni niillä ei ole mitään tekemistä tällä foorumilla. Näin on vaikka sana onkin vapaa.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
Öhkömönkijä
Kunniajäsen
Viestit: 1378
Liittynyt: 26 Syys 2010, 19:37
Paikkakunta: Seinäjoki sekä Teuva

Viesti Kirjoittaja Öhkömönkijä »

Mortonki,

Täytyy minunkin heittää hämmennin pitkästä aikaa soppaan. Voimasanojen käytössä olen samoilla linjoilla, että turhahan niitä on viljellä. SAAHAN SITÄ MUUTENKIN PAINOTETTUA SANOJA JA ASIAA! Toki helpollahan sitä sieltä ärräpää tähdillä höystettynä helposti pääsee, jos oikein ärsyttää ja sappi kiehuu.

Mitä Arkeologi -sanaan tulee niin itselläni tuli tukku lipsahduksia (huolimattomuutta) taannoin suu vaahdossa kirjoitettuun kommenttiin - tahattomasti, vaikka tiedän sanan oikean kirjoitusasun. Silti osa ammattinimikkeistä oli väärin kirjoitettu! Sanotaanko noin fifty/sixty? :P Huomasin myös sellaisen seikan, että tuo Arkeologin väärinkirjoitus on varmaan yleisimpiä kielellisiä kömmähdyksiä mitä tapahtuu kirjoitusasussa. Onpahan noita lipsahduksia päässyt ihan kirjoihin asti. Laitoin sormet näppäimistölle ja se "argeologi" tulee sieltä todella helposti, jos kirjoitusasua ei ajattele sen kummemmin. Ehkä sanan loppuosassa olevan g:n vuoksi. Ihminen kun on pohjimmiltaan laiska nisäkäs, niin ei vain aivot ilman vahvistettua impulssia tahdo siirtää yhtä sormea kolmea senttiä oikealle. :shock: Vaikka osa Arkeologeista saattaa olla syventynyt myös geologiaan tieteenä, niin ei se kumminkaan heistä (ar)geologeja tee. Ja mitä kunnioittavaan sävyyn tulee, niin ainahan ammattinimikkeen ensimmäisen kirjaimen voi kirjoittaa halutessaan isolla, jos teksti suunnataan jolekin taholle ja taholle halutaan luoda kunnioitus.
:D
Kulunut GM3,
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
__________________________
Vanhin löytö: Ketjunkantaja
The öre: IR 2ÖR vm. 1573
Parhaimpia: Kultasormus vm. 1905 11,3g (750), vm. -32 5g (969) ja -45 7g (750), Naamahopea, sekä Arabian WC pönttö.
Grave Digger
Raavas Tonkija
Viestit: 527
Liittynyt: 01 Heinä 2009, 22:02

Viesti Kirjoittaja Grave Digger »

Otsikon voisi edes kirjoittaa oikein. Nyt keskustellaan kielenkäytöstä, eikä kielestä.
Seuraavaksi lasken montako sivua jaksatte keskustella yhden sanan oikeinkirjoituksesta.

Kohta varmaan puututaan miitissä tapahtuvaan kielenkäyttöönkin tai yksittäisen etsijän mutinaan pellolla.
Mihin tämäkin vielä kaikki johtaa..
Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Ja voitas yrittää ylläpitää positiivista ajattelua. Nykyään tuota negatiivisuutta näkee ihan liikaa.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

En tiedä onko minun kielenkäytöstä joku pahastunut. Toisinaan väritän juttujani "tähdillä höystettynä". En aio muuttaa tapaani, ettekä te siihen paljoa mahda. Asiasta vääntäminen provosoi minua vain lisää.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Mc_Mursu kirjoitti:En tiedä onko minun kielenkäytöstä joku pahastunut. Toisinaan väritän juttujani "tähdillä höystettynä". En aio muuttaa tapaani, ettekä te siihen paljoa mahda. Asiasta vääntäminen provosoi minua vain lisää.
Mun mielestä tuo tähdillä höystäminen on useimmiten ihan ok. Kukapa meistä ei haluais joskus käytää voimasanoja ja tuolla tavalla asia on mun mielestä lasten kannalta kunnossa enkä sellasia ole koskaan poistanut. Jos lapsi ymmärtää tähdillä höystetyn sanan niin se ei enään ole meidän hallinnassa oleva asia, hyvän maun rajoissa tietysti. Kunhan sit pysytään erossa muista esimerkiksi erogeenisiin alueisiin viittaavista sanoista mitkä ei mun mielestä sovi asialliseen kesksuteluun.

En halua provosoida ketään näillä jutuilla. Yleensä en ole provosoimisen kannalla kun itsekkin reagoin sellaseen aika voimakkaasti, valitettavasti luonteelleen ei mitään voi :roll: . Enkä tällä keskustelulla ole halunnu ketään yksittäistä kirjottelijaa syyllistää. Lähes kaikki erehtyy joskus käyttämään turhan kovaa tekstiä, minäkin.
SamiS
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 11:29
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja SamiS »

Mielenkiintoinen aihe!

Olen vahvasti samoilla linjoilla Keseppan ajatusten kanssa. Tämä foorumi on jo pitkään erottunut edukseen viihdyttävänä, opastavana ja asiapitoisena yhteisönä - ja samanlaisena toivon sen pysyvän jatkossakin! Hyvän kielen suosiminen on erittäin kannatettavaa, sillä moni metallinpaljastusharrastusta tuntematon voi muodostaa kuvan koko harrastuksesta- ja harrastajista juuri tältä foorumilta. Lasten lisäksi foorumia seuraa myös uskoakseni useita henkiöitä joiden äidinkielenä ei ole suomi, heitäkin ajatellen kirjoitetun kielen oikeellisuus edistää asioiden ymmärtämistä, esimerkiksi automaattisten kielenkääntäjien tuloksen ovat ihan tarpeeksi omituisia ilman alatyylin ilmauksiakin. Lisäksi yleinen luottamus foorumilaisiin lisännee esimerkiksi kadonneitten tavaroiden etsintäkeikkojen määrää.

Huumoria ja persoonallista otetta viesteissä toki saa ja pitääkin olla, sillä eihän tämä mikään kuivan tieteellinen julkaisukanava ole, onneksi! Toisaalta foorumin laajuus ja asian määrä alkaa olla niin hyvällä tasolla, että foorumin sisältöä saatetaan jo käyttää ihan oikean tieteen tekemiseen (ellei niin ole jo tehtykin). Eli pidetään homma siistinä ja vältetään pahimpia alatyylin ilmauksia.

SamiS
geologi, harrastaja-arkeologi ja pilkunviilaaja...
CS990XD
Vastaa Viestiin