XP Deus testiä

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

XP Deus testiä

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Pakko oli yleisön painostuksesta tehdä naulatesti sisätiloissa kun tuo säänhaltija ei anna mun tehdä sitä ulkona.

Deussissa on asetuksena tehtaan Deus Fast ohjelma paitsi että Iron volume on nollassa selkeyden takia ja herkkyyttä piti laittaa alas kun sisällä on noita häiriöitä aina. Kuten aina niin eihän se aluks menny kuvatessa kuten kuivaharjottelussa mutta tuli ne lopulta signaalit kaikista suunnista.

http://www.youtube.com/watch?v=GihGQRNbZ8E

Seuraavaks hankkimaan lankkuja että saa toisen testin tehtyä ja lisäks pitäis vielä esitellä noita uusiaki ominaisuuksia kunhan ne aluks ite opin :roll:
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Jaahas jaahas, hyvältä tuo näin kuivaharjoittelun perusteella vaikutti, on se nopsa peli. :D

Jos yhtä hyvin onnistuu tuo testi ulkonakin, niin tässä on tuon Nail board testin ykkös sija aika selkeästi.

Aijai, on se Ekomasteri nyt varmasti mielissään.. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Jotenki näyttää, että tuossa kakkosasennossa nelossuunnassa vispatessa kolikko ei ole kelan keskiosan alla? Silti tulee signaalia. Vai näenkö näkyjä katselukulmasta johtuen?

Muuten hyvät tulokset kyllä 8)

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:Jotenki näyttää, että tuossa kakkosasennossa nelossuunnassa vispatessa kolikko ei ole kelan keskiosan alla? Silti tulee signaalia. Vai näenkö näkyjä katselukulmasta johtuen?

Muuten hyvät tulokset kyllä 8)

t. patti
Eikös se dd kela ollut herkkää aluetta koko kelan kohdalta, joten minusta on aivan sama miten kela on, kunhan positiivinen signaali vaan tulee läpi.

Vai muuten hyvä tulokset...minusta tuo tulos oli suorastaan erinomaisen loistava, jos tuota vertaa muihin vastaaviin ja tuota värkkiä voi vielä nopeuttaa 2 pykälällä lisää, jos hätä tulee.

Joko piti laittaa tilaukseen... :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: Vai muuten hyvä tulokset...minusta tuo tulos oli suorastaan erinomaisen loistava, jos tuota vertaa muihin vastaaviin ja tuota värkkiä voi vielä nopeuttaa 2 pykälällä lisää, jos hätä tulee.

Joko piti laittaa tilaukseen... :roll:
Nojaa, kaikki on suhteellista, hyvä tai loistava, same difference :roll: ID:stä ei ole vielä mitään tietoa, joten ei vielä tilausta... ;)

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Kyllä tuo minun mielestänikin on aivan loisto osoitus palautumiskyvystä/erottelykyvystä. Olisi tietenkin malliksi voinut näyttää miten nuo pelkät naulat ovat hiljaa.
Pientä vaikeutta Deussillekin tekee tuossa 2.asennossa tuo naulan suuntainen liike, mutta löytyihän tuo signaali sieltäkin.
Näyttää ja kuulostaa hyvältä! :shock:
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

patti kirjoitti: Nojaa, kaikki on suhteellista, hyvä tai loistava, same difference :roll: ID:stä ei ole vielä mitään tietoa, joten ei vielä tilausta... ;)

t. patti
Laitatko Keseppa vielä tietoa tuosta kolikon ID:stä ilman nauloja ja mitä se näyttää kolikolle nauloilla?

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti: Nojaa, kaikki on suhteellista, hyvä tai loistava, same difference :roll: ID:stä ei ole vielä mitään tietoa, joten ei vielä tilausta... ;)

t. patti
Ompas vaikeata miellyttää, koska jos tuo testi meni noin loistavasti läpi, niin minulle on ainakin aivan sama noin hankalassa naulapaikassa, että mitä se VDI lukema nyt sattuu olemaan, kunhan se on positiivinen, niin minä ainakin kaivaisin jokaisen hyvän piipin ylös.

