Hyviä löytöjä tuli pitkin päivää mutta päivän kruunasi Venäläinen pistin!
Hyvin säilynyt ja lukitusmekanismikin vielä toimii.
Puupään lisäsin malliksi tuohon nauhaan. Tosiaan tämmösiä parempia löytöjä muun roskan seasta tuli. Ihmetyksiäkin tuossa on ainakin vasemmanpuolisin osa jossa on sarjanumerokin. Ja Luultavasti Suomalaisten harjotuspatruuna typistetty panos päästä?
Viimeksi muokannut Akimbo, 26 Elo 2011, 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
milloinkohan suomessa loukkaantuu tai menehtyy ensimmäinen piipparoija johonkin sodanaikaiseen räjähteeseen? kun on porukka siirtynyt selvästi taistelukentille tekemään löytöjä..
Kiitokset! Ja jehudille että kun piipparoi taistelukentillä pitää piettää järki päässä. Kun aukaisee varovasti maata ja tunnustelee mitä sielä on. Minullakin on ollut niitä vaarallisia löytöjä mutta en edes koskenut siihen ja jatkoin matkaa.
Kuullut huimia juttuja kun jotkut ottavat räjähteet mukaan ja purkavat ne vielä
Akimbo kirjoitti:Kiitokset! Ja jehudille että kun piipparoi taistelukentillä pitää piettää järki päässä. Kun aukaisee varovasti maata ja tunnustelee mitä sielä on. Minullakin on ollut niitä vaarallisia löytöjä mutta en edes koskenut siihen ja jatkoin matkaa.
Kuullut huimia juttuja kun jotkut ottavat räjähteet mukaan ja purkavat ne vielä
Eikös näistä varallisista löydöistä pidä tehdä ilmoitus viranomaisille eikä jatkaa matkaa...Aika huoletonta touhua jättää räjähde maahan odottamaan josko seuraava piipparoija osuu lapiolla tai ottaa mukaansa purettavaksi.
Komia on pistin Itte olen siirtynyt käyttämään kaivuu välineenä puukkoa. Niin ei ole päässyt vahinkoa käymään. Räjähde pitäisi aina merkitä maastoon esim. Tekemällä oksista yli metrin korkuisen kolmion räjähteen ympärille. Itte oon aina tehny näin, niin on aina viranomaiset löytäneet paikalle, jos en itse ole päässyt opastamaan heitä paikalle.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.