Päivän pulahdus.

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
TAZ
Kunniajäsen

Päivän pulahdus.

Viesti Kirjoittaja TAZ »

Reilun puolentoista tunnin kahlailu lähirannalla tuotti positiivisen yllätyksen... Kauden kolmannen valkokultaisen sormuksen :D

Kuva
Kaikki löydöt

Kuva
Päivän sormukset... Vasemmalla valkokultaa, muut rihkamaa.

-TAZ-
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
Jussi
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Onnea sormuksesta, noita valkokultaisia ei ihan joka viikko putkahdakkaan 8)
garrett ace 250
GM3
XP Deus
patti
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja patti »

Onnittelut kullasta! Mä kävin kanssa vedessä pitkästä aikaa (yli 1.5 kk edellisestä kerrasta!) ja sieltä tuli 2 hopeasormusta, numerot 49 ja 50 :)

Oli aika vähäroskaista kun oli 13 roskaa ja 19 hyvää ja sitte katkesi skoopin varsi ja piti jättää leikki sikseen.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
teme75
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja teme75 »

patti kirjoitti:Onnittelut kullasta! Mä kävin kanssa vedessä pitkästä aikaa (yli 1.5 kk edellisestä kerrasta!) ja sieltä tuli 2 hopeasormusta, numerot 49 ja 50 :)

Oli aika vähäroskaista kun oli 13 roskaa ja 19 hyvää ja sitte katkesi skoopin varsi ja piti jättää leikki sikseen.

t. patti
Katkesi scoopin varsi ???
Ei varmaan ollut temescoop :roll:
Vanhin löytynyt raha 1/4 Öre vm1635

Garrett At Pro
Garrett Sea Hunter MKII
Ace 250
Garrett Pro-Pointer
Fiskarssin kenttälapio
Mares Dual 7mm märkäpuku
Scooppi MONSTRIK-10
Patapataa tukkupakkaus...
Korkkeja voi kerätä juomallakin...
patti
Kunniajäsen

teme75 kirjoitti: Katkesi scoopin varsi ???
Ei varmaan ollut temescoop :roll:
Juu poikki meni temescoopin varsi. Se lisätuen hitsaus varteen oli murtunnut jo aiemmin kesällä ja nyt murtuma saavutti kriittisen pisteensä ja naps varsi poikki. Mut ei hätä mitä, hitsautan sen kasaan ja vahvistan sisäpuolisella putkenpätkällä. Tästähän mainitsinkin sulle jo aiemmin kesällä.

Teille muille temescoopin käyttäjille suosittelen laittamaan vaikka puisen vahvistuskappaleen varren alaosan sisään, ettei varsi pääse elämään hitsauksen kohdalta.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

Grave Digger
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Grave Digger »

taz löytänyt taas lyhyessä ajassa ihan törkeesti kamaa, onnea:)
minä kun vehkeitäni liotan järvessä niin tulee alle puolet tuosta määrästä. patti tykkää kammeta aika voimalla maata, vai onko siellä hiekkapohja todella kovaa? itsellä vielä tuo lakkaamaton puuvarsi k-raudasta eikä ole edes natissut vielä, tosin olen varmaankin aavistuksen liian helläkätinen, kun kotiväki on natissut.

peitättekö muuten kuoppanne myös vedenalla vai annatteko aaltojen hoitaa sen? itse koitan jalalla vähän tasotella, mutta kyllä kuoppia tuntuu jäävän..
Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
TAZ
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja TAZ »

Kiitokset onnitteluista :D
Grave Digger kirjoitti:
peitättekö muuten kuoppanne myös vedenalla vai annatteko aaltojen hoitaa sen? itse koitan jalalla vähän tasotella, mutta kyllä kuoppia tuntuu jäävän..
Kyllä mä olen ainakin koittanut potkia hiekkaa takaisin siihen monttuun. Eihän ne kaivuut näkösälle jää, mutta joku voi kyllä kompastua jos sinne veden alle jättää kovin syvän teräväreunaisen kuopan.

-TAZ-
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
patti
Kunniajäsen

Grave Digger kirjoitti:patti tykkää kammeta aika voimalla maata, vai onko siellä hiekkapohja todella kovaa?

...

No mä upotan ton temescoopin kuppiosan kokonaisuudessaan pohjaan ja sieltä sitten pikku hiljaa kampean pohjan ylös. Tuossa pohjan irroituksessa muuten auttaa, kun potkii kevyesti kuuppaa samalla kun vääntää skoopin varresta, irtoaa paljon helpommin kovasttakin pohjasta. Tuo varsi sai alkumurtuman ihan silloin ekalla reissulla, kun uutta skooppiani käytin, kun ei ollut tarkkaa käsitystä varren ja tukien kestosta. Kun saan osat uudelleen hitsattua niin sen jälkeen ei pitäisi olla mitään ongelmaa, kun käsi on nyt kalibroitu varren kestävyyteen.

Ja juu, kuopat peittoon, ollaan sitten kuivalla maalla tai vedessä. Aallokko sitten ajan myötä tasoittelee pienet epätasaisuudet mutta suurin työ pitää kaivajan tehdä itse.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

Vastaa Viestiin