Jospa Keseppa jaksaisi vielä kuvata yhden videopätkän, jossa nähtäisiin tuon kolikon antamat VDI luvut tuossa testissä. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: Ompas vaikeata miellyttää, koska jos tuo testi meni noin loistavasti läpi, niin minulle on ainakin aivan sama noin hankalassa naulapaikassa, että mitä se VDI lukema nyt sattuu olemaan, kunhan se on positiivinen, niin minä ainakin kaivaisin jokaisen hyvän piipin ylös.
Eipäs nyt ruveta hankalaksi siellä. Täydelliseltä etsimeltä halutaan nääs perfektionismia ;) Ei sitä muuten kannata ostaa.

Se mihin mä deussia käyttäisin pääasiassa on mitä kuvailin tuolla mun F5 ergonomia-ketjussa jonka te lyttäsitte totaalisesti ;) Eli mulle noi ID:t on tärkeä osa etsintää, miten muuten 4:ssä kuukaudessa ehtisi saada 500 € kasaan jos ei voi luottaa ID-lukemiin. Turhalla epämäärisen ID:n kaivulla ei saa täsmäetsittyä esim. noita kolikoita jotka mulla on pääkohteena puisto/rantapiipailussa.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Semmosta laitetta en usko olevan olemassakaan joka noissa tilanteissa antais aina samaa ID:tä koska laitteen näkemä signaali on vääristynyt naulojen takia. Sama tilanne on esimerkiksi kun maan mineralisoituminen muuttuu niin Deussissa ID:in muuttuu vähän. Minua se ei haittaa kun en ID:tä käytä kuin korkeintaan puistossa ja rannalla. Muuten menen täysin äänen perusteella ja ID:ä vilkasen joskus vaan huvikseni. Paras hyöty tuosta ID:stä Deussissa on mun mielestä siinä että sen avulla on helpompi tunnistaa roskat muten puhtaalla alueella. Roskat pomppii aina ja hyvät on vakaita.

10 sentin kolikko antaa ilmassa 82 ID:n 18 kHz taajuudella. Testissä ID vaihteli välillä 34-76 riippuen heilutuskohdasta. Useimmiten yli 70 mutta noissa parissa vaikeimmassa kohdassa laski alle 40. Kaikki kuitenkin suht vakaita ja kaivettavia.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Keseppa kirjoitti: 10 sentin kolikko antaa ilmassa 82 ID:n 18 kHz taajuudella. Testissä ID vaihteli välillä 34-76 riippuen heilutuskohdasta. Useimmiten yli 70 mutta noissa parissa vaikeimmassa kohdassa laski alle 40. Kaikki kuitenkin suht vakaita ja kaivettavia.
Hyvä ja kiitos, ei mulla olis ollukaan varaa ostaa Deussia enää tänä keväänä ;)

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:
Keseppa kirjoitti: 10 sentin kolikko antaa ilmassa 82 ID:n 18 kHz taajuudella. Testissä ID vaihteli välillä 34-76 riippuen heilutuskohdasta. Useimmiten yli 70 mutta noissa parissa vaikeimmassa kohdassa laski alle 40. Kaikki kuitenkin suht vakaita ja kaivettavia.
Hyvä ja kiitos, ei mulla olis ollukaan varaa ostaa Deussia enää tänä keväänä ;)

t. patti
Sitä se teettää, kun pitää ostaa kaiken maailman hyviä vempeleitä..noh sitten Xp Deus kaudelle 2012. :wink:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: Sitä se teettää, kun pitää ostaa kaiken maailman hyviä vempeleitä..noh sitten Xp Deus kaudelle 2012. :wink:
No, 2012 voi olla jotain Deussia vielä parempaa tarjolla... Tähän pätee sama sääntö mitä käytän kalastusvälineiden ja tietokoneiden ostossa. Mitä kauemmin odotat sitä paremman saat vähemmällä rahalla, joten turha tässä kiirehtiä.

