Excalibur 8" vai 10"
Excalibur 8" vai 10"
Kyllä tää on vaikeaa.Mulla on nyt tälläinen ongelma ,kun ei osaa päättää ,että ottaisko 8"vai 10" kelalla ton Excaliburin, kummassakin on omat hyvät puolensa.Oisko Excaliburin omistajilla tai kellä vaan mitään
mielipiteitä asiaan.Isompi kela tietysti ottaa vähän syvemmältä mutta
pienempi on varmaan tarkempi ja kulkee vedessä paremmin.
Että on vaikeaa tää valinta.
mielipiteitä asiaan.Isompi kela tietysti ottaa vähän syvemmältä mutta
pienempi on varmaan tarkempi ja kulkee vedessä paremmin.
Että on vaikeaa tää valinta.
-
Grave Digger
- Raavas Tonkija
miettinyt tässä koko talven samaa asiaa..itse olen päätynyt siihen että kaippa tuo 8" kelallakin ihan tarpeeksi syvältä ottaa ja on tarkempi/kevyempi.. olisi hyvä saada kokemuksia kyllä.. mutta kun kauden avaukset lähestyy niin 8" on tällähetkellä se oma valinta ja tilaukseen menee.
Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
-
Grave Digger
- Raavas Tonkija
näyttäis olevan elektrovillessä 8" kelainen 999e ja 10" kelalla 1145e, kun finndetectorilla kelasta riippumatta 1199e.
offia: deus 1185e, kilpailijalla 1305e kovat on hintaerot.
offia: deus 1185e, kilpailijalla 1305e kovat on hintaerot.
Että veden alle olet menossa?Grave Digger kirjoitti:miettinyt tässä koko talven samaa asiaa..itse olen päätynyt siihen että kaippa tuo 8" kelallakin ihan tarpeeksi syvältä ottaa ja on tarkempi/kevyempi.. olisi hyvä saada kokemuksia kyllä.. mutta kun kauden avaukset lähestyy niin 8" on tällähetkellä se oma valinta ja tilaukseen menee.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä
) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
-
finndetector.com
- Site Admin
- Viesti:
-
Grave Digger
- Raavas Tonkija
RJR: en varmaankaan kovin syvälle 
lähinnä märkäpuvun kanssa semmosta pintasukellusta vain.
nyt käyttämäni at pro ei oikein toimi mielestäni merivedessä kovin hyvin, herkkyydet saa pudottaa melkein minimiin niin eipä kovin syvältä sormuksia enää ota..järvissä toimii moitteetta..
lähinnä märkäpuvun kanssa semmosta pintasukellusta vain.
nyt käyttämäni at pro ei oikein toimi mielestäni merivedessä kovin hyvin, herkkyydet saa pudottaa melkein minimiin niin eipä kovin syvältä sormuksia enää ota..järvissä toimii moitteetta..
Kasi on aika ketterä.Keseppa kirjoitti:Mulla on tuossa Infiniumissa 10*14 kela ja se tuntuu usein liian isolta. Mitä olen muitten kokemuksia kattellu niin 8 tuumanen ois tuohonki ihan riittävä. Ison kelan liikuttelu veden alla on aika työlästä eikä sillä lisäsyvyydellä paljoa tee kun alkaa oleen vaikeeta kaivaa niin syvälle vedessä.
Kasi vastaan kymppi on mielenkiintoista huomata mikä on 8" Minelabille ja Garretille. Excan 8" kela on ennemminkin 7", kun taas Seahunterin 8" on ennemminkin 9". Näillä nykyisillä tiedoilla olisin varmaankin valinnut Excan 10" kelalla, koska se on varmaan samankokoinen kuin Seahunterin vakiokela. Tosin tuolla Excan "seiskatuumaisellakin" on löytynyt ihan kiitettävästi tavaraa 
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
Punttisalille siitäteksako kirjoitti:Kyllä tuo"8" tuumanen soljuu kivien välissä aika kivasti, mutta kyllähän tollakin saa
kyynärvarren, niin kipeäksi on siinäkin vedenvastusta ihan tarpeeksi.
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
Excalibur 2
GM3
Joo noo rasitusvammat on peestä...teksako kirjoitti:Ei jaksa enää, tuli aikanaan käytyä tarpeeksi salilla, joku tenniskyynärpää tai sellanen ,se rystyliike vähän käy tuohon käteen, sitte tuli naulattua yksi seinälaudoitus tuossa muutama päivä sitte sekin äkkiseltään ei ole hyväksi.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
Excalibur 2
GM3
Tuon jalan kipeytymisen ehkäisisi toisenlaisella skuuppaustekniikalla. Ilmeisesti työnnät skooppia pohjaan jalalla siten, että skooppi liikkuu eteenpäin? Mun tekniikka on se, että skoopi uppoaa pohjaan pystysuoraan mun painon ansiosta, niin ei tarvitse tehdä lihastyötä. Tällä tavalla ei tarvi useinkaan skoopata kuin kerran vaikka esine olisi syvemmälläkin. Tosin tää tyyli vaatii tukevan skoopin toimiakseen.McSeeker kirjoitti:Mulla ei ole käsi juurikaan tullut vedessä kipeäksi vaan kaivuujalkaSen verran hitaasti heiluttelen vedessä. Maalla sitten tuleekin käsi kipeäksi, kumma juttu.
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
Excalibur 2
GM3