Sivu 1/1

Tampereen kultapelto ja kuopat

Lähetetty: 17 Marras 2011, 21:45
Kirjoittaja patti
Moi vaan kaikki, tiedän että jotkut inhaloivat tästä herneitä mutta pakko mainita. Tänään näin Tampereen kultapellon päivänvalossa ja näky oli karmea. Peltoa on kuopitettu oikeen urakalla. No tässä ei ole mitään karmeaa mutta siinä on että joku/jotkut eivät vaivaudu peittämään kuoppiaan vaan jättävät multakokkareet kuopan reunalle. Tämä ei todellakaan ole hyvää mainosta piipparointiharrastukselle etenkään, kun pelto on heinäpelto ja ulkoilijoiden ja koirankävelyttäjien aktiivisessa käytössä. Jopa niin aktiivisessa, että pellolle on muodostunut useampikin polku.

Eli toiveena olisi, että jokainen peittäisi kuoppansa pellolla yhteisen hyvän nimissä ja jättäisi kuoppansa sitten peittämättä jossain kynnetyillä pelloilla missä sillä ei ole mitään väliä. Jos kuopan jaksaa kaivaa niin jaksaa kyllä potkaista ne savetkin takaisin kuoppaan ja polkaista päälle...

t. patti

ps. siis noita peittämättömiä kuoppia ei ollut pari eikä viisi vaan paljon!

Lähetetty: 18 Marras 2011, 07:37
Kirjoittaja Veem
Wanha kunnon miittipelto oli kevätpuolella samassa kuosissa. Monesti tuon avonaisen kuopan vielä kruunaa viereen jätetty rautamötikkä tai muu roska.

Lähetetty: 18 Marras 2011, 21:37
Kirjoittaja Fisherman
Samoja kuoppia katselin pellolla itsekin kun sinne ensi kerran viime viikolla suunnistin. Itse ainakin pyrin jälkeni peittämään missä piippailenkin. Saattaa olla että joku kökkö on kuopan ulkopuollekin jäänyt kun olen isomman turpeen sinne takaisin kääntänyt. Rautaa ja muuta roskaa on kolmelta käynniltä kulkenut metallinkeräykseen ainakin 10Kg.

Lähetetty: 18 Marras 2011, 23:34
Kirjoittaja smacine
Kökköjen takaisin kääntelyhän on itsestäänselvyys, ja kyllähän ne roskatkin sieltä vois pois kantaa :wink:

nimim. paljon pintalöytöjä miittipallolta

Lähetetty: 19 Marras 2011, 08:00
Kirjoittaja Pekka Muikku
smacine kirjoitti: kyllähän ne roskatkin sieltä vois pois kantaa :wink:

nimim. paljon pintalöytöjä miittipallolta
jep jep, tuollaiset roskaterveiset pellon omistajalle eivät edistä piippailijoiden asiaa.