Niin ja tulee kovat paineet eurojen etsintään ensi kesänä, jos pitäisi 1000 € saada kasaan kesässä :shock:

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti: Sitä se teettää, kun pitää ostaa kaiken maailman hyviä vempeleitä..noh sitten Xp Deus kaudelle 2012. :wink:
No, 2012 voi olla jotain Deussia vielä parempaa tarjolla... Tähän pätee sama sääntö mitä käytän kalastusvälineiden ja tietokoneiden ostossa. Mitä kauemmin odotat sitä paremman saat vähemmällä rahalla, joten turha tässä kiirehtiä.

Niin ja tulee kovat paineet eurojen etsintään ensi kesänä, jos pitäisi 1000 € saada kasaan kesässä. :shock:

t. patti
Saas nähdä, onhan varmasti Minelabin, First texasin ja muiden valmistajien pajoissa kehimässä vaikka mitä mielenkiintoista, mutta seurataan suurella mielenkiinnolla, että mitä kesään mennessä ilmestyy. :roll:

Voihan sieltä pian löytyä muutakin kuin vaan euroja. :wink:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Ekomasteri
Kunniajäsen
Viestit: 1606
Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29

Deus

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

Etsijä82 kirjoitti:Jaahas jaahas, hyvältä tuo näin kuivaharjoittelun perusteella vaikutti, on se nopsa peli. :D

Jos yhtä hyvin onnistuu tuo testi ulkonakin, niin tässä on tuon Nail board testin ykkös sija aika selkeästi.

Aijai, on se Ekomasteri nyt varmasti mielissään.. :roll:
:D :D :D :D 8) 8) 8) 8)
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Keseppa kirjoitti:Semmosta laitetta en usko olevan olemassakaan joka noissa tilanteissa antais aina samaa ID:tä koska laitteen näkemä signaali on vääristynyt naulojen takia.
Joo, ei ole vielä tänä päivänä mutta yleensä lähitulevaisuus aliarvioidaan ja kaukainen tulevaisuus yliarvioidaan. Kyse on vain signaalin prosessoinnista ja prosessointitehosta ja softantekijän viitseliäisyydestä. Tulevaisuudessa nämä kaikki varmasti kohtaavat jonain päivänä. Tosin sinä päivänä voi olla, että kolikoita ei enää edes käytetä maksuvälineenä :D Sitä päivää kauhulla odotellen...

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti: Tosin sinä päivänä voi olla, että kolikoita ei enää edes käytetä maksuvälineenä :D Sitä päivää kauhulla odotellen...

t. patti
Tulevaisuudessa kolikot on tehty muovista tai vastaavasta...Siinä sinulle ultimate kauhua. :lol:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti:
patti kirjoitti: Tosin sinä päivänä voi olla, että kolikoita ei enää edes käytetä maksuvälineenä :D Sitä päivää kauhulla odotellen...

t. patti
Tulevaisuudessa kolikot on tehty muovista tai vastaavasta... :lol:
Mulla on jo muovia lompakossa, se päivä ei siis ole kovin kaukana :shock: Hitsi, vasta puoli vuotta harrastaneena karsea tulevaisuus....

