Tampereen kultapelto ja kuopat

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Tampereen kultapelto ja kuopat

Viesti Kirjoittaja patti »

Moi vaan kaikki, tiedän että jotkut inhaloivat tästä herneitä mutta pakko mainita. Tänään näin Tampereen kultapellon päivänvalossa ja näky oli karmea. Peltoa on kuopitettu oikeen urakalla. No tässä ei ole mitään karmeaa mutta siinä on että joku/jotkut eivät vaivaudu peittämään kuoppiaan vaan jättävät multakokkareet kuopan reunalle. Tämä ei todellakaan ole hyvää mainosta piipparointiharrastukselle etenkään, kun pelto on heinäpelto ja ulkoilijoiden ja koirankävelyttäjien aktiivisessa käytössä. Jopa niin aktiivisessa, että pellolle on muodostunut useampikin polku.

Eli toiveena olisi, että jokainen peittäisi kuoppansa pellolla yhteisen hyvän nimissä ja jättäisi kuoppansa sitten peittämättä jossain kynnetyillä pelloilla missä sillä ei ole mitään väliä. Jos kuopan jaksaa kaivaa niin jaksaa kyllä potkaista ne savetkin takaisin kuoppaan ja polkaista päälle...

t. patti

ps. siis noita peittämättömiä kuoppia ei ollut pari eikä viisi vaan paljon!
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Veem
Metallinetsijä
Viestit: 231
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 13:43

Viesti Kirjoittaja Veem »

Wanha kunnon miittipelto oli kevätpuolella samassa kuosissa. Monesti tuon avonaisen kuopan vielä kruunaa viereen jätetty rautamötikkä tai muu roska.
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Samoja kuoppia katselin pellolla itsekin kun sinne ensi kerran viime viikolla suunnistin. Itse ainakin pyrin jälkeni peittämään missä piippailenkin. Saattaa olla että joku kökkö on kuopan ulkopuollekin jäänyt kun olen isomman turpeen sinne takaisin kääntänyt. Rautaa ja muuta roskaa on kolmelta käynniltä kulkenut metallinkeräykseen ainakin 10Kg.
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Avatar
smacine
Kunniajäsen
Viestit: 1039
Liittynyt: 15 Marras 2009, 23:41
Paikkakunta: etelä-pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja smacine »

Kökköjen takaisin kääntelyhän on itsestäänselvyys, ja kyllähän ne roskatkin sieltä vois pois kantaa :wink:

nimim. paljon pintalöytöjä miittipallolta
Ihminen on omien ajatustensa vanki.
Avatar
Pekka Muikku
Raavas Tonkija
Viestit: 585
Liittynyt: 12 Elo 2011, 22:29
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Pekka Muikku »

smacine kirjoitti: kyllähän ne roskatkin sieltä vois pois kantaa :wink:

nimim. paljon pintalöytöjä miittipallolta
jep jep, tuollaiset roskaterveiset pellon omistajalle eivät edistä piippailijoiden asiaa.
Vastaa Viestiin