Laitoin tässä kuvia muutamista rahoista jotka on lyöty noin 1700 vuotta sitten .Olen keräillyt kaikenlaisia rahoja jo pienestä pojasta asti ja niitä on aika läjä.Mutta nämä Roomalaiset minua alkoi kiinnostaa parikymmentä
vuotta sitten kun jostain sain ensimmäiset käteeni ja olen niitä aina joskus ostellut sieltä täältä.Nämäkin on joku kaivanut jostain mutta ei kuitenkaan Suomesta, on täältäkin jokunen kai löytynyt mutta ei niitä varmaan montaa ole.
Vanhoja rahoja
Tuollaiset eivät paljon maksa. Muutamia euroja kappale. Kultarahat taas ovat aivan eri luokkaa.. osaako kukaan muuten sanoa, miksi antiikin kultarahat ovat usein kuin pieniä lautasia?Mc_Mursu kirjoitti:Pirun hienoja kolikoita! Itsekkin vähän kolikoita keräilen, mutta ei sentään noin upeita ole.
Aivan kateus iskee.
Antti Rantala antti.rantala2@luukku.com / numismaatikko@hotmail.com
Ei kukaan, sanoin vain, että kaikki halukkaat kyllä voivat hankkia tuollaisia.. Ja kultarahoja en omista, SNY:n huutokaupoissa on ollut epäilyttävän "lautasmaisen" muotoisia kolikoita..Sergei kirjoitti:Eivät paljon maksa? Kuka tässä hinnasta on puhunut?
Ei Antti hinta ole aina se tekijä joka ratkaisee onko esine hieno vai ei
Montako kultarahaa muuten itseltäsi löytyy?
Antti Rantala antti.rantala2@luukku.com / numismaatikko@hotmail.com
Nooh, mulla on ollut periaatteena, että en ostaisi yhtäkään kolikkoa kokoelmaani. Vaihtelemalla ja lahjoituksia saamalla olen tähän mennessä haalinut kaikki, mutta jos joskus tulisi vastaan joku hieno kolikko, niin ehkä voisin hieman maksaakin. Joskus, kun iskisi kunnon inspiraatio ja vapaa-aika, niin pitäisi tehdä lista kaikista "keräilykolikoistani", kuvata ne ja arkistoida järkevästi...Antti kirjoitti:Tuollaiset eivät paljon maksa. Muutamia euroja kappale.Mc_Mursu kirjoitti:Pirun hienoja kolikoita! Itsekkin vähän kolikoita keräilen, mutta ei sentään noin upeita ole.
Aivan kateus iskee.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
-
Pronssirahoja Konstantinus I ajalta
Mikäli keräilijöillä kiinnostusta Roomalaisista rahoista. Minulla olisi myynnissä Keisari Konstantinus I aikaisia pronssikolikoita. Rahat lyöty n.330 vuonna ja on kansainvälisen numismaatikkotoimisto INB (international numismatic bureau) sertifioimia ja hologrammilla varustetussa suljetussa muovikotelossa. Löydetty metallinpaljastimilla ym. 2000 luvulla ympäri eurooppaa silloisen rooman valtakunnan alueilta. lisätietoa Konstantinus I suuresta http://fi.wikipedia.org/wiki/Konstantinus_Suuri 1kpl (10e+pk 0.9e) tai 10kpl (80e+pk 8.5e) tai nouto Vaasasta. Ota yhteyttä mikäli kiinnostuksesi heräsi! Herrahuu3@luukku.com
[/img]
[/img]
- Aarteenmetsästäjä
- Metallinetsijä
-