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

patti kirjoitti:
Keseppa kirjoitti:Semmosta laitetta en usko olevan olemassakaan joka noissa tilanteissa antais aina samaa ID:tä koska laitteen näkemä signaali on vääristynyt naulojen takia.
Joo, ei ole vielä tänä päivänä mutta yleensä lähitulevaisuus aliarvioidaan ja kaukainen tulevaisuus yliarvioidaan. Kyse on vain signaalin prosessoinnista ja prosessointitehosta ja softantekijän viitseliäisyydestä. Tulevaisuudessa nämä kaikki varmasti kohtaavat jonain päivänä. Tosin sinä päivänä voi olla, että kolikoita ei enää edes käytetä maksuvälineenä :D Sitä päivää kauhulla odotellen...

t. patti
Ei taida riittää edes signaalin prosessointi eikä softantekijän viitseliäisyys. Siellä tulee vastaan jos sellasia ilmiöitä ja iso kasa muuttujia että menee mahdottomaks (ok myönnetään ettei mikään ole mahdotonta mutta tuskin kannatavaa). Deussin kans olen oppinut miten moni seikka vaikuttaa tuohn ID lukuun. Pelkästään koneen asetuksissa on lähes kymmenkunta eri säätöä mitkä voi vaikuttaa siihen. Siihen kun vielä laitetaan luonnon tarjoamat vaihtelut, roskat, sähköiset häiriöt ym niin soppa on valmis.

Kun käyttää deussin tehdasohjelmaa, samaa taajuutta ja esisäädettyä manuaalista maahäiriön poistoa niin esim kolikoista osaan sanoa hiekalla 98%:lla varmuudella mikä eurokolikko on tulossa eli eurojahdissa hiekalla se on erittäin tehokas, 5 senttisiä lukuunottamatta koska se näkee ne yleensä rautana. Roskia ei tarvitse kaivaa ollenkaan jos keskittyy vaan euroihin. Minua ei tuo tyyli ei kiinnosta ollenkaan mutta ilmeisesti se on mitä sinä haet?
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

patti kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti: Ompas vaikeata miellyttää, koska jos tuo testi meni noin loistavasti läpi, niin minulle on ainakin aivan sama noin hankalassa naulapaikassa, että mitä se VDI lukema nyt sattuu olemaan, kunhan se on positiivinen, niin minä ainakin kaivaisin jokaisen hyvän piipin ylös.
Eipäs nyt ruveta hankalaksi siellä. Täydelliseltä etsimeltä halutaan nääs perfektionismia ;) Ei sitä muuten kannata ostaa.

Se mihin mä deussia käyttäisin pääasiassa on mitä kuvailin tuolla mun F5 ergonomia-ketjussa jonka te lyttäsitte totaalisesti ;) Eli mulle noi ID:t on tärkeä osa etsintää, miten muuten 4:ssä kuukaudessa ehtisi saada 500 € kasaan jos ei voi luottaa ID-lukemiin. Turhalla epämäärisen ID:n kaivulla ei saa täsmäetsittyä esim. noita kolikoita jotka mulla on pääkohteena puisto/rantapiipailussa.

t. patti
Tarkistin just päiväkirjasta niin reilun kuukauden aikana kun jaksoin uimarantoja ja leikkipuistoja kierrellä Deussilla opettelutarkotuksella niin löyty 288,- euroa, 7 kultasormusta ym. Kyllä sen ID lukemat on tarkkoja myös tuon tapaiseen etsintään :roll: Toki koska opiskelin niin kaivoin lähes kaiken mutta 98% kerroista eurokolikoilla oli vakio ID
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Keseppa kirjoitti: Deussin kans olen oppinut miten moni seikka vaikuttaa tuohn ID lukuun. Pelkästään koneen asetuksissa on lähes kymmenkunta eri säätöä mitkä voi vaikuttaa siihen. Siihen kun vielä laitetaan luonnon tarjoamat vaihtelut, roskat, sähköiset häiriöt ym niin soppa on valmis.

