Tere Tere kaikille piipparoijille. Lueskelin tätä viron aihetta ja päätin kertoa erään asian. Viime syksynä ostimme vaimon kanssa hiidenmaalta asunnon (kaksio) kärdlassa. ja olen tutustunut jo saaren historiaan paikan päältä eli sota bunkkerit on koluttu ja kartoitettu ja sen verran ace 250 testasin että tulenjohtotornin vieressä rääky koko ajan, kaivaa en uskaltanut kun sieltä voi myös tulla silmille mitä vaan. Niitä kranuja ja pommeja löytyy joka vuosi. oppaan saan miloin vaan mutta luvat voi olla tiukassa no on ja ei...sieltä löytyy vanhoja kirkkoja, hautausmaita, ym ym. Saarihan on ollut ruotsalaisten, sakujen (hansa), ryssien hallussa sitä en tiedä paljonko sieltä on tongittu etsimillä. Elikkäs voisin miettiä sellasta miitinkiä syksyyn että mentäis porukalla saarelle, majotuksen voin tarjota 4-5 jos jotakin kiinnostaa. kesän aikana otan selvää paikoista ja kyselen isänniltä lupia. tulkin / oppaan saan sopivasti ja kulut jaetaan porukan kesken. miltäpä kuulostaa tällainen?
ma ei räägi eestinkeelt hästi
hiiumaa
Tere Tere!
Ensimmäinen mukaan lähtijä on täällä
Minulla on työkaveri, joka asuu Saarenmaalla ja häneltä tiedustelin piipparoinnista Virossa. No hän ei ole alan harrastaja, mutta kova metsästämään ja kertoi Neuvostoliiton romahdettua metsien olevan väärällään ihmisiä piippareiden kanssa. Kuulemma etsivät Saksalaisten tuntolevyjä, joista kuulemma maksettiin palkkio löytäjälle. Käsittääkseni Virossa on paljon alan harrastajia, mutta löydettävää toki on loputtomasti.
Ensimmäinen mukaan lähtijä on täällä
Minulla on työkaveri, joka asuu Saarenmaalla ja häneltä tiedustelin piipparoinnista Virossa. No hän ei ole alan harrastaja, mutta kova metsästämään ja kertoi Neuvostoliiton romahdettua metsien olevan väärällään ihmisiä piippareiden kanssa. Kuulemma etsivät Saksalaisten tuntolevyjä, joista kuulemma maksettiin palkkio löytäjälle. Käsittääkseni Virossa on paljon alan harrastajia, mutta löydettävää toki on loputtomasti.