Kun käyttää deussin tehdasohjelmaa, samaa taajuutta ja esisäädettyä manuaalista maahäiriön poistoa niin esim kolikoista osaan sanoa hiekalla 98%:lla varmuudella mikä eurokolikko on tulossa eli eurojahdissa hiekalla se on erittäin tehokas, 5 senttisiä lukuunottamatta koska se näkee ne yleensä rautana. Roskia ei tarvitse kaivaa ollenkaan jos keskittyy vaan euroihin. Minua ei tuo tyyli ei kiinnosta ollenkaan mutta ilmeisesti se on mitä sinä haet?
Joo tuohon mä pyrin noilla rannoilla ja puistoissa jotka on sellaista helppoa ja rentouttavaa etsimistä ja hyvä harrastuksen rahoittamiskeino. Lisäksi rahan löytäminen on aina nannaa, lukekaa vaikka mun allekirjoituksesta ;) 8)

Vaikka kolikoiden ID:t vaihteleekin rannasta ja puistosta toiseen niin niihin eroihin tottuu hetkessä etsinnän alkuminuutteina. Eli se mitä täällä on monesti mainostettu niin korvienväli on paitsi paras diskriminoija mutta myös paras ID-lukujen tulkitsija.

Kukin tyylillään ja omista mielenkiinnonkohteista nauttien 8)

Lumen sulamista odotellen,

patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Keseppa kirjoitti: Tarkistin just päiväkirjasta niin reilun kuukauden aikana kun jaksoin uimarantoja ja leikkipuistoja kierrellä Deussilla opettelutarkotuksella niin löyty 288,- euroa, 7 kultasormusta ym. Kyllä sen ID lukemat on tarkkoja myös tuon tapaiseen etsintään :roll: Toki koska opiskelin niin kaivoin lähes kaiken mutta 98% kerroista eurokolikoilla oli vakio ID
Tuo on kyllä huipputulos kuukaudessa! Etenkin tuo kultasormusmäärä on huikea 8) Onkos siellä teilläpäin kilpailua noilla etsintäpaikoilla vai pääsitkö neitseellisille paikoille? Puistoissa ja etenkin nurmikoilla noi ID:t on aika tarkkoja, koska esineet yleensä makaa maassa lappeellaan eikä ole miten sattuu vinksin vonksin niinkuin kynnetyillä pelloilla on tilanne.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Re: XP Deus testiä

Viesti Kirjoittaja patti »

Keseppa kirjoitti: Deussissa on asetuksena tehtaan Deus Fast ohjelma paitsi että Iron volume on nollassa selkeyden takia ja herkkyyttä piti laittaa alas kun sisällä on noita häiriöitä aina. Kuten aina niin eihän se aluks menny kuvatessa kuten kuivaharjottelussa mutta tuli ne lopulta signaalit kaikista suunnista.

http://www.youtube.com/watch?v=GihGQRNbZ8E
Tuli tässä mieleen, että XP:ssähän on pienempi kela kuin GM:ssä eiks jeh? Paljonkohan tällä on vaikutusta lopputulokseen eli testaatko Keseppa sitten sillä isommallakin kelalla saman kunhan sen saat?

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus testiä

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti: Tuli tässä mieleen, että XP:ssähän on pienempi kela kuin GM:ssä eiks jeh?
t. patti
Xp Deus vakiokela on 9" dd kela ja Gm vakiokela on 10,5" dd, eli ero on 1.5".

Xp Deus isompi kela on 13x11" dd, eli aika paljon isompi kuin gm vakiokela.

Olis kyllä aika mielenkiintoista kokeilla tuota naulatestiä sillä uudella gm 7" dd kelalla, saattaisi tuloskin olla huomattavasti parempi kuin vakiokelalla. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Ehdottomasti kokeilen isommalla kelalla kans kunhan sen saan. Englantilaisten kertoman mukaan se olisi ihan vastaava erottelultaan kuin vakiokela mutta suomalainenhan ei usko ennenkuin näkee :roll:

Tuo GM:n pikkukela ois kyllä mukava saada testiin. Semmoselle löytyis kyllä käyttöä monessaki paikassa. Kukaa ottaa riskin ja tilaa :twisted:
Vastaa Viestiin